Wat is er nieuw

ADM Fusion van Lex.

Mooi die felwitte ancistrus! Ook nog niet eerder gezien zo, waar had je die gekocht als ik vragen mag? 😊

Is een soort alg ja , wordt niet echt groot of een plaag ofzo...dus maak me er niet zo druk over.
Ja het ziet er bij jou ook erg decoratief uit! Erg mooie bak vind ik het!

• Leuk
Waarderingen: Lex
Even een overzichtje hoe de bak erbij staat, wil rechts nog een plantje voorkeur gaat uit naar iets felgroen met een bladtype wat nog niet in de bak staat....ik sta open voor suggesties.🙂

De bewoners zijn nu :
1 bejaarde Balck Molly
Groep koraal platy's ongeveer 25 in alle maten.
2 bejaarde kardinalen.
1 Otto overblijver van een groepje, blijft toch een zwakke vis...
1 witte Ancistrus
1 goude Ancistrus
5788 Garnalen in alle kleuren maar hoofdzakelijk wildkleur.

De bejaarde vissen mogen hun dag nog slijten in de bak, dat zal niet aangevuld worden, voor de rest geen andere plannen nu kwa vissen.

De nieuwe Ancitrus doet het nog steeds goed eet ook met de pot mee en is vriendjes met de andere, hopelijk een koppeltje maar dat is nu nog niet te zien.
an5.jpg

Totaaltje :

an6.jpg

Ik zie er maar 5787 dus ik zou het op prijs stellen als je ze nog een keer wil natel
:help:Dat meen je niet,
Okeeeeeeeeeeeee ik begin opnieuw, 1 2 3 4 5 6.........................

Ondertussen ruim 1 maandje verder rechts in de hoek is Limnophila Sessiliflora ( hoe verzinnen ze die namen zeg...) gekomen, een bladtype wat ik nog niet had in de bak.
Groeit ook goed in 2 weekjes tijd 15cm gegroeid.

bakje1.jpg

De Koraalplaty's kwamen ook voorbij zwemmen....redelijk 'simpel' visje maar eentje met veel kleur.
bakje2.jpg
bakje3.jpg
bakje4.jpg

Met de rest van de vissen gaat het ook goed de Albino Ancistrus begint volgens mij een 'snorretje' te krijgen , hopelijk een man beestje is nu zo'n 4a5cm.
Hij ( hoop ik) wilde niet op de foto vandaag, andere keer weer.

bakje5.jpg

Laatste foto van t jaar (denk ik ) van de witte Ancistrus weke ik gelokt had met een stukje Courgette.
Ik denk dat ik een beginnend 'snorretje' zie, kleine puntjes rond de mond ik kan t mis hebben natuurlijk maar hoop het niet......zoveel witte mannetjes met een gewei zie je niet zo vaak.
man.jpg

Laatste foto van t jaar (denk ik ) van de witte Ancistrus weke ik gelokt had met een stukje Courgette.
Ik denk dat ik een beginnend 'snorretje' zie, kleine puntjes rond de mond ik kan t mis hebben natuurlijk maar hoop het niet......zoveel witte mannetjes met een gewei zie je niet zo vaak.Bekijk bijlage 370159
Beauty 🥰

• Leuk
Tijdje geleden alweer, dus even een foto update, het groeit eigenlijk te goed nu met de nieuwe bemestings methode......het is lekker groen zal ik maar zeggen.:DD
De vissen doen het ook goed, geen uitval en de Platy-groep houdt zichzelf in stand zonder te groot te worden, de sterkste jongen overleven.
v1.jpg

Mooi groen Lex en je geeft wel co2 nog?

Jep zit links in de hoek dat slangetje gaat naar een Diffusor.
Ik had hiervoor zo'n ouderwetse bellenteller maar die vond ik eigenlijk best wel lelijk en groot in de bak, nu dus een diffusor en ook nu een magneetventiel voor het in en uitschakelen.
Heb dus ook het idee dat de Co2 beter in de bak komt/opgelost wordt.😉

Ok, ja ik zag de flipper en die heb ik ook gebruikt en zette er vaak een hoge plant voor. Vond ze prima werken overigens en in het begin was het wat zoeken naar de goede werkdruk/aantal bellen zodat het meeste mooi oplost.

Tijdje geleden alweer, dus even een foto update, het groeit eigenlijk te goed nu met de nieuwe bemestings methode......het is lekker groen zal ik maar zeggen.:DD
De vissen doen het ook goed, geen uitval en de Platy-groep houdt zichzelf in stand zonder te groot te worden, de sterkste jongen overleven.
Bekijk bijlage 376193
Mooi contrast met dat groen, bruin en witte bodem.

Laatst bewerkt:
Mooi contrast met dat groen, bruin en witte bodem.
Dank, het is wel zo dat de oorspronkelijke hardscape geheel overgroeid is het bijna niet meer zichtbaar is..

Even de snoeischaar gepakt en nee niet de elektrische 😛, het was goed gegroeid...
Zie nu ook wat meer kleur dan alleen maar felgroen.....

Over de vissen het bestand is nu nog 3 soorten, groepje platy's en 2 ancistrussen en 1 otto.
De ancistrussen groeien langzaam, had ze al wat groter verwacht maar ze blijven nu op zo'n 5cm steken, of dat normaal is geen idee heb nooit grote gehad eigenlijk.😉
Misschien de otto's aanvullen ? maarja zijn geen sterke visjes zou het niet leuk vinden als ze gaan hemelen, of een kleine soort Corry is ook nog een optie als dat samengaat met de ancistrussen.
IMG_5004.jpg
IMG_5005.jpg
IMG_5004.jpg

Mooi gekleurd bakje.
Corydorassen kunnen er prima bij hoor.

Mooi gekleurd bakje.
Corydorassen kunnen er prima bij hoor.
Zal dit geen conflicten geven met de ancistrussen ?
Mijn voorkeur zou dan wel gaan voor de habrosus of een andere kleine soort denk ik, met grotere soorten zit/lijkt de bak zo vol met een groepje.

Zal dit geen conflicten geven met de ancistrussen ?
Mijn voorkeur zou dan wel gaan voor de habrosus of een andere kleine soort denk ik, met grotere soorten zit/lijkt de bak zo vol met een groepje.
Neehoor zijn beide vredelievend.

Neehoor zijn beide vredelievend.
Oké dank voor je antwoord, hou het in m'n achterhoofd als ik een leuk groepje zie. 😉

Ancistrussen zijn rustig, alleen volwassen mannen kunnen elkaar het aquarium uitvechten.
Als t goed is heb ik 2 vrouwtjes (denk ik) heb ze in ieder geval nooit ruzie zien maken.

Zonder borstels op de neus is een vrouw.

Hier zijn ze nu rondt de 5 a 6 cm en geen grote stekels ( of dat moet nog komen...)

Even de snoeischaar/heggenschaar/grasmaaier opgezocht om de boel even in te korten, groeit best aardig.

groot1.jpg

Zo dat gaf weer wat zwemruite voor de vissen, de Cryptho groeit ook als een gek met bladeren van 10cm....wist niet dat die zo groot konden worden.

groot2.jpg

Zijaanzicht:

groot3.jpg

Zo moet het maar weer even, in ieder geval weer wat ruimte en licht in de bak zo.

Erg mooi Lex en hoeveel lumen per liter heb je daar?

Geen idee John, is de standaard Ledverlichting die bij de bak zit en daarvan heb geen gegevens. 😉

Even een update over de vissen, een van de ancistrussen de gouden/gele begint nu toch een soort van snor te ontwikkelen en ook opde neus een sprietje dus denk nu bijna zeker te weten dat dit een mannetje is...toch ?
an7.jpg
an8.jpg

De vitamines zitten vlak onder de schil..... 🙂

Zeker een man!

• Leuk
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan