60x40x40 van Esthersvisjes


Geen probllem.
Mijn dochter zit bij de brandweer.
Elke maandagavond oefenavond.

Zeg maar wanneer het uitkomt, Antje.
Ja dat moet ik ff plannen want de halve vrijwillige brandweer woont bij mij in de straat dus die worden stikjaloers dan een brandweerman/vrouw is tenslotte de beste pyromaan die er rond loopt :ROFLMAO:
 
Hier kan het ook geregeld worden met die cabrio, ik woon ook tussen allemaal brandweermannen. Ik voel me superveilig. (y)
 
Niet zo slim om dit middenin de huiskamer te doen en het begint ook steeds meer op een rommelige werkplaats te lijken, maar vooruit. Vandaag heb ik mijn blokschaaf maar weer eens tevoorschijn gehaald. En daarna de stofzuiger. :engel:
IMG_20210422_182055.jpg
 
Eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ik ben 3 weken ziek geweest. Weer een ontstoken voet. Dat gaat gelukkig nu weer beter en ik heb vandaag het kastje geschuurd. Dat heb ik wel buiten gedaan. :engel:
Inmiddels staat hij weer binnen, dus daar een foto van. Kan je de uitsparingen zien voor de snoeren en de slangen bovenin en onderin de uitsparing voor de plint. Rechts zit een foutje, ik heb rechts even hoog gemaakt, maar aan die kant hoeft er geen snoer doorheen, dus dat was niet nodig.
Dat was het weer. De volgende stap is grondverf en dan plamuren. Maar ik ben nog niet helemaal op krachten en het zou gaan regenen geloof ik. We zien wel, zo snel mogelijk gewoon. Het gaat nu toch echt wel kriebelen!

IMG_20210514_192928.jpg
 
Je bent wel echt een Hollander, hĆØ Esther?
Elk complimentje dat je krijgt wordt afgezwakt.šŸ˜‰

In de landen om ons heen bedanken ze gewoon voor het compliment en nemen het daarmee in ontvangst.
In Nederland is dat onbeleefd lijkt het wel.

"Mooie broek".
" Och, was in de aanbieding"
(Ja en?....)

"Wat zit je haar leuk"
"Och, gewoon even een kam erdoor gehaald hoor. Meer niet"
(Oh. Nou. Dan zit het opeens niet meer leuk.)

Esther, dan schreeuwen we het maar uit:
JE HEBT EEN VERDOMD MOOI AQUARIUMMEUBEL GEBOUWD. PUNT!"

Zo.
Zwak dat maar eens af.šŸ™‚
 
Dit soort dingen. Ik wil gewoon de look van gespoten mdf, maar dat gaat met vuren panelen, een tube plamuur en een verfrollertje niet lukken natuurlijk. Ik doe mijn best, maar mooier dan dit lukt op de een of andere manier niet. Ik blijf dit soort plekken houden.
Ik moet voor de volledigheid wel zeggen dat ik bewust voor vuren heb gekozen omdat het sterker is dan mdf, dus ik moet dit gewoon voor lief nemen. Heb overwogen om het te bekleden met dun mdf, maar dat leek me overdreven. šŸ˜…

IMG_20210528_181303.jpg
 
Laatst bewerkt:
Foto's weer verwijderd, te wazig.
 
Laatst bewerkt:
Even testen. Er moet nog folie op de achterkant en natuurlijk moet de foammat op maat worden gesneden en er moet nog wat gebeuren aan het deurtje, maar ik wilde even weten hoe het eruit gaat zien. De telefooncamera vertekent het beeld enorm. Alles is natuurlijk rechthoekig! šŸ˜œ

IMG_20210602_140307.jpg
IMG_20210602_140756.jpg
IMG_20210602_141057.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou. Het ziet er allemaal leuk uit enzo, maar ik kom dus toch problemen tegen helaas. Ik ben bezig met het inrichten van het kastje, filter, verlichting enzo. Is dus toch een probleem dat het kastje maar 42 cm diep is ipv 43. Want de slangen kunnen wel achter het aquarium, maar de aansluitingen op het aanzuigstuk en de filteruitlaat niet. Die ringen zijn dikker en passen niet. En ik wilde de verlichting passen, maar die kan net niet ver genoeg uitgeschoven worden. šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­
Zit serieus te overwegen om een nieuw kastje te maken, maar dat mag niet van mijn man. šŸ˜‚ Maar wat voel ik me verschrikkelijk dom zeg. Ik kreeg het door toen ik de bestelling had geplaatst en toen heb ik overwogen om de bestelling terug te trekken, maar ja, je hebt al betaald online, dus je denkt, ach laat maar, het komt vast wel goed. Nee dus. Pfffff......

IMG_20210604_093605.jpg
 
Het kastje staat, het deurtje is gemonteerd door middel van magneet snappers. Geen scharnieren, want ik bleef altijd achter het deurtje hangen met onderhoud. Nu kan je het deurtje er gewoon uit tillen. De bovenste zijn van die klik magneet snappertjes die het deurtje naar buiten duwen en onderin gewone magneet snappertjes.
Nu zit ik nog met de slangen en de inlet en outlet van het filter. Bedenken of ik zichtbare slangen vervelender vind dan een grote kier achter het kastje... Enniewee, hier zijn de foto's.

IMG_20210611_161100.jpg
IMG_20210611_161124.jpg
IMG_20210611_161718.jpg
 
Ziet er goed uit. En rvs stukken? Ziet er al wat strakker uit wellicht dan het plastic wat je nu hebt. Zou me hier wel minder aan storen dan kastje van de muur denk ik
 
Toch erg netjes geworden dat kastje hoor Esther(y)
Dank je wel John! Ik ben er ook wel heel blij mee, hopelijk kan ik de laatste ergernis nog weghalen op de een of andere manier.
Ziet er goed uit. En rvs stukken? Ziet er al wat strakker uit wellicht dan het plastic wat je nu hebt. Zou me hier wel minder aan storen dan kastje van de muur denk ik
Dank je wel! Ik heb daar inderdaad naar gekeken en naar glas. Erg mooi, maar ik kom er niet helemaal achter wat voor maat ik dan zou moeten hebben en de indruk die ik krijg is dat glas of rvs stukken nogal lang zijn in de maat die ik denk dat ik moet hebben. Volgens mij is de Eheim 16/22, geen idee wat dat precies betekent, ja de diameter natuurlijk. Maar de diameter van mijn buisjes is 18 mm, dus geen idee of ik met 16/22 goed zit dan. Maar het aquarium is 40 hoog en als je dan 25 cm aan de buitenkant hebt hangen moet je wel een heel scherpe bocht maken naar de achterkant van het kastje en dan weer een haakse bocht naar beneden het kastje in. Als de buizen aan de achterkant zouden hangen is het gewoon een flauwe bocht naar het filter toe. Dus het is zeker een optie die ik overweeg.
Maar zonder scharnieren is het toch een luik en geen deur?
Enne, dit dan? :cool::p
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik geloof niet dat ik hier heel erg mee ga zitten. Loop ik me weer druk te maken om niets. Straks maar iets zoeken om erachter te doen en iets langere schroeven opsnorren. šŸ‘
IMG_20210612_174425.jpg
IMG_20210612_180620.jpg
IMG_20210612_174443.jpg
 

Terug
Bovenaan