Wat is er nieuw

60cm Tanganyika van Blub1234 (Multifasciatus)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blub1234
  • Startdatum Startdatum
B

Blub1234

Guest
Nou, vandaag zijn eindelijk m'n spulletjes binnen gekomen. Ik ben er erg blij mee 🙂
Ik heb besteld;

1x 3D Achterwand
1x Javavaren
1x Vallisneria Spiralis
1x Dennerle Reef Shells
1x Siliconenkit om de achterwand mee vast te plakken.

Stenen had ik ook al gekocht, maar die liggen buiten in de schuur.

Hierna zal ik vanaf vrijdag verder gaan met dit topic, omdat ik er nu geen tijd voor heb.
Hier alsnog wat begin foto's 😉

418127blub1234_0_82_img_0093.jpg

De 3D-wand:
254449blub1234_0_82_img_0094.jpg

Alles in een emmer even schoonspoelen:
641295blub1234_0_82_img_0095.jpg

Vallisneria:
128982blub1234_0_82_img_0096.jpg

Javavaren:
297256blub1234_0_82_img_0097.jpg

Schelpen:
625815blub1234_0_82_img_0098.jpg

Kit
289179blub1234_0_82_img_0099.jpg

Schelpen
664326blub1234_0_82_img_0100.jpg

Schelpen
594538blub1234_0_82_img_0101.jpg

Dit was alvast een voorproefje 😉

Graag hoor ik jullie reacties!

Mvg Blub

Leuk!

15 zijn te weinig h�? Ik weet niet wat ze kosten maar bij boerenslak heb je er 12 voor E2,95.

Klopt, maar daar zijn de verzendkosten te hoog. Ik had een mailtje van een forumlid gekregen en die heeft wel veel mooie schelpen voor een mooie prijs. Moet het nog even met m'n ouders overleggen. De Multi's zijn er ook nog niet hoor, die komen pas als alles in orde is 😉
Maar ik dacht, ik maak alvast een klein beginnetje.

:thumbs:

Zit de achterwand er al in? Foto?

Nee, kan helaas deze week niks doen. Aanstaande vrijdag kan ik beginnen, want dan heb ik weer tijd 🙂
Dan volgen er ook meer foto's! Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Leuk begin. Ik zal je topic ook volgen hoor.

Bedankt, ik zal jullie vanaf vrijdag op de hoogte houden 😉

Niets overhaasten inderdaad. Succes

Nou, morgen kan het feest gaan beginnen 🙂
Ben er klaar voor en heb eindelijk een advertentie gevonden met Multi's bij me in de buurt. Plantjes zijn nog aan het uitspoelen ivm het gif. Ga morgen ook natuurlijk foto's maken van het hele proces en plaatsen.
Nog heeeeel eventjes geduld 😉

Het internet lag eruit, dus was gister niet gelukt. Ik heb inmiddels de bak ingericht en zal waarschijnlijk vanmiddag foto's plaatsen.

Kunnen er trouwens neon-tetra's bij m'n Multi's? Want ik vind de neons wel heel mooi en wil ze eigenlijk niet weg doen 😉

Hier is dan het eindresultaat! Er zitten nu nog andere vissen in, maar die gaan er denk ik uit als de Multi's erin gaan.

QnVb1Gr_dNJSz6mTrgaHbNs1FC0C_jXB.jpeg

Kan ik trouwens voor levend voer een emmer met water in de zon zetten, zodat er allemaal van die muggenlarven in komen? Of is dat te ranzig ook voor m'n vissen? Met ziektes enzo?

Hee, leuke bak! Wat voor ondergrond heb je, zand?

Dank je wel! Ja, de bodem is gewoon van wit aquariumzand. Er ligt wel piepschuim onder, want dat verdeelt het gewicht van al die zware stenen. Dit was niet zo'n scherpe foto, maar ik heb er nog meer. Alleen is m'n computer gecrasht, dus moet ik ze even 1 voor 1 met m'n iPod doen...

bonLDG5z0aWrGPe1J_K8iMNmei_q5j_9.jpeg

zRVlcGsiNm06V6IIX_HtBinObGcAjvEi.jpeg

Ze staan niet op volgorde alleen...

bFEbyYuU6_FhyJKpVxrKYpU6ESZX6o_5.jpeg

Blub1234 zei:
Kunnen er trouwens neon-tetra's bij m'n Multi's? Want ik vind de neons wel heel mooi en wil ze eigenlijk niet weg doen 😉

Bij een tanga bak van 60cm heb je maar 1 optie als je meer wil dan slakkenhuiscichliden, nl de Lacustricola/Aplocheilichthys pumilus killie.

Ohh ok� bedankt. Worden de neons dan anders opgegeten?
En is het een optie van die emmer om larven enzo in te kweken?

Morgen haal ik de vissen op, dus zal dan wel weer een paar fotootjes plaatsen. Ben erg benieuwd! Volgens mij heb ik een hele goede deal gemaakt, want 5 volwassenen en 5 halfvolwassenen voor �5,00,- incl. slakkenhuizen is niet mis 🙂

Nog even n close-upje van een paar schelpen 🙂

5wkOVdJ7-SEQpcExAU-lBejdwuTFqA73.jpeg

Jeej, vandaag de Multi's opgehaald! Het zijn echt hele mooie vissen! Alleen nu zitten ze erin, en schuren ze met hun zijkanten tegen de stenen en de schelpen. Dit doen ze toch als de pH te laag is? Ik heb al geplette schelpen in m'n filter gedaan, maar hoe krijg ik de pH hoger? Want volgens mij werkt het niet heel goed. Gaan ze dood als ze dat blijven doen?

4QQWvu3GsGgGvBMpvD2-lXR6GtFnGd8f.jpeg

Is er niemand die kan helpen? Ik ben echt bang dat ze zo dood gaan..

Je hebt PH plus. Anders misschien een waterwissel. Kraanwaarde is vast hoog genoeg.

Ok�, bedankt!

Blub1234 zei:
Ohh ok� bedankt. Worden de neons dan anders opgegeten?
En is het een optie van die emmer om larven enzo in te kweken?

De neons worden niet opgegeten door multi's, maar wel hardnekkig achterna gezeten totdat ze stresses of wellicht beschadigen of zelfs erger. Ook zijn de waterwaardes voor Tanganyika/Malawi compleet anders dan voor Z-A, en de inrichting van je bak ook.

Ah oke, bedankt 🙂
Gaan de vissen uiteindelijk dood als ze zo over de stenen blijven schuren? Want ze stoppen er maar niet mee en af en toe trillen ze ook een beetje...

Ik dacht dat ze dit bij een lage kh doen maar weet het niet helemaal zeker.
Wel raar dat ze dit nu al doen hoor.
Wat zijn je waarden??

Edit: ik heb ze op gewoon kraanwater met kh 5 en ph 7.8 en ik zie dit hier niet.

Oh bedankt! Na deze nacht is het ook al wel minder geworden. Ik filter nu over geplette schelpen, dus misschien heeft dat ook wel gewerkt. Bedankt voor de info 🙂

Heel mooi zo om te zien. Had nooit gehoord dat er piepschuim onder kon om het gewicht te verdelen, maar eigenlijk is het ook wel logisch. En inderdaad, verversen met kraanwater verhoogt vaak de ph wel, aangezien de ph in kraanwater standaard hoger is (helaas voor sommigen hier 😉 )

Dankje wel🙂
Ze doen het goed en schuren bijna niet meer over de stenen. Zal binnenkort even kijken of ik weer wat foto's kan plaatsen.

Even weer wat fotootjes, het gaat nu weer helemaal prima met de Multi's

576979blub1234_0_82_afbeelding_090.jpg

962883blub1234_0_82_afbeelding_088.jpg

De lichten zijn nu uit, maar zal morgen wel weer wat foto's proberen te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan