Wat is er nieuw

advies verzorging en aquarium goudvissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JustMeAsking
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Over drie maanden horen die koi en goudvis eigenlijk al een lengte behaald te hebben dat ze niet meer in je bakje passen, maar dat gaat ze natuurlijk nooit lukken want dan zijn ze al ernstig vergroeid of misschien wel dood door slechte waterwaardes.. maar goed volgens mij heeft het geen enkele zin dat we dat soort dingen zeggen en dat we je advies geven .

Dankjewel voor die link🙂
Ik ben m nu aan het lezen en vind het best interessant🙂

JustMeAsking zei:
Als die dwergkoi of wat voor een nieuw experiment ze ook zijn, geen dwergjes blijken te zijn, gaan ze naar iemand met een gigantische vijver die ze zowiezo wel wilt hebben.
Ben je je ervan bewust dat wat iedereen hier probeert uit te leggen ook betekent dat zodra je constateert dat ze inderdaad niet klein blijven het al te laat is voor de diertjes en ze al vergroeid zijn? Of dat het misschien wel helemaal niet vast te stellen is omdat ze niet klein blijven omdat het zo hoort, maar door vergroeien?

De enige juiste manier om na te gaan of ze inderdaad klein blijven is door van begin af aan ze in een grote hoeveelheid water en zwemruimte te hebben. Niet op jouw manier.

Mascha&Ivo zei:
JustMeAsking zei:
Als die dwergkoi of wat voor een nieuw experiment ze ook zijn, geen dwergjes blijken te zijn, gaan ze naar iemand met een gigantische vijver die ze zowiezo wel wilt hebben.
Ben je je ervan bewust dat wat iedereen hier probeert uit te leggen ook betekent dat zodra je constateert dat ze inderdaad niet klein blijven het al te laat is voor de diertjes en ze al vergroeid zijn? Of dat het misschien wel helemaal niet vast te stellen is omdat ze niet klein blijven omdat het zo hoort, maar door vergroeien?

De enige juiste manier om na te gaan of ze inderdaad klein blijven is door van begin af aan ze in een grote hoeveelheid water en zwemruimte te hebben. Niet op jouw manier.
Juist!

Jawel dat heeft het wel.
Ik ga er van uit dat 3 maanden wel goed moet zijn.
Als jullie nou allemaal mij gaan vertellen dat ze in 3 maanden zo veel horen te groeien dat ze zullen vergroeien , zal ik ook zeker wat met dat advies willen doen.

Alleen je moet wel begrijpen dat niet iedereen een grote aquarium klaar heeft staan of in een viswinkel werkt 🙂

De aquarium die ik wil halen is deze met de bijbehorende kast.

https://www.petsplace.nl/vis/dierenverb ... 2cm~600979

https://www.petsplace.nl/vis/dierenverb ... 3cm~600980

zie je die prijzen? dat kost tijd om dat bij elkaar te krijgen 🙂

Ik ga mn best doen. Het water schoon houden. goed op ze letten. Als ik een klein verschil zie in hoe ze eruit zien wat niet klopt, dan regel ik wel iets en haal ik meteen de aquarium.

Tot die tijd vind ik dat ik goed bezig ben door rond te bellen naar winkels, leverancies, en voor het eerst in mn leven op een forum vragen te stellen 🙂

En nee. Ik ga ze niet weggeven terwijl het niet nodig is. Zoals ik al zei. Als de koi visjes groter worden dan wat er word gezegd, gaan ze naar een vijver. zo niet, dan niet.

Ik vind dat ik toch best goed bezig ben🙂

Het is blijkbaar iets nieuws nog. Dus ik noem het een experiment. Als ze groter worden dan wat er gezegd word (max 10 a 15 cm) dan regel ik iets beters voor ze 🙂

Breng de vissen dan terug. Dit kan gewoon niet. Ze zijn er al heel slecht uit en ze zijn al vergroeid. De schade die je ze gaat toebrengen in dat kleine bakje is onomkeerbaar. Ze zouden er nog geen week in mogen zitten, laat staan drie maanden. Dit zijn gewoon geen aquariumvissen en het aquarium dat je op het oog hebt is ook veel te klein voor ze. Daar kunnen eventueel wel 3 a 4 sluierstaarten in, maar echt geen koi en/of gewone goudvissen.

Het is goed dat je je wil inzetten enzo, maar ik zou gewoon deze visjes terugbrengen, 3 maandjes wacht tot je een groot aquarium hebt.
En dan 3 SLUIERS kopen.
Als je je dieren goed wilt verzorgen DNA heb je nog eventjes geduld.

Je bent ook goed bezig door info te winnen etc maar neem ons advies dan ook aan. En wees niet eigenwijs door daar tegen in te gaan en dingen te experimenteren die toch niet gaan lukken . Dan heeft het voor ons geen zin om advies te geven..

Advies geven en meteen je zin krijgen zijn 2 hele andere dingen he 😉

Ik weet niet of jullie allemaal goed engels kunnen, maar ik zou is die link die botia heeft gestuurd lezen. Daar zijn reacties van mensen die zeggen dat ze bestaan, en mensen die het er niet mee eens zijn. Allebei.

Als ik ze terug breng , eindigen ze zowiezo slechter. plus de winkel neemt geen vissen terug ivm risico op ziektes. Heb lang geleden geprobeerd mn guppies terug te geven. Doen ze niet.

Bij mij krijgen ze een grote aquarium en als het een fabeltje blijkt te zijn, word er een vijver geregeld.

Dus die tip is naar mijn mening niet bepaald doordacht om eerlijk te zijn.

Maar dus wat jullie eigenlijk zeggen is dat ik door ze in deze kleine aquarium te houden dat hun groei wordt tegengehouden en het nu al begint mis te gaan? Ik heb ze nog maar net dus dat kan ik niet zien. Dat betekent dat het in de winkel al is begonnen.. Die vraag geldt vooral nu voor die goudvis, want die dwerg kois zijn blijkbaar anders gekweekt dus zien er anders uit. Ook de staart. De goudvis was 1 van de grootste in het volle bakje in de winkel.

Graag op een respectvolle manier reageren aub netals ik ook doe.

Ik kom hier voor advies en vind dat als jullie de moeite nemen om dat te geven, ook moeten inzien dat ik om advies vraag omdat ik over deze vissen niks weet. Ik kom hier niet om steeds opnieuw te lezen dat ik ze maar weg moet doen of terug moet brengen. Ben ervan overtuigd dat ik het wel goed zal doen.

Registreer je anders op een koi forum en kijk wat de leden daar te zeggen hebben. Misschien geloof je hen wel.

Ik denk niet dat de vissen erger terecht kunnen komen, of iemand moet ze in een kom stoppen. Zo jong al 3 maanden in zo'n klein bakje zitten is een ramp voor de groei en gezondheid, ongeacht of het nu 'mini-koi' zouden zijn (wat ik ten zeerste betwijfel) of niet. Ook vind ik dat je niet kan experimenteren met vissen waar je niets van weet. Wil je echt weten of het dwergkoi zijn, zet ze dan in een ruime vijver waar ze in ieder geval de kans krijgen om normaal te groeien.

Wij willen niet onze zin krijgen, wij willen het beste voor de vissen, dus ons advies is daar ook op gebasseerd. Jij kunt met dat advies doen wat jij wilt, en wij kunnen alleen maar hopen dat jij ook het beste met de vissen voor hebt en wat met onze adviezen doet. Als jij denkt dat je het beter anders kunt doen, moet je dat doen..
Wij hebben in ieder geval onze mening gegeven.

Het klopt inderdaad dat dat vergroeien in de winkel en ook in de kwekerij al bezig was, maar als de vissen nu flink de ruimte krijgen, kan dat nog wat bijtrekken.
Als je ze terug brengt worden ze waarschijnlijk weer verkocht aan iemand anders met een kleine bak. Dus eigenlijk kan je ze nog beter, als het straks iets beter weer is, overdoen aan iemand met een vijver. En wellicht kun je ze in de tussentijd houden in een grotere curverbak ofzo

Ik probeer respectvol over te komen, hopelijk lukt dat ook!
Maar ik denk toch dat je iets meer geduld moet hebben en later voor wat sluiers gaan.
Lees Jones haar topic is door, sluiers zijn erg aanhankelijk en interresant.
Dus zoek een goed thuisje voor ze en neem dan wat lieve sluiertjes.

Omdat ts eigenwijs is en zichzelf meerdere malen keihard tegenspreekt!

Laat het hem lekker uitzoeken......

Jones, Ik lees bijna dagelijks mee en kan mij heel goed in mensen zijn/haar ideeen verplaatsen hoor. Maar als er dan door ts gezegd wordt alle adviezen op te volgen en vervolgens stront eigenwijs blijft krijg ik altijd zo'n gekke rilling over mijn complete lichaam ( en die is dik 2 m.! )

Constant in je straatje l*ullen om het allemaal goed te praten neigt mij gewoon om deze persoon eens lekker een week of wat in mijn kliko op te sluiten.

Maar jah, DAT mag dan weer niet in ons landje.....

En wat brood en water!
Zelfde als een goudvis in een kom...
En dat mag wel!

Ik ben een zij 😛

En nu ik weet dat er al vergroeiingen zijn.. wat ik wel zielig vind nu ik weet dat ze al pijn heeft nu dus, heb ik is even goed uitgerekend.
Als ik me even een maandje precies aan een planning hou kan ik eind deze maand al de aquarium halen. Dan word die wel een beetje kaal.. alleen bodembedekking, plantje, en een huisje waar ze in kunnen slapen (het viel me op dat ze de stroming probeerden te ontlopen. je ziet ook op de fotos dat er een kuiltje onder de pomp is want daar slapen ze).

Maar het is een begin. Dan hebben ze in ieder geval de ruimte.

Ik weet dat jullie het goed bedoelen hoor dat is ook wel duidelijk en daar ben ik jullie dankbaar voor 🙂
Het was alleen dat ik graag oplossingen etc wou horen en dat het is een keer anders was dan doe ze weg.

Nu ik dit weet heb ik een oplossing. Zo simpel is het 🙂

Misschien kan je tot die tijd een curverbox van 90l ofzo voor 5� kopen

Lol. opsluiten haha. ik weet dat je het niet grappig bedoelde maar hier raak je een duistere humor snaartje bij mij XD

Ik probeerde te kijken hoe goed ik het kon maken voor ze voor een paar maanden. Dat was alles hoor.
Je hoeft me niet op te sluiten haha XD

Ik heb voor het eerst dat ik een forum lees ook echt hardop gelachen dus vervuilen zou ik het niet noemen hoor 😛 maar is goed 🙂

In het kader van 1 april? Worden we hier niet in de maling genomen met onze vissenliefde?

Nee echt niet dat garandeer ik je !
Al voor zover ik me herinner hou ik ook totaal niet van 1 april geintjes..

Ik zal eind van de maand fotos sturen van mn nieuwe grote en lege aquarium <🙂 als bewijs. dezelfde vissen maar dan verdwenen in iets groots ^^^

Decoratie komt de maand daarop wel weer🙂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan