600 liter Maanvis aquarium van jan fokke


dankje gaat alleen wat minder met de manen

20161210_113136.jpg
20161210_113042.jpg
20161210_113013.jpg
20161210_123427.jpg
 
Jeetje Jan, dat is geen goed nieuws.

Weet je zeker dat het de gatenziekte is? Want ik zie geen gaatjes op de kop. Is het geen schimmel of bacterie??
 
ik weet het niet zeker dat het gaten ziekte is, maar na gevraagd en foto's laten zien bij aquarium zaak en die zij dat het wel gaten ziekte kon zijn en heeft me dit gegeven. Eerder ook al gehad met andere maanvis zelfde plekken toen fotos naar jos hut gestuurd die zij toen dat het gaten ziekte was. Toen gedacht met schoonmaken en verversen wel het over zou gaan (was niet zo is overleden toen ik met buizen bezig was) en nu vandaag dit gezien en meerdere vissen hebben het. Dus uit voorzorg medicijnen gehaald. Verder ook geen andere medicijnen hier in huis.
 
Veel succes Jan. Hopelijk gaan ze snel beter worden.

Ik heb het ook eens gehad met mijn maanvis. Maar zag toen echt soort gaatjes. Het middel werkte wel heel goed.

Geef ze maar lekker te eten. Vaker op de dag kleine porties.
Na de kuur, zou ik de voogle gebruiken. Dan kunnen ze wel wat extra vitaminen gebruiken.
 
oke ja heb het n och ook nog maar even voor de zekerheid aan jos hut voor gelegd die zecht dat het een schimmel is en een antibiotica moet gebruiken. Maar is het middel wat ik heb gehaald dan wel goed of beter iets anders halen.
 
Sera: Costapur zou ik adviseren. Maar als Jos 100% weet dat het om een schimmel gaat dan
Sera: Mycopur.
 
Antibiotica gebruiken tegen een schimmel is een héél vreemd advies.
Antibiotica gebruik je tegen bacteriële infecties.
Juist door schimmels ontdekte Alexander Fleming in 1928 het eerste antibioticum!
 
Jos zij esha 2000. Mij is bekend dat antibiotica niet werkt tegen schimmels en virussen. Maar heb hier esha hexamita staan en daar op staat dat het tegen gatenziekte werkt en ook tegen schimmels en bacterien dus naar mijn inzien kan ik dit gaan gebruiken. Of heb ik het mis
 
Oke dit staat er in de online beschrijving van het product

HEXAMITA kan succesvol worden ingezet in strijd tegen een groot aantal parasieten die verantwoordelijk zijn voor een diversiteit aan ziektebeelden en condities. De meest voorkomende ziektebeelden zijn: kieuwwormen, darmstoornissen, huidverslijming. Met HEXAMITA kunt u deze ziektebeelden succesvol behandelen evenals veel andere voorkomende ziektebeelden inclusief schimmels, vinrot en buikwaterzucht. HEXAMITA is het complete geneesmiddel tegen de meeste ziektebeelden die uw Discusvissen en andere Cichliden kunnen treffen.
 
Je mag helemaal zelf weten wat je doet,naar een medicijn die zoveel kwalen "geneest"kan gewoon weg niet volledig werken.
 
Oke ja maar wat moet ik dan doe het is n zondag en de LFS is vandaag dicht en door de weeks heb ik weinig tijd er voor.
 
Ja klopt gaat allemaal goed in de bak, laatst wel de amazone zwaard plant er uit gehaald. Toen een week later is er wel een maanvis overleden.
 
Ok, dat er een vis overlijdt dat is op zich niet zo raar natuurlijk. Dat maken we allemaal mee. Maar volgens mij herinner ik me nog dat je wel flinke problemen had in het verleden.
 
en toen waren er nog maar 6 maanvissen, net kap open gedaan en lag een maanvis dood op stabilisatie strip
 
nee waren gister allen nog gezond maar was wel een die zich al weken afzonderde van de rest en iedereen die in de buurt kwam weg jaagde.
 

Terug
Bovenaan