Wat is er nieuw

advies verzorging en aquarium goudvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JustMeAsking
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ze groter dan 20 cm worden in de aquarium, zal ik wel een vijver voor ze regelen. Maar voor de komende tijd, denk ik dat ik gewoon kijk hoe het gaat.

Zonde van de vissen, die zullen nooit zo mooi kunnen uitgroeien als dat ze in een vijver doen. Daarnaast vervuilen ze zoveel, dat je echt een gigantisch filter moet hebben wil je je bak nog een beetje schoon houden.. Zonde...

Maar volgens mij is het allemaal tevergeefse moeite, jammer dat ik hier tijd in heb gestoken.

Dat zei ik ook al dat ze van ruinemans kwamen. ze worden maximaal 15 cm ja als je ze te klein houdt.. dit heeft grote gevolgen voor de gezondheid, niet diervriendelijk dus.

ik weet hoe groot koi karpers kunnen worden. We hadden ze vroeger in de vijver en een kennis had een gigantische vijver met gigantische koi karpers.

Ik zeg alleen dat mij nou wordt gezegd dat er dwerg koi bestaan die dwerg koi sluiers heten blijkbaar.

En ik vind het gewoon niet leuk om huisdieren weg te doen. Hou ze liever allemaal tot het eind. Vandaar dat ik het jammer vind als er word gezegd dat ik ze beter weg kan doen.

Dus dat ze klein blijven, ook al krijgen ze 100 liter per vis, is gelogen?

Niet alles is leuk in het leven. Sommige dingen kunnen nou eenmaal niet. 100 liter per vis is nog steeds te weinig, zet daar maar een nul achter.

Het gaat erom dat, als ze klein blijven, je niet diervriendelijk bezig bent.

Je zou idd ruinemans kunnen bellen. En dan vragen hoe groot ze worden als je ze in een vijver zou houden.

Ik snap dat het niet leuk is als wordt gezegd dat je je dieren beter weg kunt doen, maar als je echt het beste voor hebt met je dieren is dat wel beter. Alhoewel ik vind dat een verkoper gewoon correcte informatie dient te geven (alhoewel ze vaak zelf ook niet beter weten), kun je je toch beter inlezen voordat je zomaar vissen mee neemt 😉

Ik denk inderdaad niet dat deze koi klein gaan blijven, niet zonder te vergroeien in ieder geval.

Op de site van ruinemans wordt en met geen woord gerept over dwerg varianten, denk dus een broodje aap verhaal....

edit: zie inderdaad er wel iets over staan, worden max 10 cm ?

Oke🙂
Ik zal als ik thuis ben even bellen naar ruinemans.

En groot gelijk. Als het niet gaat, gaat het niet. Het is gewoon jammer. Maar ach, het is gelukkig zo opgelost🙂 Als ze wel groter worden, weet ik zeker dat ik wel iemand kan vinden die een koi karper van 10 cm wilt hebben als ze wat groter zijn in de 260 liter aquarium

Diesel1610 zei:
Op de site van ruinemans wordt en met geen woord gerept over dwerg varianten, denk dus een broodje aap verhaal....

ze staan onder sluierstaarten niet onder vijvervissen :stom:

Je ziet op de foto al dat het vergroeide vissen zijn, de ogen zijn veel te groot in verhouding met het lichaam. Gezonde jonge koi hebben veel kleinere ogen,,

Miss-Poodle zei:
Je ziet op de foto al dat het vergroeide vissen zijn, de ogen zijn veel te groot in verhouding met het lichaam. Gezonde jonge koi hebben veel kleinere ogen,,

dat merkte ik dus ook al op, en ze hebben al hun kleur al. Misschien moeten wij even bellen 😛

Maar ze kunnen in juli pas naar een groter aquarium? Zo lang kunnen ze niet in dit bakje blijven hoor.

Het verdedigen van dierenrechten en het bestrijden van dierenleed 🙂 ?

Olympus zei:
Miss-Poodle zei:

dat merkte ik dus ook al op, en ze hebben al hun kleur al. Misschien moeten wij even bellen 😛

Ik las deze post en daarna een geplaatst telefoonnummer.
Ik ging er van uit dat het een privenummer was en had deze daarom even dat nummer verwijderd 😉.
Laurens is er al van op de hoogte 🙂.

😀 En John het nummer staat er alsnog een stukje terug 😛 dus beetje slordig haha

Olympus zei:
Haha, nou als ik er zo goed in was, was er wel minder van. Dit hele koi-verhaal vind ik echt vreselijk.

Jones zei:
Olympus zei:
Haha, nou als ik er zo goed in was, was er wel minder van. Dit hele koi-verhaal vind ik echt vreselijk.

🙂 Ik zou weleens willen zien hoe ze deze koi opkweken, denk niet dat ze veel verversen en voeren 🙁

Deebo zei:
Zelfde firma levert ook dwergsluierstaartjes..

Ik heb er twee

die bestaan niet. vissen die jij hebt zullen bij goede verzorging 20-30 cm. worden. Zie mijn avatar. die was 30 cm.

Als je die foto's ziet snap je toch dat het niet in een aquarium past. Ik zou de vissen weggeven aan iemand met een vijver en vissen zoeken die beter in jouw bak passen.

Die bestaan inderdaad niet. Wel jonge en vergroeide sluierstaarten.

Het beste zou zijn als JustMeAsking alles weer terug brengt en nooit meer naar de firma O. Plichter gaat (Zo moet die winkel wel heten).

In dat kleine bakje kunnen best een paar leuke slakken, garnalen of desnoods ��n Betta.

Zulke winkels brengen niet alleen zichzelf schade toe maar ook de winkels die wel goede voorlichting geven. Want veel mensen scheren dan meteen elke winkel over een kam. Wat te snappen is als 95% van de winkels slecht advies geeft.

ik heb de leverancier ruinemans gebeld. Ze zeggen dat ze niet kunnen garanderen of ze klein blijven maar er vanuit gaan dat ze 15 cm blijven. Blijkbaar is het nieuw. Ze worden gekweekt in china. Er is nog weinig van bekend in nederland. Hij zei dat ze daar in duizenden liters vijvers zitten, en niet groot worden.
Ze worden dwergkoi sluiers genoemd omdat ze een sluierstaartje hebben. Zijn zo gekweekt blijkbaar.
Ik zei 'dus eigelijk weten jullie er weinig vanaf en verkopen het aan de winkels?'
Hij zei dat ze niet zo groot als een normale koi zullen worden. Maar als de mijne de 20 cm halen, hij dat wel graag zou willen weten omdat voor zover hun weten dat niet mogelijk is, ook al hebben ze honderden liters water per vis.

Ik ga ze in juli naar een 260 liter aquarium verhuizen.
Als de dwergkoi visjes de 20 cm halen, breng ik ze naar iemand met een vijver vol met koi karpers.

Tot die tijd ga ik de tips volgen die gelden voor goudvissen en jullie tips natuurlijk.
Het zijn toch koi visjes dus als ze zijn verhuisd naar een grotere aquarium, kom ik hier om tips vragen wat voor voer ik ze nog meer kan geven wat ze goed zal doen 🙂

Je bent best negatief moet ik zeggen 😛

Ze zijn nog erg klein en over 3 maanden zitten ze in een grote aquarium waar ze fijn in kunnen groeien. Als die dwergkoi of wat voor een nieuw experiment ze ook zijn, geen dwergjes blijken te zijn, gaan ze naar iemand met een gigantische vijver die ze zowiezo wel wilt hebben.

Rustig aan joh😛 ik maak ze niet af 😛

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan