Wat is er nieuw

60 liter fotoalbum,van Zanziee

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Mooie foto`s weer. Heb je al een macrolens op het oog?

Ben aan het kijken naar een Sigma lens. 70mm of 105mm. Het liefste een 105, maar ik vind ze nog aardig aan de prijs. Verder speur ik iedere dag marktplaats af naar lenzen, maar heb eerst nog andere dingen waar het geld naar toe moet.. Het staat zeker op mijn verlanglijstje.

Iemand nog aanraders qua lenzen voor een Nikon D7000? Er zit een scherpstelmotor in de camera.

Haha kon ik maar zo snel afvallen als jou neon dan had ik nou een strakke sixpack 😛 .
en je bak ziet er echt mooi uit.
ohja ik heb pas net 1 week een zandbodem maar licht ook al vuil op als ik dan een gieter pak met water en het er niet te zacht in gooi blijft het zand liggen en het vuil dat op de bodem licht vliegt door het water pak dan een netje en schep het eruit.
weet niet ofdat het bij jou ook kan ik heb rivierzand.

Haha, ja, ik denk dat de truc zit in het ontlasten van je lichaam.. Maar daar ga ik het op deze ochtend niet over hebben 😛

Dat met een gieter kan ik wel eens proberen.. Heb zelf filterzand van Wildkamp in de bak liggen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Er ligt achterin de bak namelijk veel rotzooi (ligt achter het hout, de stroming is daar niet goed helaas).

Mooie foto's en een mooie bak. Lijken je panda's nou zo klein of zijn ze gewoon nog erg jong? De annulatusjes zijn ook rrg leuk, al zijn hier de mannetjes toch wat groter als de vrouwtjes

Zanziee, je aquarium ziet er veel belovend uit dus je grotere aquarium wordt vast een succes. Je maakt erg mooie foto's.

Volgens mij moet je een zandbodem wel goed kunnen schoonmaken met een hevelklok. Je moet alleen zorgen dat het niet te snel stroomt. Eventueel een bredere hevel gebruiken of zelf maken. Heel vroeger had ik een stofzuigertje die op de zuurstofpomp werd aangesloten. Misschien werkt dat voor jou beter, maar als het met de gierer werkt is dat ook prima, maar lijkt mij persoonlijk een beetje rommelig worden daardoor en een hoop stress voor de vissen geven. Niet het gieten opzich, maar daarna met dat netje door je aquarium gaan.

Wat je planten betreft ben ik wel nieuwsgierig wat voor , hoevaak en hoeveel voeding je de planten geeft. Ook handig is het om de verschillende methoden die hier op het forum bij plantenbemesting beschreven staan eens goed door te nemen.

Killerfish zei:
Mooie foto's en een mooie bak. Lijken je panda's nou zo klein of zijn ze gewoon nog erg jong? De annulatusjes zijn ook rrg leuk, al zijn hier de mannetjes toch wat groter als de vrouwtjes

Dankjewel! De panda's zijn nog erg jong, ze waren allemaal aan de kleine kant bij de LFS. De Annalatusmannetjes zijn inderdaad groter, nu er meer vrouwtjes bij zitten showen ze meer met de vinnen en kleuren ze mooier vind ik.

darter zei:
Zanziee, je aquarium ziet er veel belovend uit dus je grotere aquarium wordt vast een succes. Je maakt erg mooie foto's.

Volgens mij moet je een zandbodem wel goed kunnen schoonmaken met een hevelklok. Je moet alleen zorgen dat het niet te snel stroomt. Eventueel een bredere hevel gebruiken of zelf maken. Heel vroeger had ik een stofzuigertje die op de zuurstofpomp werd aangesloten. Misschien werkt dat voor jou beter, maar als het met de gierer werkt is dat ook prima, maar lijkt mij persoonlijk een beetje rommelig worden daardoor en een hoop stress voor de vissen geven. Niet het gieten opzich, maar daarna met dat netje door je aquarium gaan.

Wat je planten betreft ben ik wel nieuwsgierig wat voor , hoevaak en hoeveel voeding je de planten geeft. Ook handig is het om de verschillende methoden die hier op het forum bij plantenbemesting beschreven staan eens goed door te nemen.

Dankjewel! Ik kan haast niet wachten tot de 240 liter komt, verheug mij er nu al op.

De zandbodem schoonmaken is gelukt met de hevelklok die ik al had (maakte ik eerder de grindbodem mee schoon), echter heb ik aan het einde van de slang een kraantje gemaakt en deze voor de helft dichtgedraaid, zo kwam het zand wel omhoog, maar was het uiteindelijk te zwaar om verder in de buis te komen en zakte het weer naar beneden. De bodem is aardig schoon nu.

Ik gebruik zelf gemengde plantenbemesting, Kaliumnitraat - KNO3, Kaliumfosfaat - KH2PO4 en CSM+B Sporenelementen. Ververs wekelijks rond de 40/50% van het water, de EI methode. Ook heb ik Bio CO2 op de bak aangesloten. Bijna alle planten slaan hier wel op aan, alleen ligt het ook aan de stroming / het formaat van de bak denk ik. Heb de Limnophila heterophylla heb ik er vandaag uitgehaald (was een trieste verschijning), het sterrenkruid iets breder neergezet en nieuwe stekjes gepland.

Gaafe foto's rick! Plantjes groeien zeker snel.
Ben benieuwd naar je volgende aquarium.

Dankjewel Barry! De BioCO2 helpt volgens mij flink met de plantengroei, ook de plantenbemesting!

De bak ziet er momenteel levendig uit, de vissen zijn volgens mij op hun gemak, zwemmen lekker door de bak, waardes zijn opzich prima (alleen hoge KH, 9/10). Heb een nieuw slakje gespot, een torenslak! Heb er nog geen foto van kunnen maken, hij is super snel (dat klinkt raar, maar ik zag hem, dacht ik pak de camera en toen was hij weg..).

Corydora's vermaken zich goed, zijn als gewoonlijk de bodem aan het afspeuren en zwemmen tegen het raam op. De ringbandsnoekjes zwemmen bovenin, overdag zit de kleinste dame nog wel eens verstopt achter de mosbol, maar 's avonds gaat ze naar boven in de bak. De neons jagen achter elkaar aan (dat is volgens mij een teken dat ze het naar hun zin hebben), en de garnalen (zowel vuur als japonica's) zwemmen / poetsen er flink op los. Zie er steeds meer!

Weet nog niet of ik dit bakje weg ga doen wanneer ik de grote bak heb.. Moet ik nog maar eens goed over nadenken.

sodeknetters......meer kan ik er niet van zeggen, wat een leuke bak en een supermooie foto's

Maar weer eens een update in de kleine bak.
Deze gaat waarschijnlijk verdwijnen wanneer de grote bak ingedraaid is, ik moet alleen nog even kijken hoe dat gaat met het huidige bestand.
Misschien wordt het een garnalenbak, misschien komt hij leeg te staan, dat is nog niet helemaal duidelijk. Al met al, hij draait prima alleen heb ik een beetje last van alg in het mos wat ik er bijna niet uit krijg.. De ramen zijn inmiddels wel weer schoon, op de fotos was dat helaas niet het geval! 😉

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0800 by Zanziee, on Flickr

Iemand idee wat voor een soort alg dit is en wat er tegen te doen? De garnalen vinden het volgens mij allemaal prima, maar ok 😉

Verder nog wat foto's van de bewoners:
fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0821 by Zanziee, on Flickr

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0802 by Zanziee, on Flickr

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0792 by Zanziee, on Flickr

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0790 by Zanziee, on Flickr

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0779 by Zanziee, on Flickr

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0786 by Zanziee, on Flickr

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0785 by Zanziee, on Flickr

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0780 by Zanziee, on Flickr

fWyROQ_wBE-uThD-ukdx1oZqd_bAankz.jpegDSC_0771 by Zanziee, on Flickr

Tot de volgende update 🙂

mooie foto's weer!! :thumbs:

Volgens mij is dat draadalg.. komt voor zover ik weet voornamelijk door co2 tekort.

http://www.aquariumfans.nl/draadalg-hoe-haal-je-het-weg

misschien staat je verlichting wat te lang aan en ontstaat daardoor een tekort aan voedingsstoffen voor je planten. of je circulatie is niet helemaal goed zodat de voedingsstoffen het mos niet bereiken.

super heldere foto's! erg mooi 🙂

Bedankt Nick en Zwits!

Ik heb al een apart topic geopend, het lijkt inderdaad op draadalg, alleen de waarden lijken te kloppen, ook de stroming (het mos beweegt lekker mee in de stroming). Zou het kunnen komen door mijn mosbol?

Heel mooie scherpe foto's !

Ziet er goed uit :thumbs:

Een korte update met twee foto's:

heb het momenteel erg druk dus weinig tijd om foto's te maken. Heb even snel twee foto's geschoten van de bak, niet de mooiste helaas. Maar het geeft een beeld van hoe hij er nu bij staat. De vissen gaan binnenkort (wanneer de led controller binnen is) over naar de grote 240 liter bak. Dit wordt denk ik een garnalen bakkie. Tot zover deze korte update.

7qayL2DplyCfSVN_p-akrcVlkrXrzfiy.jpegDSC_1592 by Zanziee, on Flickr

14200045734_f247213dc1_c.jpg
DSC_1558 by Zanziee, on Flickr

Mooie groene jungle :thumbs:
Hier in Groningen,zijn "mastbeklimmers"niet best.
Bij jou ziet het top uit.

De bak is weer van plaats verzet. Hij stond op een tijdelijke plek omdat ik de grote bak in de hoek waar dit aquarium stond heb gezet. Nu staat deze in de keuken naast de keukentafel. Zodra de led er is gaan de vissen over naar de grotere bak. Dit wordt hoogst waarschijnlijk een garnalen bak! 🙂

wat gaaf, die garnalen zo tegen de spaghetti op!

Van deze bak is tot nu toe weinig over, alle planten liggen te drijven in de bak en alle vis is eruit. De meeste garnalen heb ik ook overgezet naar de grote bak. Ik wil de bak opnieuw gaan inrichten, maar heb er nog niet de tijd voor gehad. Het filter en het water draait nog gewoon in de bak, dus dat komt allemaal goed. De Jungle is dus even 'verwoest'.

Heb hem opnieuw ingericht, wordt een garnalenbakkie, welke garnaaltjes weet ik nog niet. Voorlopig even laten staan om helder water te verkrijgen en de plantjes weer in de oorspronkelijke vormen terug te krijgen 😉

Fototje:

0nCWz6zIHRelV0AAmgGs7rjr2JoJa6qE.jpeg
DSC_2477 by Zanziee, on Flickr

Een kleine update:

Bakje draait nog steeds, wel bruinalg op de bodem.. Heb er paar stukjes cabomba bij in gezet om silicaten uit het water te halen.
Voeg geen Bio-CO2 meer toe aan deze bak.

Dacht dat de bak helemaal leeg was, maar blijkbaar hebben er toch nog garnaaltjes tussen de planten gezeten, na drie weken weg te zijn geweest kwam ik tot de verrassing dat er een stuk of 12 vuurgarnalen alweer inzitten. Voorlopig laat ik ze maar zitten.

Een foto (met mobiel gemaakt, slechte kwaliteit.. sorry!):

367685zanziee_0_82_20140810_14.jpg

kan er niet veel van maken met al die reflectie in het glas..

maar komt vast wel goed met deze bak

kijk! dat noem ik nou mooie plaatjes!

zowel je foto's als de bak.
mooi man

Dankje! Zit nog steeds te twijfelen wat ik met deze bak ga doen.. Wil er eigenlijk niet teveel mee / in doen omdat ik over twee maand moet verhuizen.. Misschien dat hij naar mijn ouders gaat (mijn moeder wil het eigenlijk niet), maar ze hebben twee sluierstaartjes die echt te klein zitten). Dan is een 60 liter alsnog te klein voor twee sluierstaarten.. Maar het is volgens mij dan al wel 40 liter vooruitgang! Zou dat een mogelijkheid zijn?

Leuke bak!

Oei, zitten die sluierstaarten nu in 20 liter water?
Ik kan alleen maar zeggen dat ik ook ooit zo'n reddingsplan had bedacht en dat het mij mijn hele visbestand kostte.
Dus als de sluierstaarten erin gaan, zorg dan dat er niets anders bij zit.....

De 60 liter is leeg, zitten een paar verdwaalde vuurtjes in die ik zo in mijn grote bak kan zetten, verder draait hij leeg.. Maar het is beter dan 20 liter lijkt mij?

Deze bak staat nu bij mijn ouders.
De sluierstaarten (2 stuks) zijn nu in deze 60 liter bak een stuk beter af dan in de 20 liter.
Helaas krijg ik mijn ouders niet zo ver dat er nog een grotere bak komt te staan, helaas heb ik zelf daar momenteel de ruimte ook niet voor.
Ik heb mijn ingedraaide pomp meegedaan (JBL e401), deze is sterk genoeg om het water op kwaliteit te houden.
Foto's komen hier niet meer, voorlopig is dit dus het laatste bericht.

Ik heb het oude aquarium (Superfish Aqua 20) meegenomen en daar ga ik nu denk ik een garnalenbakje van maken.

Ik zou 60l. niet per se 'beter' dan 20l. noemen, maar 'minder slecht'. Ze vergroeien wat langzamer in zo'n bakje, maar ze zouden gewoon niet moeten vergroeien. De bedoeling is goed, maar het blijft veel te klein en daar doe je de vissen geen plezier mee. Ken je niet iemand die een vijver heeft waar ze in kunnen?

Jones, ik ga binnenkort verhuizen (we zijn nog op huizenjacht) en gaan morgen voor een tweede keer kijken bij een huis wat ons aanstaat. Daar zit ook een vijver bij in de tuin (heb alleen geen flauw idee hoe diep / hoeveel liters).

Sluierstaarten moeten in de winter toch naar binnen worden gehaald?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan