Wat is er nieuw

400x50x60 van Richard (rschiks)

• Onderwerp starter Onderwerp starter rschiks
  • Startdatum Startdatum
Mascha&Ivo zei:
rschiks zei:
Ik had hier gemengde verhalen over gelezen. Tsja, ik weet het echt niet meer.
Overigens was dit mijn bron: Linkje
ook hier zie je wederom een opmerking over de wortelstok terugkomen.

We hebben de varens op stenen vastgemaakt en de anubias aangepakt. Nu maar afwachten. Vooralsnog heb ik geen ideeen meer om nog het eea qua indeling te wijzigen. Na 2 dagen stoeien, ben ik het eigenlijk zat 🙂 Rust in de tent.

Ben al een tijdje aan het meelezen, maar had nog niet gereageerd. Bij deze: wat ziet de bak er mooi uit. Ben jaloers op je plannen voor de cory's. Zelf erg fan van de panda's. Nou vraag ik me dit ook wel een beetje af:

Joshua1302 zei:
Wat voor vissen ga je erin doen die het geheel wat kleurrijker maken? Want pandas, je garnalen en algeneters zijn (hoe mooi ze ook zijn) toch wat flets en kleur erin is toch belangrijk...
Welke scholenvissen wil je gaan houden en welke eye-catcher komt er in de bak? Wil je ook nog iets aan de oppervlakte?

edit: slim van het 1x overwennen, probeer ik hier ook te doen als ik speciale vissen bestel. Bespaart toch wat stress bij de vissen en mogelijke uitval

rschiks zei:
Rikkert zei:
Bertus zei:
Deze vis is een algeneter, die in staat is om zich aan rotsen en planten vast te zuigen. Zo kan hij voorkomen dat hij wordt meegesleurd in de kolkende watermassa.

Deze soort wordt veel gehouden als siervis. De Siamese algeneter eet, zoals zijn naam zou doen vermoeden, niet veel algen. Hij is wel een vrij makkelijke vis om als beginner te houden. Ze kunnen agressief zijn tegen elkaar. Als er maanvissen of goerami's in hetzelfde aquarium voorkomen hecht de algeneter zich ook vaak op deze vissen vast.

Bedoelde Richard niet de Crossocheilus siamensis?

Deze bedoelde ik inderdaad. Maar zoals joshua boven noemt zijn otocynclussen ook mooi. Belangrijk is natuurlijk een goede algeneter.

Ja,als er algen in zijn wel.

Maar een opstartende bak toch niet.

Killerfish zei:
Ben al een tijdje aan het meelezen, maar had nog niet gereageerd. Bij deze: wat ziet de bak er mooi uit. Ben jaloers op je plannen voor de cory's. Zelf erg fan van de panda's. Nou vraag ik me dit ook wel een beetje af:

Joshua1302 zei:
Wat voor vissen ga je erin doen die het geheel wat kleurrijker maken? Want pandas, je garnalen en algeneters zijn (hoe mooi ze ook zijn) toch wat flets en kleur erin is toch belangrijk...
Welke scholenvissen wil je gaan houden en welke eye-catcher komt er in de bak? Wil je ook nog iets aan de oppervlakte?

edit: slim van het 1x overwennen, probeer ik hier ook te doen als ik speciale vissen bestel. Bespaart toch wat stress bij de vissen en mogelijke uitval

Zelf vind ik kardinaaltetra's mooi en denisoni barbelen.
Mijn vrouw zou graag maanvissen willen.
Om wat meer kleur te krijgen dacht ik aan een labeo bicolor, zwaarddragers, gourami's
Ook vind ik roodkopzalmen mooi. Ik had alleen in het verleden hier veel problemen mee.

De aankomende weken maar een beslissing gaan nemen. Ik ben er nog niet echt uit.

Bertus zei:
rschiks zei:
Rikkert zei:
Bertus zei:
Deze vis is een algeneter, die in staat is om zich aan rotsen en planten vast te zuigen. Zo kan hij voorkomen dat hij wordt meegesleurd in de kolkende watermassa.

Deze soort wordt veel gehouden als siervis. De Siamese algeneter eet, zoals zijn naam zou doen vermoeden, niet veel algen. Hij is wel een vrij makkelijke vis om als beginner te houden. Ze kunnen agressief zijn tegen elkaar. Als er maanvissen of goerami's in hetzelfde aquarium voorkomen hecht de algeneter zich ook vaak op deze vissen vast.

Bedoelde Richard niet de Crossocheilus siamensis?

Deze bedoelde ik inderdaad. Maar zoals joshua boven noemt zijn otocynclussen ook mooi. Belangrijk is natuurlijk een goede algeneter.

Ja,als er algen in zijn wel.

Maar een opstartende bak toch niet.

Inderaad, daarom hebben we deze ook nog niet besteld. Over 2 weken maar weer eens kijken hoe het er dan voorstaat. Ik heb geen flauw idee van wat de algengroei gaat doen.

Wauw het begint echt onwijs gaaf te worden!
Heb je al plantenvoeding in huis? Ik zou toch al iets gaan toevoegen qua voeding want je hebt er best veel planten in en die moeten toch ergens hun groei uit gaan halen.
De anubias en javavaren zou je nog even aan moeten passen en op hout moeten binden .

Een school van 70 corydoras lijkt me echt geweldig mooi... ik zie ze in gedachten al door de bak heen crossen...

MsFelix zei:
Wauw het begint echt onwijs gaaf te worden!
Heb je al plantenvoeding in huis? Ik zou toch al iets gaan toevoegen qua voeding want je hebt er best veel planten in en die moeten toch ergens hun groei uit gaan halen.
De anubias en javavaren zou je nog even aan moeten passen en op hout moeten binden .

Een school van 70 corydoras lijkt me echt geweldig mooi... ik zie ze in gedachten al door de bak heen crossen...

Ik heb gisteren plantenvoeding toegevoegd. De halve dosering. Ik dorst nog niet de volledige voeding toe te voegen. De javavaren zijn nu allemaal vastgemaakt aan stenen of hout.

Gaat er echt super uit zien ! Die enorme school corys wil ik wel eens in actie zien haha.

Killerfish zei:
Ik was stilletjes aan het bewonderen en volgen, maar nu toch maar even weer reageren
Bak ziet er :thumbs: uit en een tekort aan planten zul je waarschijnlijk niet hebben.
Ben je niet bang dat je nu evt slakkengif in je bak brengt? Of filter je over kool en kun je dit hier mee oplossen?
Als ben ik nieuwsgierig naar de foto's van een beplante bak, ik denk dat je een goede keus maakt door te wachten
beter in 1x goed dan alles weer leeg halen, toch?
En wat doen die paar dagen hem nou..

Mocht er slakkengif in hebben gezeten is het nu wel uitgewerkt. Vandaag een 20-tal hele hele hele kleine slakjes van het glas verwijderd :sorry:

50 c. siamensis is wel echt heel veel, die dieren worden best fors!

Zou 5 c. siamensis nemen, en dan 40 p. denisonii, laatstgenoemde scholen ook nog eens veel beter!

Prachtige bak uiteraard 😀

Intercooler zei:
50 c. siamensis is wel echt heel veel, die dieren worden best fors!

Zou 5 c. siamensis nemen, en dan 40 p. denisonii, laatstgenoemde scholen ook nog eens veel beter!

Prachtige bak uiteraard 😀

Ze worden inderdaad heel groot. Na wat tips zijn we nu aan het kijken naar Otocinclus vittatus ipv c. siamensis.

Puntius denisonii vinden we erg mooi, wel kostbaar :-(

Wat een project zeg...Schitterend!
Ik zou wel meteen de juiste vissen kiezen voor je spijt krijgt. Kostbaar is het zo en zo om deze bak te vullen maar je kan het natuurlijk rustig aan doen.
Je hebt geen haast....

immixronnie zei:
Wat een project zeg...Schitterend!
Ik zou wel meteen de juiste vissen kiezen voor je spijt krijgt. Kostbaar is het zo en zo om deze bak te vullen maar je kan het natuurlijk rustig aan doen.
Je hebt geen haast....

Mijn vrouw zegt dat ook: je gaat spijt krijgen als je het niet doet! 🙂

ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Wat vind je van Barbus ticto of Barbus nigrofasciatus zijn ook erg leuk om te zien zeker als je er 30 stuks van koopt. en dat kun je natuurlijk makkelijk kwijt. ook hebben ze een prachtige kleur juist gehouden 😉

mss zei:
ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Wat vind je van Barbus ticto of Barbus nigrofasciatus zijn ook erg leuk om te zien zeker als je er 30 stuks van koopt. en dat kun je natuurlijk makkelijk kwijt. ook hebben ze een prachtige kleur juist gehouden 😉

Dat is juist het probleem: er zijn zoveel mooie vissen! 🙂

70 Cory's? Ik zie het al voor me. Wij hebben (slechts) 8terbai's in ons aquarium. Ook 5 Otocinclus affinis. Leuke visjes. Maar in zo'n giga bak als die van jullie, vallen dergelijke aantallen in het niet.

O ja, ik vind het linker deel, waar je met het hout een soort boogbrug hebt gecre�erd, echt heel fraai.

Succes met de voortgang.

100 kardinaal terta's XD
Heb zelf diamand goerami's en ik denk dat die zich super kunnen gedragen in een groep van 20? Geen idee wat de rest hier over denkt, heb zelf 1 man en 5 vrouwtjes die prachtig als een groep zwemmen.

Bak ziet er echt super uit "kwijl"

Hou je ons op de hoogte wat de planten doen?
Vind het zelf altijd leuk om om de week een fotootjes te schieten en deze dan na een maandje te vergelijken.
Zeker in de begin periode kan dit mooie beelden brengen.

Ook willen we natuurlijk de idee�n horen over de kleur toevoeging in het midden en natuurlijk de ''Eye-Catcher''.
Of ja, in dit geval zal er wel een s'je achter moeten!
Welke ''Eye-Catcher's'' moet ik dan zeggen.

GewoonJoey zei:
Hou je ons op de hoogte wat de planten doen?
Vind het zelf altijd leuk om om de week een fotootjes te schieten en deze dan na een maandje te vergelijken.
Zeker in de begin periode kan dit mooie beelden brengen.

Ook willen we natuurlijk de idee�n horen over de kleur toevoeging in het midden en natuurlijk de ''Eye-Catcher''.
Of ja, in dit geval zal er wel een s'je achter moeten!
Welke ''Eye-Catcher's'' moet ik dan zeggen.

Ik ben zelf ook benieuwd wat de planten gaan doen. Ik zal regelmatig foto's maken.

Het kienhout geeft nog steeds af en het water wordt nu echt gelig. Ondanks dat ze ruim een week al in het bad hebben gelegen. Ik ga nu maar een tijdje over kool filteren.

Ik denk dat de eye-catcher de Puntius denisonii gaan worden 🙂

Mooie bak om wat Sturisoma,s in te doen.
Zijn rustige bodemvissen.

rschiks zei:
Het kienhout geeft nog steeds af en het water wordt nu echt gelig. Ondanks dat ze ruim een week al in het bad hebben gelegen. Ik ga nu maar een tijdje over kool filteren.

Een week is ook niks,grote stukken kunnen vele maanden afgeven.

Ik zie hier veel vissoorten voorgesteld worden, van sub-tropisch tot tropisch en deze kan je niet goed combineren. Als je een topic bij 'samenstelling visbestand' opent kunnen leden met je meedenken om tot een mooi visbestand te komen dat goed samen kan.

Uiteindelijk is het toch wat je zelf mooi vind (mits het bij elkaar past uiteraard)
Ik ben zelf echt van de volle kleuren en vind een simpel rood of geel streepje niet echt mooi.
Mooiste vind ik zelf 2 a 3 kleuren.

Dat idee over een topic aanmaken speciaal voor je visbestand zou ik ook zeker doen.
Daar ga je heel veel idee�n van opdoen!

Seabait zei:
rschiks zei:

Een week is ook niks,grote stukken kunnen vele maanden afgeven.

Inderdaad, en gelukkig zijn we niet ongeduldig! 🙂

Wat een bakje seg! Zal wel een heleboel werk met zich meebrengen om die te onderhouden 🙂

GewoonJoey zei:
Uiteindelijk is het toch wat je zelf mooi vind (mits het bij elkaar past uiteraard)
Ik ben zelf echt van de volle kleuren en vind een simpel rood of geel streepje niet echt mooi.
Mooiste vind ik zelf 2 a 3 kleuren.

Dat idee over een topic aanmaken speciaal voor je visbestand zou ik ook zeker doen.
Daar ga je heel veel idee�n van opdoen!

Uiteraard zijn het type vis/kleur allemaal persoonlijk. En maar goed ook. Wij zijn nu al tig keer naar verschillende winkels geweest en komen min of meer steeds weer op dezelfde uit. Van de vissen die ik heb gezien zitten deze allemaal in de marge van temperatuur, ph enz. Ook hebben al wat tips geholpen.

Wij zijn wel van plan niet teveel verschillende soorten in de bak te doen. Eerder meer van een soort dan verschillende soorten.

de puntius denisonni is idd echt een schitterend visje en je hebt er een prachtige bak voor!

"Mam, ik zie al een visje zwemmen!"
"Nee, joh, dat kan nog helemaal niet. We hebben alleen maar planten.�Het zal wel een dood blaadje zijn".
"Nee, echt. Kijk maar!"

NBiM3UR2nGGp_lFN-JyVkgzcCN0-xA6p.jpeg

We hebben dus al een jonkie! Vast in de planten gezeten.

Het lijkt wel een kikkervisje en volgens mij niet van een inheems soort zoals ik die ken.

Heb je straks ineens een pijlgifkikkertje 😛 Voor zover ik me nog kan herinneren zijn die van hier altijd egaal zwart/grijs/bruin inderdaad botia!

We hebben wat gegoogled en de kenmerken komen overeen met een baby corydoras.

Ziet er uit als een corydorasje. Leuke verrassing

edit: daar was je al achter. Was pagina vergeten te verversen :stom:

Killerfish zei:
Ziet er uit als een corydorasje. Leuke verrassing

edit: daar was je al achter. Was pagina vergeten te verversen :stom:

Nu hopen dat ie het overleefd!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan