Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


Vond het niet storend hoor, maar was meer BAM......stronk 😊. Maar idd planten moeten nog even lekker zetten in dat gebied 👍
 
Sorry Stefan, maar ik las tot nu toe zijn alle vissen met de blauwe band een vrouw, ik heb nog geen man dus wat ik wil lukt nog niet,,,stefan dit heb ik dan verkeerd gelezen, no hard feelings,,.
 
Sorry Stefan, maar ik las tot nu toe zijn alle vissen met de blauwe band een vrouw, ik heb nog geen man dus wat ik wil lukt nog niet,,,stefan dit heb ik dan verkeerd gelezen, no hard feelings,,.

hahaha nou alle vissen met een mooie blauwe band zijn tot nu toe vrouwen. De mannen zijn veel egaler en hebben wat zwart in de vin rand, maar geen mooie blauwe band. Ik zou het liefst een koppel hebben waarbij zowel de man als de vrouw een blauwe band in de vin hebben..... Mogelijk was ik onvoldoende duidelijk, maar begrijp je nu mijn strekking
 
Stefan, je was zeker wel duidelijk alleen heb ik het verkeerd begrepen,,, de meeste discusvissen hebben wel een blauw aandeel, maar juist van die heb je geen stel.Maar ik begrijp je wel.
 
Stefan, Je legt de lat hoog voor wat een kweekstel zou kunnen zijn of worden, kan ik enkel gewoon waarderen hoor.
 
plaatje van tijdens onderhoud en voor de snoei

PXL_20210506_095249348_bewerkt_1235.jpg


Plaatje van na het onderhoud en na de snoei

PXL_20210506_132841943_bewerkt_1234.jpg


Plaatsing van het hout rechts nog niets aangepast, zodat het minder massief oogt, maar nog wel mee gaat in de richting van de flow van de uitstroom.

Van de week ff langs de bouwmarkt geweest en RVS moeren gekocht in 3 maten

PXL_20210506_135430082.jpg
PXL_20210506_135457295.jpg


Deze heb ik nu toegepast om de stengelplanten. Eerste indruk is dat dit erg prettig werk. Het bosje zakt naar de bodem, is makkeljik te planten, makkelijk te verplaatsen en er komt niet iedere keer wat los. Eens even kijken hoe dit op iets langere termijn het gaat doen.
 
Het zijn de kleine dingetjes Steven 👍. Staat er weer mooi bij. RVS moertjes moet goed gaan. Dit gaat alleen "roesten" dmv chloor(verbindingen). Daarom moeten wij eens in de 15 jr kranen vervangen van meststoffen bassins op mijn werk.

Gr. Ed
 
zo blijft je wel bezig natuurlijk
komt er iets van ...? of weg na enige tijd?
 
Ja die lagedrukgebieden boven ons kikkerlandje zorgt voor productieve vissen, hier hebben ook diverse groepen eitjes geplakt/gelegd :DD
 
Donderhoudsdag.......

Omdat de braziliaanse klimop met moertjes en al ook omhoog kwam, heb ik vandaag de bossen groter gemaakt, en de moeren ook. De hoop was dat het gewicht dat zodanig zou zijn, dat ze in ieder geval beneden zouden blijven, ijdele hoop dus

PXL_20210520_151317714_bewerkt_1239.jpg


Na verkoop van een heleboel HN, in ieder geval weer even iets meer lucht in het water..... Kan dat eigenlijk wel? Lol. De braziliaanse klimop ook weer terug de bodem in gebracht, vriendelijk toegesproken en een stevige straf bij ongehoorzaamheid uitgesproken, we gaan het zien.......

PXL_20210520_181111817_bewerkt_1240.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stopt Chubb er bij jullie ook mee want hier doen ze sinds kort geen co2 flessen meer en hebben ook alles goedkoop geprijsd verkocht.
 
Ja dat wil ik wel geloven. Hier werden de 5 kilo gevuld verkocht voor ik dacht 25 euro dus dat is niet duur.

Dat heb ik ook betaald, en dat is inderdaad niet te veel!
Ik betaal voor 10 kg. al een paar jaar €28 vullen van een horeca fles bij een gassen dealer.
(Maar €34 voor menggas om te lassen, dus met een klein percentage Argon)
 

Terug
Bovenaan