Wat is er nieuw

50cm blackwater van Tijn2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tijn2000
  • Startdatum Startdatum
Ik zal het in de gaten houden. 😉
Maar als hij ziek zou zijn dan zou je dat toch ook aan hem kunnen zien, want als hij zich laat zien ziet hij er kerngezond uit

Dan zal het wel goed zijn hoor! Ik dacht dat hij helemaal niet te zien was.

Nee zo nu en dan laat hij zich wel even zien 😉 Ik denk ook niet echt dat hij ziek is. Maar ik zal het even in de gaten houden

Ja geweldige diertjes zijn het!

Echter heb ik een te grote hoeveelheid zuur toegevoegd aan ververswater en zakte de pH weliswaar naar 2.
Daar waren ze echt niet goed van en 3 van de 4 waren bijna op slag dood.
Een vrouwtje heeft het wel gered en zwemt nu eenzaam in de bak.
Ik ga binnenkort toch terug 1 mannetje proberen te krijgen of het aan iemand geven die er een degelijke kweek mee kan beginnen.

Dit is me nog nooit overkomen en was echt een domme fout met grote consequenties spijtig genoeg.

Daarentegen houd ik ook nog de P. bintan (zou de echtr moeten zijn) en die hebben al nestjes gehad, aangezien ik plots een heel klein jong zag opduiken.

Moest het ooit in je opkomen om 2 "koppels" te houden van deze soort in eenzelfde bakje, zou ik je dat ten strengste afraden omdat een man echt wel de ander tiranniseert. Althans mijn ervaring toch.

Mooi bakje! Leuk dat landgedeelte! 🙂

@colisa lalia Wat jammer van de p. Nagyi... Maar wel leuk dat de p. Bintan al een nestje heeft gehad 😉
En nog bedankt voor de tip 😛

@dolle ancistrus
Bedankt voor het complimentje

Met de vissen en de planten gaat het goed. :daisy:
De vissen laten zich vaak zien, zien er gezond en kleurrijk uit en zijn altijd samen 😉
Ik zal een van deze dagen weer eens een foto proberen te maken :foto:

Mooi Tijn. Ik ben even weg geweest, dus had je visjes nog niet gezien. Ze zijn prachtig!

Dankje mascha 😉

Ik wil je foto's dan wel eens zien 😉

Ik wil je niet afjagen hoor, ben gewoon enorm benieuwd naar de vorderingen etc. in dit bakje.

sorry ik was helemaal vergeten om de foto's te maken :sorry: 😳
maar hier zijn ze dan eindelijk 😛
dscf2817.jpg

dscf2821.jpg

dscf2831.jpg

dscf2818.jpg

(ik zie wel dat ik het glas weer eens schoon mag maken 😛 )
sinds de vorige update is er best veel veranderd, ik heb veel meer takjes in het aquarium gedaan en ik heb wat plantjes er bij gezet: de Monosolenium tenerum en de Limnophila sessiliflora. voor de rest doen de vissen het goed. ze laten zich best vaak zien en zien er gezond uit.

Dat ziet er echt heel mooi uit!

Als je nu een grotere plant in de linkerhoek zou hebben, dan zouden het zijn wortels lijken.

Ja inderdaad nu je het zegt 😀 .
Ik zal eens kijken wat ik kan doen want laatst is de nepenthes dood gegaan 🙄 😛 .

Dan wil ik jouw foto's wel eens zien...

Vind het echt een fantastisch bakje, vandaar dat ik zo vaak naar zaken omtrent dit bakje vraag.

wat leuk dat je mijn aquarium zo leuk vind! 😀
ik zal een van deze dagen even proberen om een foto te uploaden. :foto:

Kan niet anders dan eens zijn met philip 🙂 zo simpel maar zo goed in elkaar gescaped 🙂 limburg power

mss zei:
limburg power
Haha daar zal het vast mee te maken hebben 😀 😛

Sorry dat ik nu pas de foto's online zet... Ik heb de aquarium-hobby even op een laag pitje gezet. Ik heb de 60cm bak leeg gehaald... Deze bak staat wel nog gewoon en ik denk dat dat ook wel nog even zo blijft hoor 😉 , ik zal wel veel minder vaak te vinden zijn op aquaforum in vergelijking met een paar maanden geleden. Ik ga wel proberen om zo nu en dan een updateje te plaatsen over deze bak.
zo genoeg verteld hier dan eindelijk de foto's 😉 :foto:
dscf3461.jpg

dscf3460.jpg

dscf3462.jpg

dscf3463.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan