Wat is er nieuw

Algen op de bovenste bladeren

Erg lastig om mooie waterwaardes te krijgen met de AIO, fosfaat is nu 2 en Nitraat 7, dat krijg je nooit mooi in balans zo, enige oplossing is dan om Nitraat apart bij te doseren.
Hoeveel liter is de bak en welke AIO gebruik je? mijn advies zou zijn om zelf poeders op te gaan lossen, echt niet moeilijk en veel goedkoper aangezien je ruim 180 ml doseert wekelijks

Die alg lijkt ook wel op Staghorn, dat groeit meestal op de hogere (lichtere) plekken in de bak.
nog even terug komen op de hoeveelheid plantenvoeding die ik toedien.
Ik heb er ook wel eens aangedacht om over te gaan op poeders te gaan gebruiken als plantenvoeding.
Hebben jullie daar ervaring rnee en hoe bevalt dat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ververs 30% elke week
Mijn aquarium is ongeveer 500 liter
Gebruik all in one van Planted box
 
Dan kan ik je zeker aanraden om poeders gaan te gebruiken aangezien je best veel doseert, ook vreemd dat Nitraat en Fosfaat zo uit de pas lopen, volgens de omschrijving zou dat 10/1 moeten zijn, bij jou is dat 3/1
 
nog even terug komen op de hoeveelheid plantenvoeding die ik toedien.
Ik heb er ook wel eens aangedacht om over te gaan op poeders te gaan gebruiken als plantenvoeding.
Hebben jullie daar ervaring rnee en hoe bevalt dat.

Ja, Aquariumbemesting.nl. Tenso cocktail, nitraat en fosfaat. Mijn planten moesten er even aan wennen maar nu bevalt het prima.
 
Hoe doe je de omschakeling van aio naar poeders?
 
Dat is simpel en ik ben gestopt met de vloeibare en gewoon op de poeders overgestapt. Heb er weinig van gemerkt moet ik zeggen aan de planten te zien.
 
Wat de poeders van Aquariumbemesting.nl betreft. Gewoon mee beginnen. Planten, maar dat is bij elke bemestingsvorm, moeten even wennen aan het nieuwe product maar er is geen speciale methode nodig om te beginnen. Je zal er niet veel van merken.
 
Zit vaak al voldoende in de poeders van kaliumnitraat en kaliumfosfaat.
Ja alleen ze blijven het los noemen in de calculator. Alleen door het te skippen en je planten te volgen, kun je de effecten zien. Ik heb het nog niet geprobeerd.
 
Jawel, het wordt al gemixt in de Tenso Cocktail maar daarnaast gebuik ik Kaliumfosfaat en Kalium nitraat.

Hoeveel zit er dan in de Tenso in milligrammen Ben? Bij het gebruik van de EI voeg je tegen de 14-15 mg toe uit mn hoofd gedaan. Daarbij komt dan wat er in je kraanwater zit en evt in de plantenvoeding.
 
Hoeveel zit er dan in de Tenso in milligrammen Ben? Bij het gebruik van de EI voeg je tegen de 14-15 mg toe uit mn hoofd gedaan. Daarbij komt dan wat er in je kraanwater zit en evt in de plantenvoeding.
Dit is de cocktailmix die geadviseerd wordt voor een 500 ml. hoeveelheid en deze houdt ik ook zo aan. Vervolgens doseer ik 4 ml. per dag. Bevalt me uitstekend!

 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Vroeger wel eens koraal bij hem thuis gekocht en nu is die winkel begonnen
      Terug
      Bovenaan