750 liter zeewater pret


Uiteindelijk weet iedereen wel wat de duurste hobby is toch? Dat is diegene waar je een relatie mee hebt…. Maar ook jij je ding en je partner ook….
Geven en nemen en andersom…. Het is niet bij elkaar passen maar meer aanpassen….
 
Haha, een uit de Red Sea familie denk ik. Hoeveel liter is die bak?
Opmaat door diamond gebouwd
Uit me hoofd is die 75/60/60 ongeveer 250l
Heb alleen de sump uit me klauwen late vallen.. dus moet even nieuw sumpie onder..

Intussen....
Zoveeeeeeel realtime data:
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-03-24-18-41-50-288_com.neptunesystems.apexfusion.jpg
    Screenshot_2024-03-24-18-41-50-288_com.neptunesystems.apexfusion.jpg
    566.9 KB · Weergaven: 18
Ja dat kun je dan beter links laten liggen want dat klinkt niet goed. Mooi dat je een alternatief hebt.
 
IMG-20240327-WA0095.jpeg

En sump eronder...

De vraag is.. houden we m hier. Of zal k een appart dagboek voor dit ding maken?
 
Ach je kan het als je wil ook in dit topic houden toch maar ja dat is aan jou.
Maar hoe zit dat dan met de leidingen want past dat allemaal? Bij de Reefer van mij was dat kant en klaar en past dat natuurlijk gelijk.
 
Ach je kan het als je wil ook in dit topic houden toch maar ja dat is aan jou.
Maar hoe zit dat dan met de leidingen want past dat allemaal? Bij de Reefer van mij was dat kant en klaar en past dat natuurlijk gelijk.
Nee afvoeren e.d. passen nu niet meer.. dus die ga ik nieuw maken.. ik gebruik wel de vorige doorvoeren en kranen.. verder wordt het gewoon grijs bouwmarkt pvc.. dit is 32mm en heeft niets echt te leiden.. beiden afvoeren moeten ipv recht naar beneden, nu naar links . Opvoer blijft wel redelijk op dezelfde plek.. dus slechts kleine aanpassing nodig..

Als k alles heb en daadwerkelijk ga starten kijk ik wel wat k ermee doe, en of k er een nieuw dagboek van wil.maken😬
 
Krijg je de eiwitafschuimer er nog makkelijk uit?

Mvg ronald
 
Nog speciale plannen met dit bakje Aron? Wieren of anemonen bakje bijvoorbeeld?
 
Ravage...
De pup besloot vannacht eerst de emmer water/schoonmaak azijn in te springen... Om vervolgens in het aquarium te gaan huishouden..

Hele rechterkant rif heeft hij kapot gemaakt.. incl alle koralen die daar stonden...

Ik mis 1 "nemo"

Doordat hij eerst in azijn heeft gestaan.. daarna in aqua.. is er een enoooorme hoeveelheid zuur in gekomen.. ph dip naar 7.43 om 01:35 vannacht.. samen met onvermijdelijke bacteriën bloei.... Dus de bak ziet er niet uit..
Afschuimer daardoor helemaal van slag (alles in de bak gedumpt)

IMG-20240401-WA0006.jpeg



Screenshot_2024-04-01-07-39-41-677_com.neptunesystems.apexfusion.jpg
geprobeerd weer iets op te bouwen.. redden wat er te redden valt
IMG_20240401_080216.jpg
 
Jee wat een ramp daar zeg en hoe is de pup dan in hemelsnaam in je aquarium gekomen?
Tja het zijn en blijven puppies maar dit verwacht je niet denk ik.
 
Jee wat een ramp daar zeg en hoe is de pup dan in hemelsnaam in je aquarium gekomen?
Tja het zijn en blijven puppies maar dit verwacht je niet denk ik.
Stoel voor de bak laten staan... Met daarin wat pompen in water en azijn....

Pup is op de stoel.. in de emmer gesprongen..

Met ze zeiknatte water en azijn poten in de bak gesprongen.. waarschijnlijk snel er weer uit gesprongen..
 
Ja ik denk dat de pup zich ook rot is geschrokken en geen weet had van wat hij heeft aangericht.
 
Ach.. dit soort dingen gebeuren eenmaal.. eigen schuld dikke.. bult..
Maar klote is het wel
 
Het heeft 1 voordeel misschien en dat is dat de pup flink is geschrokken en het voortaan wel uit zn hoofd laat.
 
We horen niks meer maar het goede nieuws is dan dat het inmiddels al 3 april is en de pup heeft zn streek niet opnieuw uitgevoerd;)
 
Haha nee geen 1 april grap, helaas...
Druk druk geweest dus weinig aan de bak gedaan . Buiten dat er iets dino's terug is gekomen, ondertussen ook weer aan het vertrekken is weinig te vertellen eigenlijk..

Ik denk dat ik deze bak lekker zo laat lopen tot 1 juni . Me focus ligt nu meer op de zeepaardjes kubus.. die is in opstart, en moet ik nog een hoop (vooral elektra) aan doen
 
Oke grote update...

Bak komt eerder.. meubel en bak staan lekker uit te harden.. deze worden 4 mei geplaatst..

Ik heb besteld een nieuwe opvoer.. 12kuub zksj ding.. en kwam erachter, dat de clarisea maar 5kuub doorstroom aan kon..

Dus heb een pearl aqua unit gekocht waar netto 10k doorheen kan..
Iphone 13 erop, geeft een idee hoe groot dit allemaal is..
1000013273.jpg




1000012743.jpg

Meubel
1000012744.jpg

Bak

Pvc komt vandaag

Lampen/skimmer en rommel is geregeld

Beide bakken zowel de 250 als de oude bak en sumps liggen al vol steen (ingedraaid aquaforest rock. 3 dozen van 18kilo
1000013277.jpg
 
Mooi spul Aron en dan kun je spoedig aan de slag.
Leuk dat je er een iphone bij hebt gekregen:ROFLMAO:
 
Hoeveel water kan je overloop eigenlijk verwerken ?
Kan zijn dat ik erover heen gelezen heb maar vroeg het me af.
 
Hoeveel water kan je overloop eigenlijk verwerken ?
Kan zijn dat ik erover heen gelezen heb maar vroeg het me af.
Geen idee wat daar officieel doorheen kan, dat s ook moeilijk te zeggen, omdat iedereen zijn afvoer pijpen anders zijn..

Maar er komen 2x 40mm afvoeren in, ik hen dat nu ook, en met 5.5k opvoer volgas staat de kraan bijna dicht..

En die 12k is bruto, ik verwacht met leidingwerk en opvoer hoogte MAX 8 over te houden, daarbij is het per pomp ook anders.. ik had een reddragon1 6500 pp mijn vorige bak, die verpompte meer dan mijn 12k jebao op dezelfde bak en leidingen..

Ik heb nu een zksj 12k besteld
 
Geen idee wat daar officieel doorheen kan, dat s ook moeilijk te zeggen, omdat iedereen zijn afvoer pijpen anders zijn..
gaat dacht ik om de overloopkam hoeveel water die verwerken kan en niet zozeer om de buizen die komen daarna pas.
Ik geloof dat er een formule voor was per 10cm overloopkam zoveel liter maar weet het niet meer precies.
 

Terug
Bovenaan