60L 'plantenbakkie' (60x30x36cm) (Mafkees)


Fraaie bak en alvast veel succes met je inzending.
 
Mooi zeg. Mooie inrichting, mooie bak!
Goede werkploeg erin voor de alg!?
Bedankt!
Er zit een tiental japonica-garnalen in. Verder is mijn geheim dat ik de foto's vlak na onderhoud maak. Staghorn alg is een groot probleem helaas.
Fraaie bak en alvast veel succes met je inzending.
Dankjewel. Ga jij ook meedoen?
 
Ik heb gelijk de foto ingezonden toen het kon ;)
 
Een zwangere japonicagarnaal.
20200628_210145.jpg

20200628_210709.jpg

20200628_210635.jpg
 
Erg mooi met de gebruikte techniek.
Dankjewel. Ik heb ook nog zo'n belletjesmaker liggen ('Twinstar sterilizer') maar ik merkte er geen effecten van. Daarom maar weggelaten.
 
Erg fraai bakje Mafkees en jij ook fijne dagen toegewenst.
 
Leuk gedaan zo boven water en natuurlijk een erg mooi groen bakje.
 
mooi bakje.

Wat voor voorgrondplantje staat linksvoor?

gr Peter
Bedankt Peter. Staurogyne repens. Ik vind het plantje niet echt een succes. Moeizame groeier.
 
Ik ben aan het kijken op marktplaats, maar klopt het dat jij deze bak nu te koop hebt staan? Ik wil ook een andere maat, dus ik ben niet je klant, maar heb dit merk via Aquaza ook op het oog. Mooi aquarium!
 
Ik ben aan het kijken op marktplaats, maar klopt het dat jij deze bak nu te koop hebt staan? Ik wil ook een andere maat, dus ik ben niet je klant, maar heb dit merk via Aquaza ook op het oog. Mooi aquarium!
Dat klopt, Esther! Ik verwacht binnen een kleine maand een op maat geproduceerde bak van Van Wolferen. Ik peil alvast interesse op deze, via MP. Eén aquarium vind ik genoeg. Niet vanwege het onderhoud (deze staat al bijna een maand zónder onderhoud) maar vanwege ruimte en het feit dat ik maar één buitenfilter heb en dit een dure aankoop is.

Dit is geen ILA bak maar een merkloze Optiwhite bak, wel via AZaqua aangeschaft overigens. Deze bakken hebben ze uitgefaseerd en daar zijn de ILA voor in de plaats gekomen. De ILA zijn wat goedkoper.
 
Okee, dank je wel! Maakt me nieuwsgierig naar je nieuwe bak, kan en wil je er al iets over vertellen?
 
Okee, dank je wel! Maakt me nieuwsgierig naar je nieuwe bak, kan en wil je er al iets over vertellen?
Zeker. Hij wordt 100x40x40, met een valse bodem met daaronder een verborgen compartiment. In dat compartiment komt een stromingspomp. Het compartiment wordt afgesloten met roosters om bewoners eruit te houden. Op deze wijze ontstaat een laminaire stroming i.t.t. turbulent (compartiment in, compartiment uit, door de scape, compartiment in, etc.), wat natuurgetrouw is voor riviervissen.
 
Oh mooi! Ik heb op Youtube wel dat soort constructies voorbij zien komen, zo'n hillstream met grote stroming, geweldig om te zien! Ben heel benieuwd, ik zal je topic in de gaten houden.
 
 
Bedankt! Ik ben erg content met het aquarium nu.
 
Leuke plaatjes! Misschien dat je nog wat met de witbalans kan spelen want ik heb het idee dat de kleuren nog wat beter naar voren kunnen komen. :)
 
Totaaltje na het snoeien van vandaag.
1617906456715.png


1617906183410.png
 

Bijlagen

  • 1617906380108.png
    1617906380108.png
    1.7 MB · Weergaven: 48

Terug
Bovenaan