Wat is er nieuw

60x30x30 bak KyleSauren

• Onderwerp starter Onderwerp starter KyleSauren
  • Startdatum Startdatum
De eheim 2224 is ook een hele fijne pomp em super stil
Ik heb me aquarium op me kamer staan en hoor niks van de pomp

Tijd voor een korte update!

Vandaag naar de lfs geweest om iets leuks te gaan kopen, namelijk het volgende:

9SCObvq8s4XSfRnj23LCh3FW1D0U_7ia.jpeg

Ik ben na uitgebreide research tot de conclusie gekomen dat ik dit filter het meest geschikt vind voor mijn bak. Het installeren ervan heeft me nog heel wat moeite gekost, omdat ik in eerste instantie de uitloop aan de inloopslang bevestigd had en andersom. Je kunt dus al raden, het filter werkte voor geen meter...
Uiteindelijk is het me wel gelukt om het filter draaiende te krijgen en ik ben er tot nu toe erg tevreden over, er zit flink wat stroming in de bak iets wat ik met het binnenfilter wel miste. Om de in- en uitlaat van het filter te monteren heb ik wel aan de lichtkap van het aquarium moeten knutselen, door middel van de achterkant ervan eruit zagen. Dit heeft mede als voordeel dat er lucht onder de kap kan, waardoor ik geen condensvorming meer zal hebben 🙂 .

Naast het filter heb ik een bio co2 setje gekocht, deze is ter vervanging van de easy carbo die ik er elke dag aan toevoeg. Het is nu afwachten of hij goed zal werken.. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.

Een overzichtsfoto van het aquarium onthoudt ik jullie tot woensdag, dan zal ik ook weer de planten gaan snoeien en een waterwissel doen.

Update tijd!

Het filter is ge�nstalleerd en draait lekker geruisloos en het water in mijn bak is nog nooit zo helder geweest 🙂 Hier een foto van het filter:

y7iBl2XHLAe-iQMcVFEl7K4cbBHjij3o.jpeg

De handdoek eronder ligt er voor het geval dat er water mocht lekken, ik niet gelijk een zwembad hier in huis heb.

Ook de bio co2 ben ik heel erg blij mee, na een paar uur na het aansluiten begon hij al met co2 maken en verspreiden in de bak. Ik kan zelfs al aan de plantjes zien dat ze er blij mee zijn, ze zijn beter op kleur en de bladeren zijn niet meer zo gekreukt.

Foto van de co2 reactor:

En een foto van de diffuser:

En we sluiten deze update wederom af met een totaalfoto van de bak:

De foto's zijn met m'n telefoon gemaakt en dus niet van denderende kwaliteit.

Tot de volgende update!

bakje is heel mooi, maar waarom lees ik elke keer dat neons een meter moeten kunnen trekken, ik heb ook dezelfde bak die nog rijpt, vandaar dat ik het vraag.

Mooie begroeide bak met mooie visjes!
Alleen 1 minpuntje. Je thermometer zo groot in het zicht vind ik echt verschrikkelijk :sorry:

Update!

Gisteren de bak bij de wekelijkse onderhoudsklus flink onder handen genomen. Ik heb onder andere de Vallisineria die rechts vooraan stond verwijderd en de Pogostemon helferi uitgebreid. Op de plek van de Vallisineria staat nu een ander plantje. Dankzij het verwijderen is er ineens een hoop meer licht in de bak en een groter vrij wateroppervlak.
Zelf vind ik dat de bak nu rustiger oogt en iets minder een oerwoud.

VaAaDMRVz0gkuU8tTPzI27Gld0njv46j.jpeg

En als laatst een totaal foto van hoe de bak er momenteel bij staat:

Hee Kyle, mooie bak hoor! Hoe is het er nu mee? En leven de garnalen nog?

Gave bak met veel groen! Mooie planten 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan