Wat is er nieuw

achterwand met schoolbordverf???

• Onderwerp starter Onderwerp starter cone
  • Startdatum Startdatum

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Ik heb een nieuwe bak gekocht en nu ben aan het overwegen de achterwand ( buitenkant) zwart te maken met schoolbord verf.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ja Crash wel, die heeft het ook gebruikt.

ik heb mijn achterkant ook geverft en dat bevalt me prima, ik vind dat er meer diepte werking is dan met een achterwand

8hVhzuIw9OXSPNPPAGvbcaU0HAt8nl-n.jpeg

Je ziet het haast niet moet ik zeggen hoor.

tja fotograferen is niet mijn sterkste kant, en dan ook nog met de mobiel

Prima gedaan toch hoor.

caddyladdy zei:
ik heb mijn achterkant ook geverft en dat bevalt me prima, ik vind dat er meer diepte werking is dan met een achterwand
Is dat inderdaad de reden waarom men zo'n achterkant verft?
Nadeel van plakplastic vind ik inderdaad dat het al snel wat vlak/koud wordt..

Die posters zijn ook lastig om goed bevestigd te krijgen. Vaak laten ze ook weer los.

jessicapilon zei:
Ja Crash wel, die heeft het ook gebruikt.

Klopt, heb het eigenlijk met bijna al mijn bakken gedaan. Niet omdat het mogelijk meer diepte zou kunnen geven, maar omdat ik van plantenbakken hou en je dan vaak weinig van de achterwand ziet. Je kan wel mooi door de donkere achterwand en manier van planten je diepte werking versterken.

618522crash_0_85_deskto.jpg

(Hier zijn de planten net gesnoeid)

Dan ga ik het ook met schoolbordverf doen.
Laatste keer folie gebruikt, maar veel ellende met aan brengen en nu 4 maande verder begint het op plaatsen los te laten.
Bedankt voor de meningen allemaal.

Ik heb het ook gehad. Na een jaar of 12 begon het er wel af te bladderen.

Botia zei:
Ik heb het ook gehad. Na een jaar of 12 begon het er wel af te bladderen.

De kozijnen verven we iedere 5 jaar wel een keer hoor 😀 😉.

Die kleinere bakken van mij die gooi ik toch eens in de zoveel jaar een keer helemaal om, dus ik kan in 12 jaar wel een keer over verven 😉

Ik heb er onlangs ook 3 bakken mee geschilderd , achter-onder-en zijkanten deels .
Zit er op , maar hecht niet echt . Blijft wel zitten . Dus met het oppakken wel voorzichtig doen .
Dacht na het schilderen dat ik er spiegels van had gemaakt , echter gevuld valt dat niet meer zo erg op .
Schoolbordverf is aan de buitenkant mat , echter door het glas gezien niet .

Vandaag begonnen met het schilderen van de achter en 1 zijkant van de aquarium met schoolbord verf.
Wordt wel een paar keer verven voor het helemaal dekt.
Maar tot nu toe nog niet ontevreden
341476_0_82_20150528_142247.jpg

547364_0_82_20150528_142254.jpg

Om dit topic mooi af te sluiten, hier mijn eigen mening over het verven van de achterwand van een aquarium met schoolbordverf.

ECHT HELEMAAL SUPER!!! :thumbs:

Ik heb het voor de zekerheid 3x geverfd en resultaat is echt mooi geworden.
Ik kan het iedereen aanraden, ik hoef nooit geen folie meer voor aquaria.
762838_0_82_20150530_093522.jpg

Ziet er goed uit, heb maar twee lagen gedaan. 🙂

Het is een heel oud topic maar wellicht kan iemand mij van feedback voorzien. In hoe verre is deze verf afwasbaar na bijvoorbeeld jaren dekking?

Na jaren weet ik niet maar ik heb het na enkele uren een keer verwijderd en dat wilde prima met wat warm water en een keukensponsje. Ook kun je het als het goed is vrij makkelijk met een verfkrabber eraf rollen.

Het is een heel oud topic maar wellicht kan iemand mij van feedback voorzien. In hoe verre is deze verf afwasbaar na bijvoorbeeld jaren dekking?
Ik heb een 60x30x30 tweedehands gekocht, daar zat een aantal jaar zwarte verf op, welke weet ik niet precies maar ik vermoed ook schoolbord verf. Ik heb terpentine geprobeerd, uurtje laten weken maar man wat een gekloot om het er af te krijgen... Ik zie ze op youtube wel eens met een verfkrabber zo hups en het is er af, maar ik heb met een verfmesje een uur stukje voor stukje gekrabt. Overal kruimels verf en het is er nog niet 100% af zie ik nu de transparante achterwant er op zit.

Zwarte folie is in mijn ogen ook maar 5 minuten werk, verfen duurt langer en ik kreeg het er in ieder geval moeilijk af...

Nadeel van folie is dat ik het er nooit zonder luchtbellen opkrijg dus daarom voor schoolbordverf gekozen.

Nadeel van folie is dat ik het er nooit zonder luchtbellen opkrijg dus daarom voor schoolbordverf gekozen.
Dan heb je misschien te weinig sop gebruikt met aanbrengen. Ik zweer bij folie.

Ik zweer ook bij folie.
Snel, geen gesmeer en eenvoudig te verwijderen.

Ik heb er nu gewoon een groot stuk zwart karton papier achter geplakt

Dan heb je misschien te weinig sop gebruikt met aanbrengen. Ik zweer bij folie.
Hier ook een plakfolie fan. Zo nat maken met sop dat je de folie gewoon kunt schuiven over het glas. Zowel glas als folie sprayen met de plantenspuit. En dan met een raamtrekker in een keer het water er onder wegwrijven. Restant luchtbelletjes met een doekje wegwrijven.
Je ziet dan bij zwarte folie vaak een grijs "beslag" aan de binnenkant van de bak maar dit trekt volledig weg.

Een andere optie is statische folie maar die komt niet in zwart bij mij weten. Maar 'frosted' kan ook een mooi effect hebben als je er wat zacht warm licht achter plaatst.

Ik heb het na een paar jaar afgestoken met een scheermesje.
Was een 60x30x30 bakje die ik in een speciekuip had gezet en de tuinslang erop om alles nat te houden, was net iets meer dan een uurtje werk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan