750 liter zeewater pret


Lekker bezig dus.
Doen ons best..

IMG_20240306_210833.jpg


Gisteravond laatste koraaltje voor deze bak gehaald.. tenzij me maatje perongeluk stekt oid.
IMG_20240307_072810.jpg

Een ultra green Duncan.. moet nog even bijkomen, maar s wel (vind ik) een mooie.. met een poliep of 20/21
 
Mooi koraal de Duncan en ik heb hem ooit met een paar kopjes gekocht en nu zijn dat er wel 50 denk ik.
 
Wij hebben tegenwoordig ook een WhatsApp community (100+) leden.. leerzaam wellicht voor mensen om te volgen?

Tevens partnership met dreamcorals (10% korting voor mensen uit de groep) en kortingsacties bij reeflingstore.eu..

Mocht je t interresant vinden,
 
IMG-20240312-WA0048.jpeg


Dit was het idee voor de nieuwe...
De 3 coralcares.. en dan 120watt supplementatie in blauw/uv...

Vandaag de balk besteld (28* Royal blue 8x hell blauw 16x uv uit me hoofd).. 120watt..

Komt de vrouw thuis dat ze een 4e coralcare heeft besteld.... Dus deze plannen kunnen in de prullenbak..maar geeft wel een idee hoe of wat.. alleen dan 4* cc..

Schuimer huidige is verkocht..

Nieuwe pomp voor de alpha250 is besteld (Royal exclusiv rdx 60w 2500)

Nu even wachten en wachten...
 

Bijlagen

  • IMG-20240312-WA0059.jpeg
    IMG-20240312-WA0059.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 14
Ja.. maar is een opmaat product door een eenmanszaak, die eigenlijk alleen aquaria bouwt..de week dat ik kwam had hij 4 opmaat bakken gekocht.. en mijn 200/70/70 was de kleinste.. productie is laag, dus de levertijd lang.. en als k daar een goed product voor krijg.. is dat helemaal prima!


Zojuist de all blue supplement balk binnen gekregen.. en dat maakt wel een groot verschil.. heel blij mee!
Erg benieuwd hoe dat gaat samen werken met de 4 coralcares zo direct

IMG_20240318_163929.jpg
 
Je kan inderdaad beter wat langer wachten voor een goed product en al helemaal met zo n grote bak want daar wil je geen ellende mee.
 
Nou.. deze ochtend verliep anders als k had verwacht...

Besloten samen met een maat iemands hele apex set over te nemen.. dus aangeschaft:

Apex labgrade kit (zoutgehalte/orp/ph/temp)
Ter vervanging van mijn apex EL..
Hiermee ga ik waarschijnlijk ook de verlichting mee sturen..

Dos+ ddr (2 kanalen doseer pomp met flessen met actieve vloeistof niveau monitoring)

Fmm module (om de osmose apparaat mee aan/uit te zetten om het reservoir bij te vullen)

Atk kit (om uit t reservoir in de bak te pompen/monitoren)

En een hand sensoren en meuk....

Mijn oude apex zal dus vertrekken.. de trident blijf...

En toen, nog een impuls aankoop...
250l diamondline bak.. kubus style..
Bubblemagus nac6
11w helix max uv
Jebao 3000 opvoer

Dit betekent naast de grote bak . Nog een bak 🤣
IMG_20240321_163829.jpg
 
Hebbie een bank overvallen??
was dat maar zo een feest ,,, zowel ik als mijn vrouw werken... hard..
en hoop vrienden in de hobby dus dat scheelt heel veel knaken..
kan later wel een breakdown maken wat de paarden kubus aan aanschaf en spullen heeft gekost hoor, als je dat leuk vind, tot nu toe is dat namelijk niet zoveel..

de apex set ga ik opdelen met iemand anders.. de labgrade apex hou ik.. hij krijgt mijn EL.. en ruilt daarbij een schuimer (bubblemagus c6) en wat aanverwanten techniek en wat euro's bij in..
 
was dat maar zo een feest ,,, zowel ik als mijn vrouw werken... hard..
en hoop vrienden in de hobby dus dat scheelt heel veel knaken..
kan later wel een breakdown maken wat de paarden kubus aan aanschaf en spullen heeft gekost hoor, als je dat leuk vind, tot nu toe is dat namelijk niet zoveel..

de apex set ga ik opdelen met iemand anders.. de labgrade apex hou ik.. hij krijgt mijn EL.. en ruilt daarbij een schuimer (bubblemagus c6) en wat aanverwanten techniek en wat euro's bij in..
Een hobby, zoals op het forum vaak gezegd, mag geld kosten toch? Verder lekker je ding doen en heerlijk van genieten en laten rollen.
Ook mijn vrouw en ik hebben ruim 45 jaar gewerkt en ons veel kunnen veroorloven en ach, daarmee waren wij van de straat en deden niemand kwaad….
 
Een hobby, zoals op het forum vaak gezegd, mag geld kosten toch? Verder lekker je ding doen en heerlijk van genieten en laten rollen.
Ook mijn vrouw en ik hebben ruim 45 jaar gewerkt en ons veel kunnen veroorloven en ach, daarmee waren wij van de straat en deden niemand kwaad….
Vind ik ook en doe ik dan ook. Alleen ben ik zelf niet zo van om alles in euro’s te benoemen met wat ik aanschaf. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk 🤷‍♂️
 
Vind ik ook en doe ik dan ook. Alleen ben ik zelf niet zo van om alles in euro’s te benoemen met wat ik aanschaf. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk 🤷‍♂️
Dat is niet nodig Mark en als je gewoon zegt hoeveel briefjes van honderd je uitgeeft dan snappen we het ook wel hoor;)
 
Dat is niet nodig Mark en als je gewoon zegt hoeveel briefjes van honderd je uitgeeft dan snappen we het ook wel hoor;)
Mensen verklaren je al snel voor gek als je wat in de hobby stopt maar ja als je alles ieder weekend in
de kroeg opzuipt is het geld ook op 🤷‍♂️
 
IMG_20240324_140756.jpg

Apex dingen...
2 dos 2 ddr
Fmm
Vdm
Feeder
Gyre kastjes
Labgrade apex met probes.

Zooi
 

Terug
Bovenaan