Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
In afwachting wat de aanpassingen voor effect hebben, wil ik de aanwezige baardalg ook proberen weg te halen. Ik zie online vaak terugkomen dat men het behandeld met easy carbo of waterstofperoxide. Heeft iemand ervaring daarmee?
Je kan een carbo stoorkuur gebruiken als je geen garnalen hebt of waterstofperoxide. Bij dat laatste heb ik 50 ml per 100 liter water gebruikt, filter uit, en dat een uur tot anderhalf uur laten inwerken en dan 50% verversen.
Ik voeg al heel lang vanwege een hoge lichtintensiteit (34lm/L) en vooral om algenvorming op CR-rock achterwand te voorkomen elke avond zodra verlichting uit is de maximale preventieve dosis carbo toe (via doseerpomp).
Dat is dus dagelijks 10ml op een netto 200L (246L bak), jaarlijks heb ik dus deze bestelling nodig https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/vloeibaar-kant-en-klaar/carbo-2500-2x
k voeg al heel lang vanwege een hoge lichtintensiteit (34lm/L) en vooral om algenvorming op CR-rock achterwand te voorkomen elke avond zodra verlichting uit is de maximale preventieve dosis carbo toe (via doseerpomp).