Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)

omdat ik vorige week niet tevreden was over de rechterhoek, toch nog wat aangepast.

Voor als nog op deze manier met de bijde hoeken tevreden. Voorfilters redelijk goed uit zicht, makkelijk te bereiken met onderhoud. Niet te veel op de bodem om geen vuil ophoping te krijgen. In het midden is nu nog wel iets ruimte ontstaan voor, iets. Het wat en hoe weet ik nu nog even niet. Laten bezinken, rustig naar kijken en dan eens een beeld proberen te vormen.

Nog wel een bellen en troebele bende, maar een impressie

PXL_20201223_162559812_bewerkt_0984.jpg
 
oude situatie





de oude situatie ietsje aangepast, nu ik 2 stuks VCA RFG Nozzle's in huis heb

de linkse uitstroom "afgedopt". Als dit definitief is, draai ik de knie een slag van 90 graden, zodat de dop niet meer in het water wordt gezien uiteraard......

PXL_20201231_150902973.jpg


De middelste en rechtse uitstroom voorzien van de RFG Nozzle

PXL_20201231_150913420.jpg
PXL_20201231_150923844.jpg


De flow met de RFG Nozzle

PXL_20201231_153956458.jpg


dus de nieuwe situatie





Gisteren met de belletjes van het versersen wat het heel duidelijk zichtbaar dat de flow niet "recht" is, maar in beweging is. Ik zie ook netjes de balderen overal een beetje bewegen. Benieuwd hoe dit gaat bevallen

Totaaltje van nieuwjaarsdag

PXL_20210101_124532580_bewerkt_0986.jpg
 
Ziet er goed uit zo, ben ook benieuwd hoe de rfg gaat bevallen
 
wat is precies het nut van zo'n RFG nozzle?
 
@Henton RFG = Random Flow Generator wat ervoor zorgt dat de stroming op meer plekken in je aquarium komt. Zie het onderstaande Youtube filmpje voor meer uitleg:

 
leuk filmpje, lijkt wel een golfslagbad, daar staat vast een hele sterke pomp achter.
Maar het idee is duidelijk. Of het in de praktijk ook zo uitpakt zal getest moeten worden.
Want dit is getest met een leeg aquarium, maar wat als er planten en andere decoratie instaat?
 
leuk filmpje, lijkt wel een golfslagbad, daar staat vast een hele sterke pomp achter.
Maar het idee is duidelijk. Of het in de praktijk ook zo uitpakt zal getest moeten worden.
Want dit is getest met een leeg aquarium, maar wat als er planten en andere decoratie instaat?

Dat zal moeten gaan blijken. Wat ik wel als duidelijk verschil zie, is dat de planten beduidend meer bewegen als met de oude recht toe rechtaan uitstromen. Verder heb ik dus danig weinig decoratie op dit moment, dat ik er voldoende vertrouwen in heb dat het hier wel gaat werken. Wat mij ook opviel was dat ik na mijn verversing eerder op mijn ingestelde CO2 waarde werd bereikt, dus eerste idee van mij is, betere menging en verdeling.

Zal aanvullende info posten als ik deze heb. Dat de flow varieert is wel heel duidelijk hoor, ondanks dat er bij mij netto ongeveer maar 1000 liter per uur door de 2 uitstromen gaat.
 
Bak ziet er strak, maatgever voor mij :)

de rfg moet je eens helemaal onder water plaatsen, dan zuigt die aan de andere kant extra aan.
De flow is veeeeeeel beter met RFG, ik heb maar eentje erin en daar stroomt 2600 liter door.
Doordat de stroming veranderd heb ik af en toe meer schittering in het water doordat het oppervlakte meer beweegt en inderdaad, mijn CO2 level wordt ook veel sneller gehaald na wateerversen.

drop nog eens al jouw waardes.
Hou je fosfaat nu op 0.5 ?
 
Gelet op het positieve resultaat vandaag de derde knie een kwartslag gedraaid, zodat deze niet meer zichtbaar is in het water

PXL_20210107_133615753.jpg
PXL_20210107_133629550.jpg
 
En wat is de juiste balans?

Volgens mij een juister verdeling van voeding/verlichting en CO2

Ik denk wel waar te nemen dat met de nieuwe uitstromen de verdeling van CO2 en dus andere voedingstoffen veel beter is geworden, waar naar mijn idee de rode positief op reageert

Verder heb ik mijn verlichting verhoogd, omdat ik minder last van algen en aanslag op de ramen heb. Zit nu op 22,5 lumen de liter met 1 uurtje van 27,5 lumen de liter
 
Laatst bewerkt:
Aantal maal geprobeerd maar ging steeds dood. Net als de rest...
 
Volgens mij een juister verdeling van voeding/verlichtnig en CO2

Ik denk wel waar te nemen dat met de nieuwe uitstromen de verdeling van CO2 en dus andere voedingstoffen veel beter is geworden, waar naar mijn idee de rode positief op reageerd

Verder heb ik mijn verlichting verhoogd, omdat ik minder last van algen en aanslag op de ramen heb. Zit nu op 22,5 lumen de liter met 1 uurtje van 27,5 lumen de liter
Geen ijzer bij de wortels?
Iets anders tussen de wortels?
 
Geen ijzer bij de wortels?
Iets anders tussen de wortels?
Bij deze planten zit niets bij de wortels, wortelen ook niet mega sterk. Pakken volgens mij het meeste uit het water.

Ik heb nu ongeveer een maand (iets langer) mijn Mg verhoogd. De algen zijn hierdoor beduidend minder en de rode beduidend sterker, dus hier zou ook nog een verband mee kunnen zijn.
 
Aantal maal geprobeerd maar ging steeds dood. Net als de rest...

Je vissen blijven wel leven, das veel belangrijker! Maar ik snap je frustratie wel, en verklaren kan ik het voor jou zo ook niet. HN is en blijft net onkruid hier
 
Ik heb mijn GH 1 dH hoger dan uit de kraan doordat ik nu naast KNO3 ook Mg(NO3)2 toevoeg.
Ik ga die rooie nog eens proberen.
Verbaasd me dat er niks aan voeding tussen de wortels zit.
 
Goed bezig Steven,

zelf verwijder ik de "rode" plantensoorten vanwege de enorme groei met regelmaat.
Ook geen voeding bij de wortels.

Wel nu bij de zwaardplanten heb ik osmocote gedaan, merkte dat de nieuwe bladeren maar tot 25 cm groeiden en dan stopten en bealgden.
 
Terug
Bovenaan