Wat is er nieuw

Aad's Cory-verslaving (AadMec)

• Onderwerp starter Onderwerp starter AadMec
  • Startdatum Startdatum
Als je nog een aantal Aeneus jongen van de hand wil doen dan houd ik me aanbevolen 🙂

Botia zei:
Ik wilde bij het tuincentrum twee Aeneusen kopen en ik had nog gezegd niet die longfin (was er maar 1 van en circa 30 gewone)! Na bijna 20 minuten in die bak roeren had de verkoper een gewone en de longfin. Maar na al dat wachten had ik zoiets van doe die dan maar. Ik vind hem niet mooi maar het is wel een lekker actief visje.

Heb je die hele grote paleatus nog Aad?

Nee Bart. "Big Mum" is verdorie een tijdje geleden volledig onverwacht / zonder enig symptoom oid gaan hemelen. Ooit 1 keer eerder gehad met Paleatus. Je vind ze dan een keer hangend in de planten en dan is het ineens over. Snap(te) er niets van. Echt superjammer want ze was echt supergaaf.

Als je in de buurt bent Dennis kan je er zeker een paar krijgen. Het mooie van deze Aeneus is, is dat ie Panda-maat is, dus wat kleiner dan de andere.

dolle ancistrus zei:
Ik vind de longfin niet speciaal mooi, maar ik zou hem zeker niet lelijk noemen ook niet, best wel raar hoe ze uit normale corydorassen zoiets gekweekt hebben, vraag ne eigenlijk wel af hoe dat in zijn werk gaat? 🙂

Line-breeding ; jongen met iets langere vinnen steeds weer met elkaar kruisen (veelal inteelt dus). Ik snap nog steeds niet dat de mens vissen die van nature zo mooi zijn moeten aanpassen qua kleur, vorm, vinnen. Doodzonde wat mij betreft.
Twijfel ook of ik voor de black Venezuela zal gaan. Wil eigenlijk ene poging wagen met de gele Palaeatus l Dit is een zeldzamme natuurlijke variant.
Corydoras Paleatus " AadMeci" zou wel heeeeeeeeel gaaf zijn hahahaha

@Aad: Dat is echt jammer dat ze zonder duidelijke oorzaak is overleden. Wellicht was ze gewoon oud en op. Vind je mijn longfin ook niet wat te mager? Ik ben hem nu flink aan het bijvoeren.

@Dolle ancistrus: De vinstralen van de verlengde staart zij niet hard zoals bij een mannelijke zwaarddrager. Het stuk verlengde vin bij deze Corydoras zwabbert maar wat achter het lichaam aan.

Mooie corydoras 🙂
Ik vind de longfin ook niet zo mooi als de gewone vorm.

Bedankt voor de uitleg iedereen 🙂

Mag idd wat dikker Bart, maar ziet er niet slecht uit.
Er zijn overigens wel natuurlijk langvinnige Paleatus !!

Dank je, hij (nouja volgens mij is het een man) zal snel nog wel wat dikker worden dan.

Hoe moet ik me die langvinnige natuurlijke paleatus voorstellen? Ook zo extreem?

Zelfs nog iets extremer, mijn zus had ooit twee van die langvinnige corydoras paleatus gekocht. Deze hadden problemen om zich doorheen het aquarium te verplaatsen omdat ze met die lange vinnen tussen de dichte begroeiing bleven steken.

Alleen de rugvin. Denk overigens dat ze deze later Longipinnis Zijn gaan noemen, alhoewel laatst iemand tegen me zij dat er verschil is tussen Paleatus longfin wn de Longipinnis. De andere zijn gelweekt arghhhhh

Ik vind hem wel heel erg mooi die Longipinnis.

1pdan_R5VFve657wTdvKj1FZXjPdRnIC.jpeg

Veel mooier dan de longfin
1pdan_R5VFve657wTdvKj1FZXjPdRnIC.jpeg

Net nog 2 grote aeneussen bij Ivan meegenomen. Ze zIjn idd verslavend! 😛

Hahaha het heeft even geduurd maar het virus is overgeslagen !!!

Ja. 😛

Maar meer dan 9 kan ik er niet hebben dus verder gaat het niet. 😉

Ik heb inmiddels ook 7 soorten Cory's zitten, maar naar die Concolors van je blijf ik toch loeren Aad, hoewel Gossei staat ook nog op mijn lijstje 😀. Waarschijnlijk ontkom ik niet aan de 8.

Ludger zei:
Ziet er allemaal goed uit Aad!

Botia zei:
Ja. 😛

Marktplaats staat anders vol met aquaria hoor 😛

Ik durf het nooit aan! Soms zie je (met wat werk) prachtige bakken staan, maar ik zie dan altijd mijn kamer voor me, nat van een paar honderd liter water :O

Dennis_89 zei:
Ik heb inmiddels ook 7 soorten Cory's zitten, maar naar die Concolors van je blijf ik toch loeren Aad, hoewel Gossei staat ook nog op mijn lijstje 😀. Waarschijnlijk ontkom ik niet aan de 8.

Ludger zei:

Botia zei:
Ja. 😛

Ik durf het nooit aan! Soms zie je (met wat werk) prachtige bakken staan, maar ik zie dan altijd mijn kamer voor me, nat van een paar honderd liter water :O

Corydoras eques is ook een prachtige soort vind ik. Ik heb nu 5 aquaria staan waarvan maar 1tje nieuw is aangeschaft, de rest via marktplaats en deze zijn nog steeds niet lek 😛 Sowieso eerst even buiten vullen waarna je er eentje hebt aangeschaft.

Ludger zei:
Corydoras eques is ook een prachtige soort vind ik. Ik heb nu 5 aquaria staan waarvan maar 1tje nieuw is aangeschaft, de rest via marktplaats en deze zijn nog steeds niet lek 😛 Sowieso eerst even buiten vullen waarna je er eentje hebt aangeschaft.

Die is inderdaad ook prachtig. Wellicht nog maar eens via marktplaats kijken, tot nu toe alle bakken nieuw aangeschaft. Maar een 2m bak staat nog steeds in de planning en dat is toch een flinke uitgave (hoewel, die volglas bakken op zich nog wel meevallen) en dan heb je hem nog niet eens ingericht.

Ludger zei:

Botia zei:
Ja. 😛

Ik heb juist steeds minder aquaria en dat bevalt me prima. Ook vrijwel alleen nog maar eenvoudige soorten zoals Guppen en Platy's omdat ik dat toch het leukste vind.

Mijn 80x45x40 bak komt ook van Marktplaats voor maar 20euro,

Botia zei:
Mijn 80x45x40 bak komt ook van Marktplaats voor maar 20euro,

:O Moet toch maar eens een beetje leren gokken.

En dat was inclusief lichtkap met 2 TL's.

Mag ik eens vragen waarom je de paleatus het leukst vind Aad? Ik kijk uit naar een soort die niet schuw is.

chris10 zei:
Mag ik eens vragen waarom je de paleatus het leukst vind Aad? Ik kijk uit naar een soort die niet schuw is.

Paleatus schuimen na het eten het hele aquarium af (van boven naar beneden) op zoek naar restjes. Kleine onderzeebootjes !!!
Maar ik vind ze allemaal top hoor hahaha.

aad, ik wou je pb�n en/of mailen over de corries.. maar geen van beide kan.. je heb teveel pb's en mail adres staat nergens..
zou je mij ff berichtje kunne sturen ?

Je hebt me lichtelijk aangestoken Aad! Net nog 5 Albino's gekocht en ook weer twee Aeneus. 1 ervan is best een scharminkel, maar hoop dat hij het gaat trekken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan