ik heb de leverancier ruinemans gebeld. Ze zeggen dat ze niet kunnen garanderen of ze klein blijven maar er vanuit gaan dat ze 15 cm blijven. Blijkbaar is het nieuw. Ze worden gekweekt in china. Er is nog weinig van bekend in nederland. Hij zei dat ze daar in duizenden liters vijvers zitten, en niet groot worden.
Ze worden dwergkoi sluiers genoemd omdat ze een sluierstaartje hebben. Zijn zo gekweekt blijkbaar.
Ik zei 'dus eigelijk weten jullie er weinig vanaf en verkopen het aan de winkels?'
Hij zei dat ze niet zo groot als een normale koi zullen worden. Maar als de mijne de 20 cm halen, hij dat wel graag zou willen weten omdat voor zover hun weten dat niet mogelijk is, ook al hebben ze honderden liters water per vis.
Ik ga ze in juli naar een 260 liter aquarium verhuizen.
Als de dwergkoi visjes de 20 cm halen, breng ik ze naar iemand met een vijver vol met koi karpers.
Tot die tijd ga ik de tips volgen die gelden voor goudvissen en jullie tips natuurlijk.
Het zijn toch koi visjes dus als ze zijn verhuisd naar een grotere aquarium, kom ik hier om tips vragen wat voor voer ik ze nog meer kan geven wat ze goed zal doen 🙂