Wat is er nieuw

924 liter zuid en centraal amerikaanse cichliden aquarium (budget bak) van Tinoush

ja dat is wel ze doen.. en je Geo's ook als ze wat groter worden.. die kunnen de hele bak verbouwen
Daarom geen planten. Ik ga kijken of ie blijft of niet. Nog even afwachten.

Ligt felheid komt door de hdr functie van mijn tel. Het geeft minder licht dan mijn oude juwel lamp bijvoorbeeld. Maar ik kan het nog zachter zetten. Heb geen planten.

Dan zul je wel serieus groenvoer aan de pleco moeten voeren, die heeft dat wel nodig.

Ligt felheid komt door de hdr functie van mijn tel. Het geeft minder licht dan mijn oude juwel lamp bijvoorbeeld. Maar ik kan het nog zachter zetten. Heb geen planten.
je kan evt. kleuren met 100% rooibos thee (dus geen pickwick waar bijv, ook kaneel in zit). Dan wordt het licht wat gedempt voor de vissen. drijfplanten kan ook 🙂

broccoli vinden ze vaak ook lekker

Pleco's kunnen flink huishouden ja, en Geo's ook...voor mij uiteindelijk de reden geweest om er afscheid van te nemen, hoe mooi ze ook zijn. Ik zou ook zeker nog wat meer inrichting erin doen (wellicht ook in de hoeken, om de techniek wat te verbergen 🙂)

Koppel red spotted gescoord. 20cm 😍
1000057946.jpg

Wat een knapperds!
Ik ben benieuwd hoe dat met de planten gaat.. ik durf het namelijk niet aan🙁

Laatst bewerkt:
Wat een knapperds!
Ik ben benieuwd hoe dat met de planten gaat.. ik durf het namelijk niet aan🙁
Kunstplanten indd. Heb paar anubias als test stukken erin gedaan. Kijken hoe het gaat.

Zo tijd voor wat foto update. Vissen doen het erg goed en ik voed ze twee keer per dag. Planten in het center vond ik niet mooi. Dus heb wat anders ipv gezet. Ook heb ik nu standaard een lader naast me bak staan anders ken ik er niet bij de bodem. 😬. En de rotkeil komt steeds vaker tevoorschijn. Waar ik wel nog steeds last van heb is een beetje mistige water. Ook als ik net verse water in gedaan heb. Filters zijn nog niet volwassen genoeg lijkt het.
1000058587.jpg

1000058590.jpg

1000058591.jpg

1000058584.jpg

1000058593.jpg

1000058594.jpg

Waar ik wel nog steeds last van heb is een beetje mistige water. Ook als ik net verse water in gedaan heb. Filters zijn nog niet volwassen genoeg lijkt het.
Zou dat misschien nog te maken kunnen hebben met je zand? Je had het ongewassen in de bak gedaan toch? 🙂 Het kan zijn dat er nog altijd kleine deeltjes in zitten, die door gewoel van de vissen deels in het water komen maar met verversen niet goed allemaal weg te krijgen zijn.

Ik merk zelf met filterzand dat ik vaak wel 10x goed moet spoelen. Dus uitgebreid omwoelen in een emmer water, en dat +- 10x met schoon water herhalen. Als je dat niet doet kan het een hele tijd duren voor je (met waterverversingen) van de deeltjes af bent.

Mooie bak geworden trouwens! ^^

Wat schattig, die kleine geootjes 🥰

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan