All in One van Gilles


Via de email van plantedbox werd mij gevraagd een review te schrijven en heb dat bij deze ook gedaan. Hierin beschrijf ik dat deze mest voor mij niet echt all in one is en dat ik er nog van alles aan toe moet voegen.
Deze wordt dus niet geplaatst. Als hij selectief is met de reviews wat zijn dan de beoordelingen nog waart?

Hey

Ik ben Gilles, de eigenaar van PlantedBox. Ik wou hier toch even op reageren en melden dat ALLE reviews worden toegelaten, positief en negatief. Die van jou werd wel degelijk gepubliceerd, enkel met vertraging. De enige reviews die niet worden gepubliceerd zijn die met als inhoud "nog niet gebruikt" of "ik start pas binnen 2 maanden, laat dan iets weten". Dit zijn heel vaak reviews met 5/5 sterren, maar omdat ze niet relevant zijn voor mijn klanten worden ze niet gepubliceerd.

Wat betreft je ervaring van jou en anderen: All-in-One is een goed product, maar geen "one size fits all" of wondermiddel. Uiteindelijk is elke bak anders en zijn er zoveel factoren die meespelen dat het als fabrikant gewoon onmogelijk is om iets te produceren dat àltijd werkt. Om die reden heb ik ook het "adviesluik" gecreëerd waar je advies kunt krijgen op maat van jou eigen bak. Dat kan zowel via e-mail, het forum of de blog.

Mocht je dus advies willen of je hebt vragen, dan kun je mij gerust een mailtje sturen en dan help ik je!

Groetjes
Gilles
 
Nou toch netjes dat Gilles reageert en ik ben het met hem eens dat elke bak anders is en in sommige incidentele gevallen de AIO minder goed kan werken.
 
Misschien wel te snel de conclusie getrokken.... Maar als je de reviews en zijn blog leest lijkt het een wonder product.
Maar blijkt niet zo eenvoudig te zijn.
Heb wel veel bewondering voor zijn website en blog!
 
Ik kan me voorstellen dat als het niet is wat je verwacht dat je op een bepaalde manier reageert. Dat is denk ik menselijk. Maar goed, het is gewoon zo dat niet alle planten dezelfde eisen stellen en dat alle bakken anders zijn dus ja uitzonderingen zul je denk ik dan wel weer houden;).
 
ik vind het nogal kort door de bocht dat als mensen een product toevoegen dat niet direct het gewenste resultaat geeft, om dan maar te roepen dat het product niet goed is.
Soms ligt het niet aan de planten voeding maar aan andere factoren, maar mensen verwachten wonderen door een product erin te gooien, die illusie kan ik bij deze bij iedereen weg nemen.
Er is bestaat geen plantenvoeding die bv. je algen problemen zo maar even voor je oplost, of dat de planten ineens de bak uit groeien door er maar wat in te gooien.
meten is weten is een vaak gehoorde kreet, maar is zeker in veel gevallen een must om er achter te komen waar de problemen zijn.
ik gebruik de poeders van Plantedbox al bijna 2 jaar, en ben er zeer tevreden over, daarmee wil ik niet zeggen dat andere producten minder goed zijn, integendeel bijna alle plant groei producten bestaan uit dezelfde grondstoffen, de ene heeft wat meer van het ene, en het andere wat meer van het andere.
Maar om mensen die producten verkopen gelijk negatief in het daglicht te stellen vind ik niet kloppen, want ik weet zeker dat als men eerst vraagt aan Gilles wat men het beste kan doen, dat men een heel goed advies krijgt.
en de kenners weten dat iedere bak anders is, en dus ook dat iedere bak anders behandeld moet worden. Zet bv. 2 dezelfde bakken weg, je zal zien dat er verschil in zal zijn.
Ik heb er zelf ook bijna 2 jaar over gedaan eer ik mijn bak goed had zoals ik voor ogen had. en nog is hij niet perfect.
en geloof me, niks is zoo frustrerend dan dat je er denkt alles aan gedaan te hebben, en de algen toch de kop op steken.
Maar de volhouder wint, helaas heeft niet iedereen die gave, zie de vele advertenties op MP.
Dus mensen, denk na voor je iets schrijft, want vaak zit er veel onderzoek in de producten die aangeboden worden.
Ik ken Gilles persoonlijk, en ik weet dat hij niet op geld uit is of veel winst wil maken, maar hij wil mensen helpen en goed advies geven, en hij staat altijd voor iedereen klaar, maar hij is geen tovenaar die alle problemen op kan lossen.
 
Kritiek? Niemand beweert hier dat het product of Gilles slecht is.
Enkel alleen dat het niet altijd afdoende is, daar is overigens een forum voor!
Of moeten we het over product X hebben?
Ik wou graag weten of meerdere hier tegen aanlopen en wat andere doceren.

Ben er wel mee eens dat je op een forum moet uitkijken dat je iemand niet zwart maakt. En Gilles brengt juist een hoop passie in deze hobby, dus wens hem ook veel succes toe!

Heb wel wellicht te snel een conclusie getrokken. Daarvoor sorry.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij werkt het zo:

Bij een product dat ik koop, of het nou plantenvoeding, melk of een TV is, heb ik een bepaalde verwachting. Deze is soms wel gebaseerd op de verkoper (product beschrijving, website e.d.) en soms niet (reviews, forums e.d.). Als mijn verwachting hooggeschapen is en het blijkt tegen te vallen, dan schroom ik ook niet een review te schrijven waarin ik schrijf dat het product mij tegenvalt. Als ik op een site zie dat het beeld van een tv fantastisch is, en ik vind het zelf tegenvallen.. dan ben ik niet tevreden. Wellicht ligt het aan mijn expertise hoe het beeld afgesteld moet worden, of aan mijn eigen ogen. Desalniettemin voldoet het niet aan mijn persoonlijke verwachtingen, dus ben ik niet tevreden.

Als ik de verwachting heb dat een plantenvoeding enorm goed werkt tegen alg, gebaseerd op de website van de verkoper, reviews en dit forum, en het doet bij mij niets.. Dan zal het vast aan mij liggen, maar het voldoet niet aan mijn verwachtingen. Dus ben ik niet tevreden, of het in de ogen van een ander nou terecht is of niet.. voor mij is het terecht, en daar gaat het om bij een review in mijn ogen. Het is niet of een product goed of slecht is in het algemeen, dat is persoonlijk.


Dus ik vind het meer dan terecht om je mening te geven op een product, kritisch of niet. Niet elke klant is een kenner die weet hoe het precies werkt.. de meesten hebben een idee bij een product, en als het niet werkt naar verwachting alle recht om kritisch te zijn op een product. Als het product echt zo goed is zullen er vast 8 op de 10 mensen tevreden zijn.. Anders moet het product beter worden uitgelegd of de verwachtingen getemperd.
 
Hey Bob (denk ik?)

Geen probleem hoor en bedankt voor de gelukwensen. Mijn aanbod geldt trouwens nog altijd: als je raad wil, geef me gerust een seintje :D

Groetjes
Gilles
 
Beste allemaal.

We zijn nu een tijdje verder en wil graag melden dat het met de bak een stuk beter gaat.

De review is niet geplaatst, maar zou deze ook niet op zijn plaats vinden.

Ben goed geholpen door Gilles, met hem alles doorlopen wat er mis kan zijn.
Heb uiteindelijk een reactor (van plantedbox) aangeschaft. Deze heb ik op een aparte pomp aangesloten en brengt het Co2 gehalte op een hoog niveau.

Ik vond zijn hulp prettig en vriendelijk en dat wil ik graag even melden.

Groeten Bob
 
Beste allemaal.

We zijn nu een tijdje verder en wil graag melden dat het met de bak een stuk beter gaat.

De review is niet geplaatst, maar zou deze ook niet op zijn plaats vinden.

Ben goed geholpen door Gilles, met hem alles doorlopen wat er mis kan zijn.
Heb uiteindelijk een reactor (van plantedbox) aangeschaft. Deze heb ik op een aparte pomp aangesloten en brengt het Co2 gehalte op een hoog niveau.

Ik vond zijn hulp prettig en vriendelijk en dat wil ik graag even melden.

Groeten Bob

Top om te horen! Mag ook zeker gezegd worden!
 

Terug
Bovenaan