60 x 34 x 30 van StefanC


Dat ziet er leuk uit Stefan!
 
Even 2 of 3 dagen in een emmer wat water leggen en dan wil die wel zinken hoor. Zo niet dan nog een dag langer :D
Wortelstam is al aan het inwateren van begin mei en lavasteen staat al drie weken in een emmer met een volle fles water erop :D :D
 
Bedankt iedereen voor de positieve reacties .
 
Een lavasteen die niet zinkt? Dat is HEEL raar... is het wel een echte lavasteen?
 
Mooie bak! Kan naar mijn mening idd nog wel wat planten gebruiken :)
 
Een lavasteen die niet zinkt? Dat is HEEL raar... is het wel een echte lavasteen?
Precies dezelfde steen zoals je op de foto van mijn bakje ziet .
 
Ik wist niet eens dat die überhaupt konden drijven
 
Ik wist niet eens dat die überhaupt konden drijven
Ik ook niet en onlangs kwam ik op een site tegen drijvende steen voor 24 € en ik dacht hmz ik koop die voor 1.5 € :D :D
 
Heb je een foto van de steen Stefan? heb echt nog nooit van een drijvende lavasteen gehoord.
Of is het een bijzondere soort,Belgisch lava oid? ;)
 
Precies dezelfde steen zoals je op de foto van mijn bakje ziet .

Lavasteen. Is gestold lava. Dus er kan een luchtbel zijn ingesloten. Dan gaat deze dus nooit zinken.
 
Misschien niet zo heel duidelijk te zien maar die twee stenen onderaan leg ik er normaal op . Tussen de lavasteen en de stenen eronder was er nog 3 cm ruimte ( hij steunt er dus niet op )

lavasteen .jpg
 
Kan goed wat Marcel zegt maar dan kan je er een gaatje in boren zodat de lucht weg kan.
Wel ff buiten doen ivm zwavelzuur van de vulkaan... misschien :juggle:
 
Moet ik nu precies weer een lavasteen kopen met lucht erin hahaha
 
Leuk hoor! Ze moeten nog wat op kleur komen zo te zien.
 
ja ze waren 2 min in het aquarium maar de foto's zijn van slechte kwaliteit .
 
Leuke nieuwe bewoners astefan, hier ga je veel plezier van beleven.
Op welke temperatuur heb je de thermostaat ingesteld?
 
22 graden waarom ?
 
Ziet er goed uit, man! Lekker laten wennen
 
22 graden waarom ?
Ik was nieuwsgierig, ik heb de mijne daar ook op staan en het gedrag van de chuna's is compleet veranderd ten opzichte van deze zomer toen de kamertemperaturen hoger lager. De man is geen bellenblazer meer en veel op de achtergrond aanwezig. Ik zag hem laatst zelfs anderhalve dag niet. De dames daarentegen zwemmen veel vrijer door de bak.
 
Normaal zouden ze gemakkelijk kweken bij 26 graden en zou dit stilvallen bij lagere temperaturen .
Weet wel niet als het volledig klopt wat ik nu schrijf .
 
Ja, dat klopt. In de winter gebeurt er weinig, in de zomer is het een hitsig ventje. Heb ik hier precies zo. Ik heb mijn temperatuur op 23 graden staan, dan gebeurt er niet zoveel.
 
Ik zie nu net dat mijn mannelijke honinggourami maar 1 oog heeft .
 
Oei, een oude beschadiging hoop ik of denk je aan ziekte?
 
oude beschadiging daar ben ik vrij zeker van .
Allé nu heb ik een bellenblazer met 1 oog .
 
Mooi Stefan! Een genot om naar te kijken :)
 
Toppie Stefan en die slakken daar kun je grof geld mee verdienen he door ze te laten RACEN tegen andere snelslakken.;)
 
Erg leuk en vooral de Tylo. Hoeveel heb je hiervan?
 
1 maar
 

Terug
Bovenaan