80 cm visbestand omgooien


Ziet er goed uit! Mijn ervaring leert wel; hoe goed je ook spoelt. Troebel wordt het toch. Is na een dag of 2 ook weer verdwenen, maar ja...
 
Filterzand koop je ook niet bij dierenzaken. Maar bv bij Wildkamp. https://www.wildkamp.nl/product/fil...MIrcOC2qX56AIVC853Ch0ZEgVYEAAYASAAEgKv7PD_BwE

Hopelijk blijft dichtslibben je bespaard. Bodemvissen als Corydoras, en bij het onderhoud met je vingers door de bodem woelen voorkomt al een hoop ellende.
Ik wil inderdaad ook corydoras hebben, en met vingers door de bodem is een goede tip! Dat ga ik zeker doen
 
Pardon dat ik me hier ook nog even in ga mengen, maar als je Corydoras wilt, kun je kijken naar de Corydoras habrosus of de panda. De habrosus is wat kleiner, dus daar kun je misschien nog een wat groter aantal van houden.

groetjes Reitse
 
Pardon dat ik me hier ook nog even in ga mengen, maar als je Corydoras wilt, kun je kijken naar de Corydoras habrosus of de panda. De habrosus is wat kleiner, dus daar kun je misschien nog een wat groter aantal van houden.

groetjes Reitse
Dat mag ten allen tijde:)). Ik had de panda inderdaad al voorbij horen komen, maar die jij nu noemt, de corydoras habrosus is ook wel erg leuk! Ik denk dat ik het af laat hangen van wat de winkel te bieden heeft van die 2, maar de kleinere vind ik eigenlijk wel mooier gekleurd
 
Mijn habrosussen









edit: ik zag dat het filmpje niet werkte, dus ff gefixt
 

Bijlagen

  • 086D24BF-519F-4C60-9928-DB114C58F5CF.jpeg
    086D24BF-519F-4C60-9928-DB114C58F5CF.jpeg
    81 KB · Weergaven: 93
  • 8486EB75-8F5E-4CD8-B5D4-1CF9CA5CF03A.jpeg
    8486EB75-8F5E-4CD8-B5D4-1CF9CA5CF03A.jpeg
    77.4 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat mag ten allen tijde:)). Ik had de panda inderdaad al voorbij horen komen, maar die jij nu noemt, de corydoras habrosus is ook wel erg leuk! Ik denk dat ik het af laat hangen van wat de winkel te bieden heeft van die 2, maar de kleinere vind ik eigenlijk wel mooier gekleurd
Veel mensen hebben zowel problemen met de panda als de habrosus. Aeneus en paleatus zijn ijzersterk maar willen net als de eerder genoemde soorten koeler gehouden worden dan je Kardinalen. De sterbai is een betere optie.
 
Alles groeit goed naar mijn idee, maar toch komen er gaatjes in de planten en de waterpest groeit in een dag of 2 naar het wateroppervlak. Ik zag in andere onderwerpen dat dit duid op een CO2 tekort, klopt dit? Zoja, wat kan ik hieraan doen? Ik doe er elke dag easycarbo in, 5 ml
IMG_20200427_141837.jpg
IMG_20200427_141757.jpg


Veel mensen hebben zowel problemen met de panda als de habrosus. Aeneus en paleatus zijn ijzersterk maar willen net als de eerder genoemde soorten koeler gehouden worden dan je Kardinalen. De sterbai is een betere optie
Oke dankje! Ik heb de kardinalen op 23 graden zitten, het word door de buitentemperatuur wel opgewarmt naar 24 graden(behalve vandaag dan natuurlijk). De komende tijd ga ik goed onderzoek doen naar alle vissen om zo een goed beeld te krijgen van wat ik wil.

In deze week heb ik nog geen extra waterwissel hoeven doen, de waterwaardes waren goed! Dus dat gaat zeker al de goede kant op. Alsnog houd ik het goed in de gaten, mocht het plotseling omslaan.
 
Kardinalen willen vrij warm zitten. 26/27 graden is wel ideaal.
 
Kardinalen willen vrij warm zitten. 26/27 graden is wel ideaal.
Volgens mij kun je die prima tussen de 23 en 28-29 graden houden. De 23 graden die Rianne heeft is prima. @Rianne20, aan de internodes van je waterpest te zien, lijkt er inderdaad wat co2 te kort op die plek. Gaten in bladeren kan ook een fosfaattekort zijn.
 
De 23 graden die Rianne heeft is prima. @Rianne20,
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Dat een vis het op een minimale temperatuur nog doet, is geen reden om de vis daar op te houden. Dit zijn dieren die van warmte houden, en daarom ook vaak samen worden gehouden met Discussen.

Wel is het zo dat veel vissen vaak te warm worden gehouden.
 
De EasyCarbo is vooral een middel tegen algen en vervangt niet je CO2 toevoer. Helaas... was het maar zo easy. CO2 tekort is dus niet op te lossen met de toevoeging van EasyCarbo.
 
De EasyCarbo is vooral een middel tegen algen en vervangt niet je CO2 toevoer. Helaas... was het maar zo easy. CO2 tekort is dus niet op te lossen met de toevoeging van EasyCarbo.
Nou tegen algen doet het ook niks, die groeien extra hard lijkt wel:p. Dan ga ik daar mee stoppen en wellicht een CO2 installatie aanschaffen. Een fosfaat tekort wat @LalaLaraSophie zei is ook sws de oorzaak, die is nooit hoger geweest dan 0.5
 
Nou tegen algen doet het ook niks, die groeien extra hard lijkt wel:p. Dan ga ik daar mee stoppen en wellicht een CO2 installatie aanschaffen. Een fosfaat tekort wat @LalaLaraSophie zei is ook sws de oorzaak, die is nooit hoger geweest dan 0.5

Je zou eerst eens Bio CO2 kunnen proberen, kijken wat dat oplevert. Misschien voldoet dat, en blijven de kosten laag...
 
Je zou eerst eens Bio CO2 kunnen proberen, kijken wat dat oplevert. Misschien voldoet dat, en blijven de kosten laag...
Dat vind ik een heel goed idee
 
Ik heb vandaag de plantjes gesnoeid, iets korter als normaal, maar nu zwemmen de tetra's heel wild heen en weer. Kan dat komen door de extra open ruimte? Moet ik gewoon even afwachten?
 
Dat vind ik een heel goed idee
Wees je wel bewust van de nadelen van bio-co2. Je kunt het niet sturen of 's nachts uitzetten.


Ik heb vandaag de plantjes gesnoeid, iets korter als normaal, maar nu zwemmen de tetra's heel wild heen en weer. Kan dat komen door de extra open ruimte? Moet ik gewoon even afwachten?

Zou kunnen, persoonlijk snoei ik nooit alles naar dezelfde lengte terug maar zorg ik voor een verloop (kort vooraan, lang achterin).
 
Wees je wel bewust van de nadelen van bio-co2. Je kunt het niet sturen of 's nachts uitzetten.




Zou kunnen, persoonlijk snoei ik nooit alles naar dezelfde lengte terug maar zorg ik voor een verloop (kort vooraan, lang achterin).
Ik heb al besloten om gelijk te beginnen met gewone CO2, dat lijkt mij makkelijker, vooral omdat ik dat wel kan sturen.

De vissen zijn al wat rustiger, niks aan de hand dus gelukkig
 
Zoals je kan zien op de foto's heb ik sinds ik gestopt ben met easycarbo wat last van algen, maar vanaf morgen komt daar verandering in want ook ik heb een CO2 set:D Het is een wegwerpset van azaqua geworden, ik heb geen vulstation in de buurt.

Ook een leuk detail op de foto's zijn de vele jonge garnalen. Ik heb geen idee hoe oud ze zijn maar ik zie pas sinds een week dat ze rood zijn geworden. Van de volwassen garnalen zijn er vandaag helaas 2 doodgegaan. De ene geen idee waarom, de ander had denk ik moeite met vervellen, hij leek wel door de helft met een band doorzichtig.
IMG_20200522_191333.jpg
IMG_20200520_124711.jpg
 

Terug
Bovenaan