De bak staat inmiddels zo’n anderhalve maand en ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik blij ben met hoe de start verloopt. Ik heb weinig problemen, de planten groeien goed en de visjes zijn inmiddels gewend aan hun nieuwe onderkomen.
Tijd voor de volgende stap, een plan voor het aquarium wat ernaast staat
Het bakje was eigenlijk een tijdelijk onderkomen voor mijn Betta, ik had hem eerst in een 20L bakje gezet, maar ik begon al snel twijfels te krijgen over het formaat. Meteen het alwetende aquaforum geraadpleegd en al snel was het duidelijk dat bakje veel te klein was. Deze tijdelijke bak snel in elkaar gezet, vis erin en klaar dacht ik.
Meneer was nog steeds niet blij en (vermoedelijk) tegen de verwarming aan gezwommen. Beide zijvinnen waren beschadigd en de zorgen waren groot.
Ik heb veel geprobeerd en veranderd maar het is (6maanden verder) best wel een oké bakje geworden met mss een paar minpunten. De vis lijkt inmiddels in zijn nopjes te zijn en ook zijn vinnen zijn goed bij aan het groeien. Hij heeft ook al aardig wat huisgenoten erbij gekregen
15x espei
20x Erythromicron
35x Boraras brigittae
8x Erethistes jerdoni
Neocaridina’s
Ik wil de bovenstaande vissen in de akvastabil doen en de Betta in een 60L. Alleen nu het 60L bakje staat, heb ik toch weer twijfels over het formaat en of ik hem wel weer in een andere bak moet zetten.
De betta
60 liter bakje (wordt nog aan gewerkt)
De tijdelijke bak
De bak hoeft niet perse afgebroken te worden, maar hij staat op een onhandige plaats en zou mss nog ergens anders heen kunnen. Ik moet wel echt een aquarium minder ivm met vrije tijd, maar ik heb nog eventueel een lido 120 met de nodige problemen die afgebroken zou kunnen worden.