Akva 200*60*60 van TonHageraats


Vandaag gedaan wat er in de planning stond, planten eruit gehaald, wortels gesnoeid en een grote waterverversing waarmee ik gelijk een deel van de bodem heb meegezogen, een aantal planten weer teruggeplaatst, niet in de grond maar met een steen op de wortels zodat ze makkelijk zijn weg te halen.
Ik moest wel 2 x extra verversen tussendoor, er kwam zoveel vuil en stof uit de bodem, ook afbraak van het hout dat ik het niet meer verantwoord vond voor de vissen, dus maar wat extra water gebruikt.
De vissen waren wel wat van slag, maar zijn nu al weer bezig met eitjes af te zetten, osmose vast overgezet naar Andijk en aangesloten alsmede even een uurtje laten draaien om te controleren op lekkage en afvoer.
Morgen verder met de led te verwijderen en vast het hout en de stenen te verhuizen, gelijk de vriezer mee waar het voer in zit.
 
Hoeveel gebruik je er als ik vragen mag Ton?
4 stuks voor 4 man om te tillen, deze komen aan de korte kanten, dan heb je een stevig handvat i.p.v. een glad glazen bak.
 
Ja glad glas is altijd tricky Ton en dan is het werken met die zuigers veiliger. Gelukkig hoef je geen trappen op of af met zo n bak.
 
Goed plan.

Bij mijn lfs zien de mannen die dit werk doen eruit als bodybuilders maar of dat alleen door het verplaatsen van aquariums komt weet ik niet.
 
Vandaag weer alles kunnen afvinken (check)
Even een kleine hart verzakking toen de auto verhuurder vroeg wat ik kwam doen, en hij geen reservatie had staan, na een minuut of 20 kwam hij er achter dat dit op een verkeerd filiaal was geboekt, wat hij ook grif toe gaf, maar na weer 20 minuten kwam hij er achter dat er geen bus beschikbaar was, maar enige uren later er wel een binnen zou komen, dus weer terug naar huis en hij heeft gebeld toen de andere bus binnen was, wel een gedoe en de planning van vandaag veranderd, maar toch goed gekomen!
De deuren van het meubel staan al op de andere locatie, ik moet zeggen dat ik de Eheim 2278 nu toch wel erg goed hoor zonder deurtjes.
Gelijk de vriezer verhuisd en ontdooid, daar komt straks het voer voor de vissen in.
Morgen de spannende dag met als motto "don't work harder, work smarter"
 
O ja, nog even het osmosevat helemaal gevuld en nog even laten doorlopen om te checken of de overloop wel naar behoren en lekvrij werkt, wat inderdaad het geval was ;)
 
Hartstikke bedankt, Jaap, Rijk, Ivan, Leroy en Maik, voor de getoonde inzet en hulp.

Alles is eigenlijk gegaan zoals gepland, de mensen kwamen al eerder binnen, en heb ze uitgelegd wat de bedoeling was, we zijn rustig aan de gang gegaan en alles liep zoals op rolletjes, de bak leeg gehaald afgezogen, de vloer wat gedweild omdat er een bakje lekte waar de zakken voor de vissen mee werden gevuld, toen de zuigers op de bak en in 1x in de bus gezet, gelijk zo de onderkast, nog wat spullen mee genomen welke nodig waren als slangen e.d, en op pad, na een rustige rit aangekomen de boel laten verkennen en de kast naar binnen, dat koste verder geen afstelwerk en stond gelijk waterpas, toen de bak erop nog wat na controle en de mensen bedankt voor hun inzet.

20190901_102651.jpg

Jaap is nog even gebleven om de bodem in de bak te doen en begon ik te vullen met de nieuwe bodem, dat ging prima en heb daarna al het water er weer uit gezogen, wederom gevuld maar nu met een mix van osmose en kraanwater, ondertussen de planten geplaatst en konden de 1e paar vissen er al snel in, gelijk alles rustig overgezet en om 13.00 uur waren alle vissen in de bak welke gevuld en al was.

Niets mis gegaan, ja natuurlijk wel, de bak leeg zuigen in het nieuwe huis met een brede slang welke prima in de douche kon, zo gezegd zo gedaan en werkte, gelijk even een broodje gemaakt en bij terugkomst bleek de afvoer niet bestemd te zijn op zo’n grote water massa, dus dweilen maar , en dan een Eheim pomp niet aan de gang kunnen krijgen omdat er iemand (ik) zo sim is geweest om de slangen verkeerd aan te sluiten, maar dat waren eigenlijk alle problemen, dus niets ernstigs gelukkig.

20190901_191528.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tjonge de foto is gelukt meestal gaan ze verloren als er een zeker persoon in het beeld staat :D
En tja dat verhaal pomp en afvoer das een klassieker overkomt ons allemaal wel eens ben ik bang voor
Toch nog lekker snel gegaan om 13.00 de bak op het nieuwe adres en gevuld en bevolkt :thumbs:
 
Tjonge de foto is gelukt meestal gaan ze verloren als er een zeker persoon in het beeld staat :D
En tja dat verhaal pomp en afvoer das een klassieker overkomt ons allemaal wel eens ben ik bang voor
Toch nog lekker snel gegaan om 13.00 de bak op het nieuwe adres en gevuld en bevolkt :thumbs:
Klopt Jaap, het is als een speer gegaan, dank voor je medewerking en je stofzuiger ;)
 
Fijn dat je zoveel hulp hebt gehad zeg.
Nou vragen je buren zich natuurlijk wel af wat jij spannend vindt aan een doorzichtige badkuip :D

De bak staat er bij als van ouds :thumbs:
 
Komende week gaat het hout en de led verlichting er in, maar eerst de maantjes wat laten wennen, ze hebben nog geen plaatsje gevonden en scharrelen wat door de bak soms op een rijtje, mooi achter elkaar aan :D
 
Staat netjes zo Ton.
Fijn dat het goed gegaan is.
 
Dank je Dirk, het ging vele malen sneller dan ik had gepland en verwacht.
 
Even gemist dit....

Wat een onderneming!!!!

Mooi dat het allemaal goed gekomen is....
Ooit een keer iemand geholpen met aquarium verhuizen en toen is er bij hem een slang adapter (Eheim 2028) gebroken....
Dit opgelost door er een pvc buisje in te plakken. Want ja, op zondag zaten toen de winkels dicht......
Aquarium op zijn kop getild. Dit is veel makkelijker dan...beter houvast

Mooi dat zwarte zand!!!!
Heb je nog aanpassingen gedaan qua techniek? Slangen leidingen en dergelijke?
 

Terug
Bovenaan