Wat is er nieuw

Albert's 60cm Zuid Amerika bakje (Fozzy)

was het niet met de pygmaeus dat hij zich voornamelijk meer in de middenlaag ophield?

Heb eerder pygmaus gehad en die gaat geregeld naar boven om ff lucht te happen als ik me niet vergis.

Luchthappen doen ze allemaal volgens mij. De brochis bij mij doen het ook

Deze bak ook aan de jBL ProspScan watertest inderworpen met als uitslag...everything oke.
For what it's worth. Kh en Ph kloppen wel, dat heb ik met de druppeltest ook als resultaat,

D-R1yzuJNCuc1PWJiGHw-bdV9LSfw9Jy.jpeg

Ok, dat is mooi om te horen dus.
Klopt het dat de scan niet de fosfaat meet??

Klopt John, toch een gemis vindt ik, want nitriet en nitraat zitten dr wel in. Maar wooarom Chlorine wel..ja voor Zeewater denk ik?

Ja ik had ook liever de fosfaat gezien. Misschien dat ze dit ooit nog aanpassen in de toekomst.

Morgen naar Aquadeco, net ff gebeld. Paar Corydorasjes halen om dr in te laten alvast.

Morgen dus niet, hoor net dat mn vrouw de auto nodig heeft.
Dan zaterdagmorgen maar.

Vanmorgen een paar vissen gehaald.

Een 5 tal Corydoras Nanus.
En een paar Apistogramma Pandurini, ook wel Panduro genaamd als ik het zo na kijk op het www.

Nu is het eerste paar weken genoeg, en dan maar eens kijken of er nog een mooi schooltje middenzwemmers ingaat, of enkele bijlzalmen.

Foto's volgen.

Corydoras Nanus al tot rust gekomen en poserend

cM7Uacck6QJxqtAUAh2QvXX9cXpa7WeV.jpeg

Dat zijn mooie,bak ziet er goed uit!

Mooi Albert!

De Pandurini ook gekiekt, nog niet helemaal mooi en rustig maar dat komt wel.

Bwo1nM-ZwxbV5AzkhnS2E3yhIs_UfYnr.jpeg

Bwo1nM-ZwxbV5AzkhnS2E3yhIs_UfYnr.jpeg

Ziet er heel leuk uit Albert.
te vol moet zo n bakje ook niet denk ik. helemaal niet als de Apisto s willen paren.

Mooie soorten,ik zou bijltjes erbij doen.

Leuk! Hopen dat ze goed kleuren.

Hoelang heeft jouw laatste hout ingewaterd?

Komt ook geen schooltje meer bij, inerdaad alleen een paar bijltjes bovenin.

hout heeft ong. 2,5 week in een kuip water gelegen. Wel met een tuinslang erop zodat alles goed onder water lag.
Nu zijn het niet van die hele dikke stukken. In de andere bak zitten dikke stukken die ruim 4 weken in een kuip lagen.

Ik had tegelijk met jou hout bij Hans besteld en dat ook op dezelfde dag als jou binnen gekregen. Mijn hout zonk echter al na een dag of 3.

Het valt me nu pas op hoe mooie achterwand je hebt. Ik zou nu ook niet veel meer toevoegen, leuk bakje zo.

Ik vind het geheel ook mooi, rustig, mooie achterwand, leuke vissen, wat wil je nog meer 😉

Omdat ze zo mooi zijn. Nog even een paar foto's van de huidige bewoners.
Met de camera geschoten, niet met de telefoon dit keer.
Had wel ff de ramen kunnen schoonmaken zie ik nu.
Had ze even wat gevoerd dus ze lieten zich toch wat beter zien.

0nJIKRG1po30h6F5W6TBDV-ycplztNni.jpeg

Mooi Albert,komt al kleur op.

Bedankt allen. Inderdaad Alex. Zo langzamerhand laten ze de kleuren zien.

Zeker een erg mooi visje Albert. Ik zie de kleur nu beter en ben verrast moet ik zeggen. Ik kon deze soort ook nog niet.

Mooie panduro's Albert 🙂

Inderdaad erg mooi visje! En die Cory's mogen er ook wel wezen, heb die soort nog nooit gezien maar zijn ook erg mooi

Mooie foto's, en ik vind het licht ook erg warm in de bak, vissen komen prachtig uit!

Bedankt allen

@Astrid, het is de simpele Philips 840-15w cool white vd Gamma . 1000 lumen, 4000 kelvin.

En nu maar wachten tot je een nestje gaat krijgen 😉.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan