Wat is er nieuw

Album van Cornelius

Het blijft natuurlijk een foto album
262348226_4548010455285511_5322940192231280392_n.jpg

Mooi plaatje Corne, komt heel natuurlijk over.

prachtig cornelius zou wel mooier zijn met taibee garnalen 😛

Zijn inderdaad erg mooi maar wel gevoeliger en ik weet niet hoe die gaan reageren op meer co2. Zelf heb ik de F1 TB maar voeg verder niks toe op een h verlagende bodem.

Erg leuk Corne en volgens mij zie je duidelijk een ander blad dan in de bakken.

Afgelopen Maart geleden had ik wat overschot Hemianthus Callitrichoides Cuba.
Deze in een bakje beplant, water gegeven, deksel erop en ergens in het raamkozijn gezet in mijn hobbykamertje.
Niet meer naar omgekeken en kwam het vandaag tegen. En zo ziet het eruit na een kleine 10 maanden;

20241109_094627.jpg

Waar heeft dat dan vocht vandaan gehaald Corne? Wel leuk zoiets als je het was vergeten.

nog gehoord john als je vaas/bakje afsluit dat het vocht ook aanwezig blijft in dat bakje/vaas ten alle tijden . Zo is er ergens een vaas met volle beplanting erin die al jaren niet meer is opengeweest .

Jij vindt nog eens leuke dingen op je raamkozijn, ik kom altijd alleen maar stof tegen :DD

Waar heeft dat dan vocht vandaan gehaald Corne? Wel leuk zoiets als je het was vergeten.
Het word een gesloten systeem. Dus het water wat verdampt en vrij komt bij assimilatie word hergebruikt door de plant.
En bij assimilatie komt ook zuurstof vrij. De voeding die de plant nodig heeft word vrijgemaakt door de micro-organismen die leven in de bodem.
Jij vindt nog eens leuke dingen op je raamkozijn, ik kom altijd alleen maar stof tegen
In mijn raamkozijn staan allerlei potjes, bakjes en kunststof bakjes. Die start ik dan weer een keer op met plantjes, maar vergeet eigenlijk er naar om te kijken.
Ze staan ook achter lamellen die half gesloten zijn dus dan zie ik het vaak over het hoofd.

Volgens mij staat er ook nog een bakje met briefjes van 50 euro in de vensterbank Corne :DD ;))

En ga je deze plantjes nu gebruiken of verwijder je een deel zodat de rest weer verder kan groeien?

Ik heb het even gesnoeid en weer terug geplaatst (naast het bakje met de 50 euro biljetten :DD @jessicapilon )
Wat ik ermee ga doen weet ik eigenlijk nog niet.
Iedergeval niet in een nieuwe bak verwerken want dat zou betekenen dat ik wederom een high-light setup moet gaan maken. En zo'n project heb ik laatst afgerond.
Nu is het weer tijd voor iets met weinig licht. Maar daarover in een nieuw aankomend topic meer...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan