Wat is er nieuw

Algen bestrijdingsmiddelen wel of niet?

In afwachting wat de aanpassingen voor effect hebben, wil ik de aanwezige baardalg ook proberen weg te halen. Ik zie online vaak terugkomen dat men het behandeld met easy carbo of waterstofperoxide. Heeft iemand ervaring daarmee?

Je kan een carbo stootkuur gebruiken als je geen garnalen hebt of waterstofperoxide. Bij dat laatste heb ik 50 ml per 100 liter water gebruikt, filter uit, en dat een uur tot anderhalf uur laten inwerken en dan 50% verversen.

Laatst bewerkt:
Ik zie online vaak terugkomen dat men het behandeld met easy carbo of waterstofperoxide. Heeft iemand ervaring daarmee?
Ik voeg al heel lang vanwege een hoge lichtintensiteit (34lm/L) en vooral om algenvorming op CR-rock achterwand te voorkomen elke avond zodra verlichting uit is de maximale preventieve dosis carbo toe (via doseerpomp).
Dat is dus dagelijks 10ml op een netto 200L (246L bak), jaarlijks heb ik dus deze bestelling nodig https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/vloeibaar-kant-en-klaar/carbo-2500-2x

k voeg al heel lang vanwege een hoge lichtintensiteit (34lm/L) en vooral om algenvorming op CR-rock achterwand te voorkomen elke avond zodra verlichting uit is de maximale preventieve dosis carbo toe (via doseerpomp).
Dat is best stevig. Voeg je dan ook nog los co2 toe of is de carbo voldoende?

Dat is best stevig. Voeg je dan ook nog los co2 toe of is de carbo voldoende?
Ja, ook CO2 voor de planten (Carbo enkel preventief voor algenontwikkeling)

Ik ga ook eens de Easy Carbo proberen als stoorkuur. Ik wil de baardalg even in de kiem smoren. Daarnaast heeft de Lido120 van mn dochtertje ook een serieus baardalgprobleem. Dus eens kijken of ik dit met een kuurtje wat kan verminderen en met aanpassing van de verlichting, co2 en bemesting verder onder controle kan krijgen. Ik ben niet direct fan om het ook permanent te gaan gebruiken.

Ik zie net dat ik het in mn post stoorkuur noemde maar bedoelde stootkuur:sorry:

Je kan een carbo stoorkuur gebruiken als je geen garnalen hebt of waterstofperoxide. Bij dat laatste heb ik 50 ml per 100 liter water gebruikt, filter uit, en dat een uur tot anderhalf uur laten inwerken en dan 50% verversen.
De waterstofperoxide gewoon zo in het aquarium kiepen? Of hoe deed je dat?

Ik zie net dat ik het in mn post stoorkuur noemde maar bedoelde stootkuur
haha, geen probleem hoor. Met zo een kuur verstoor je het systeem in de hoop het probleem uit je bak te stoten 😉 . Beide termen dekken de lading

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan