Tijd voor een korte update!
Vandaag naar de lfs geweest om iets leuks te gaan kopen, namelijk het volgende:
Ik ben na uitgebreide research tot de conclusie gekomen dat ik dit filter het meest geschikt vind voor mijn bak. Het installeren ervan heeft me nog heel wat moeite gekost, omdat ik in eerste instantie de uitloop aan de inloopslang bevestigd had en andersom. Je kunt dus al raden, het filter werkte voor geen meter...
Uiteindelijk is het me wel gelukt om het filter draaiende te krijgen en ik ben er tot nu toe erg tevreden over, er zit flink wat stroming in de bak iets wat ik met het binnenfilter wel miste. Om de in- en uitlaat van het filter te monteren heb ik wel aan de lichtkap van het aquarium moeten knutselen, door middel van de achterkant ervan eruit zagen. Dit heeft mede als voordeel dat er lucht onder de kap kan, waardoor ik geen condensvorming meer zal hebben
🙂 .
Naast het filter heb ik een bio co2 setje gekocht, deze is ter vervanging van de easy carbo die ik er elke dag aan toevoeg. Het is nu afwachten of hij goed zal werken.. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.
Een overzichtsfoto van het aquarium onthoudt ik jullie tot woensdag, dan zal ik ook weer de planten gaan snoeien en een waterwissel doen.