Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


Schitterend plaatje Steven, zeker een kijk genot en een sieraad voor je woning.
 
Mooi hoor.
Alleen zou ik proberen de techniek links wat meer te verstoppen.
Misschien een vollere plant ervoor.

Verder heel gaaf gedaan.
 
De Echinodorus Argentinensis staat er nog niet zo heel lang, deze moet duidelijk nog aanslaan en dan lekker gaan groeien, dus ik hoop dat wat jij voorstelt met tijd gewoon goed komt
Waarschijnlijk wel.
 
Blijven prachtige plaatjes om naar te kijken
 
Vorige week zaterdag had ik de rood turquoise discus na de behandeling van de pop eye weer terug gezet. Zoals gemeld ging dit fout, waarna deze weer 5 dagen in Bactopur direct met Sanitol zout heeft gezeten. Vis stond netjes op kleur, geen bijzonderheden.

Vrijdag gestart met een 80% waterwissel, ivm einde kuur. Daarna nog 2 x 50% water wissel gedaan, zodat de vis niet meer in de medicatie zou zitten. Zaterdag heel langzaam de vis weer over gewend naar het aquarium. Dit ging prima. Vis de bak in gedaan en buiten wat stress geen hele grote bijzonderheden. In de avond was de situatie wel nog een wat verhoogde ademhaling en wat bleek/stress maar verder geen bijzonderheden.

Vanochtend lag deze echter dood op de bodem. Het blijft voor mij persoonlijk een vraagteken en een raadsel wat er nu precies is gebeurd of wat er aan de hand is. Ik had het idee om met 3 vissen uit te breiden naar de 10, als de Red Flame weg is. Dit gaan er dan waarschijnlijk 4 worden........

Tsja, het hoort er bij, alhoewel ik er toch wel ff stevig van baalde. Je doet zo je best, maar er blijven gebeurtenissen die niet te voorzien zijn, blijkt maar weer
 
Tsja, het hoort er bij, alhoewel ik er toch wel ff stevig van baalde. Je doet zo je best, maar er blijven gebeurtenissen die niet te voorzien zijn, blijkt maar weer
Troost jou met de gedachte dat je er dan ook alles heb aan gedaan wat ik jou mogelijkheden lag , maar is natuurlijk flink balen .
 
Maar even met de camera gespeeld. Het is al lekker donker (wat heet lekker) maar voordeel is dat de vissen ook behoorlijk rustig zijn.

De blauwe dame
IMG_7108.JPG


en voor de liefhebber, het aantal schubben moet te tellen zijn
IMG_7108 (2).JPG


Deze rood turqouise is nu alleen overgebleven......
IMG_7115.JPG


Deze jonge brown tefé moet nog lekker groeien, ben benieuwd of deze "op grote" komt
IMG_7112.JPG


De Cacatuoides man, de viezerik
IMG_7140 (2).JPG


En de L397 kwam nog even in beeld
IMG_7099 (2).JPG
 
Hele gave foto's, maar wat onwijs balen van je red turquoise. Weet idd dat je er alles aan gedaan hebt!
 
Na heel veel geduld te hebben, kwam eindelijk vandaag mijn 2078 kop van Eheim retour. De rubbers van de rotor zijn vervangen, niet zo heel spannend. En de aanzuig/ontluchtknop is vervangen -> positief resultaat -> hij lekt niet meer! YES ben ik weer tevreden met mijn pompje. En de reparatie kosten vallen bij een evt. vervanging echt weer in het niet, dus tsja, hopelijk kan hij weer vele jaren vooruit.

Wel bij het terug plaatsen direct wat veranderd. In de oude situatie stroomde de pomp van links boven strak langs de achterwand naar rechts. Op zich is dit prima, maar ik wilde heel graag eens kijken wat er zou gebeuren als ik de uitstroom naar beneden zou brengen. Dit heb ik dus gedaan. Direct een bak met allemaal zooi die rond ging dwarrelen. En dit was nou net wat ik bedoelde. Tuurlijk zal er nog vuil op plaatsen blijven liggen. Maar denk dat ik dit wel fijn vind. Hoe het precies gaat lopen zal de toekomst moeten leren.

Ik heb nu dus:
1 uitstroom links achterin 20cm boven de bodem en pal langs de achterwand blazend
1 uitstroom rechts achterin 3 cm onder het wateroppervlakte en schuin naar rechts en de voorwand blazend, en zorgend voor een lichte rimpeling op het water
1 x aanzuig links onder achterin
1 x aanzuig rechts onder achterin

Even 2 snelle plaatjes van hoe de linker hoek nu oogt

IMG_20171017_205411.jpg
IMG_20171017_205435.jpg
 
Verder kwam vandaag mijn tweedehandse Tamron AF 90 2.8 Macro binnen en ik heb hier even heel snel mee gespeeld, alhoewel nog niet onder de meest optimale omstandigheden. De lens heeft op mijn body een resultaat van 135mm

Ik moet zeggen dat ik eerstelijns geen seconde spijt heb.

zonder flitser en met een al dalende verlichting

IMG_7145.JPG
IMG_7151.JPG
IMG_7156.JPG
IMG_7158.JPG
IMG_7161.JPG
IMG_7167.JPG
IMG_7169.JPG
IMG_7171.JPG
IMG_7174.JPG
IMG_7188.JPG
 
prachtig foto's wauuuuw
 
niet kunnen laten om nog even te spelen

IMG_7227.JPG
IMG_7228.JPG
IMG_7229.JPG
IMG_7231.JPG
IMG_7232.JPG
IMG_7236.JPG
IMG_7245.JPG


Wat wel heel duidelijk te merken is, is dat de DOF ontzettend klein is als je en op 30cm afstand zit en je diafragma op 2.8 hebt staan. Echt millimeterwerk, wat met scherpstellen en bewegende vissen dus gewoon best lastig is. Eigenlijk zou je naar 8 of 11 willen diafragmeren, of mogelijk wel hoger, maar dan wordt de sluitertijd weer zo'n ding. Oftewel er moet meer licht bij. Nou vind ik de flitser op de camera redelijk gaan bij deze lens, maar echt tevreden ben ik hier niet over. Nu maar eens even wachten op mijn ETTL kabel uit het verre oosten.
 
Prachtige foto's weer!
 
Wacht maar tot je een 35mm 1.8F op je camera zet ;)

Wel mooie plaatjes :)
 
Hedenochtend een stroom storing in de wijk

Om 10:30 ging letterlijk het licht uit

IMG_20171025_112749.jpg


Gelukkig viel het uiteindelijk mee en rond 12:00 ging het licht weer aan. Ik geloof niet dat er een grote invloed is geweest. Alleen vanmiddag vond ik dat er wel een voor mij ongebruikelijke kaamlaag op het water lag, dus deze heb ik deels "afgezogen" en alles bij elkaar 3 emmertjes ververst.

Verder hoop ik het vaste ritme gewoon vast te houden en geen aanvullende bijzonderheden te doen.

Zodra ik weer even wat meer ruimte heb, hoop ik weer wat actuele foto's te posten.Het blijft natuurlijk een foto album :)
 
Nou da’s wel een prachtig foto-album! Wat een mooie vissen! Gaat het goed met de caca-jongen?
 
Nou da’s wel een prachtig foto-album! Wat een mooie vissen!

Dank je

Gaat het goed met de caca-jongen?

Ze doen het zeker goed, ik denk dat er van dit nestje toch weer een stuk of 4 gaan overblijven als ik kijk naar de huidige grote.
 
Geen top plaatjes, maar de Mac jongen gaan zich steeds vaker laten zien.

Ik twijfel nog of ik er 2 of 3 heb rond zwemmen. Dus daar nog een poosje goed op letten, of ze een keer allemaal tegelijk zien

IMG_8315.JPG
IMG_8316.JPG
IMG_8317.JPG
IMG_8318.JPG
IMG_8361.JPG
IMG_8362.JPG
IMG_8364.JPG
IMG_8372.JPG
IMG_8373.JPG
IMG_8374.JPG
IMG_8375.JPG
IMG_8376.JPG
IMG_8377.JPG
 
De Caca's zijn verkocht. Redelijk soepel kunnen uitvangen. Zitten nu in een aparte bak en hopen morgen naar hun nieuwe onderkomen te gaan.

IMG_6645.JPG
IMG_6650.JPG
IMG_6764.JPG
IMG_6766.JPG
IMG_6767.JPG
IMG_6770.JPG
IMG_6798.JPG
IMG_6836.JPG
IMG_6837.JPG
IMG_6838.JPG
IMG_6839.JPG
IMG_7138.JPG
IMG_7140 (2).JPG
IMG_7141.JPG
IMG_7193.JPG


Ik vermoed dat er nog 4 jongen van een milimeter of 3 rond zwemmen, maar dat zie ik tzt wel weer.
 
In verband met continue gedoe met mijn Alenquer man, ben ik over gegaan tot enkele aanvullende maatregelen, te weten:

filterschuim van 50 x 50 x 5 cm gehaald. Deze kon op 1 plaast in de bak staan, en daar "staat" deze nu.

Links zit de Alenquer man met de Aelenquer vrouw waarmee hij 1 x een nest heeft gehad.
De blue diamond vrouw (zijn vaste partner) zit met de rest van de vissen rechts.

Kijken of de Alenquers echt lekker koppelen op deze manier. En kijken of de Blue Diamond vrouw met een andere man (rood truquoise) wil koppelen.

Verder is er vanuit de Brown Tefe een koppel ontstaan. Deze zetten ongeveer om de 1 a 1,5 week af. Maar omdat dit vrouwtje nog ontzettend jong is, nog moet groeien en ik niet wil dat ze al met nestjes bezig is, wacht ik tot het afzetten helemaal is afgerond, waarna ik de eieren weg veeg.

Ben benieuwd hoe de komende tijd een en ander gaat ontwikkelen.

IMG_8183.JPG
IMG_8184.JPG
IMG_8185.JPG
 
Nog steeds een prachtige bak! Foto's maken, dat kun je!

Ik hoop dat je plan werkt! :r:daisy:;)k
 
Alweer prachtige foto's Steven Super !!!
 
Je bak staat er prachtig bij! Ondanks het blauwe sschot ertussen.

De discus zijn erg mooi. Hopelijk krijg je ze op deze manier gekoppeld.
 
Ik begon te twijfelen of ik een slimme actie in gang had gezet. De achterliggende 3 nestjes van de Alenquer vrouw werden ongeveer bij het verlaten van de legbuis opgegeten. Oftewel de man was het nog niet eens met zijn gedwongen partner keuze nadat ik de boel middels het filterschuim heb gescheiden.

Echter vandaar, HOERA, het lijkt de goede kant op de gaan. Ze waren dit keer al samen aan het poetsen, en de eieren worden nu niet direct opgegeten en op het oog bevrucht op dit moment. Ik ben dus heel benieuwd!

IMG_20171119_164045.jpg


En verder hebben de L010a weer eieren gelegd. Vanaf het voorjaar tot nu niet meer, maar het "seizoen" lijkt weer begonnen.

IMG_20171119_164156.jpg
 

Terug
Bovenaan