S
Straatklinkerfm
Guest
ja of nee 😛
Wharfedale zei:Alle planten, dus ook buiten de aquaristiek, nemen veel sneller voeding op via het blad.
Wharfedale zei:Whatever...
Gaan jullie maar klei kneden.
Straatklinkerfm zei:nu ben ik nog niet veel wijzer haha
Dat maakt niet uit, een plant zal het halen waar ze zijn en het systeem hieraan aanpassen. En het hangt soms samen met de beschikbaarheid van andere elementen.Is in zijn algemeenheid te zeggen dat mobiele en immobiele voedingsstofen juist wel of beter niet via de wortels kunnen komen?
Wharfedale zei:Waarom wordt er trouwens gedacht dat een bodem zonder gerichte bemesting geen voeding bevat?
Gaat idd ver, maar zo zie je maar dat het allemaal wat verder gaat dan we soms denken.Mascha&Ivo zei:@ Backplay: duidelijk en als ik zo eens even de inhoudsopgave van dat werk van Raven bekijk gaat dit inderdaad veel dieper op allerlei relevante terreinen dan Kasselman in haar boeken doet. Daarmee vergeken is de info van Kasselman inderdaad heel basic, maar voor de gemiddelde hobbyist misschien wel een aardig startpunt denk ik, juist om het niet te ingewikkeld te maken. Haar boek en de info daarin bracht ik vooral ter sprake om aan te geven waarom ik bepaalde vragen stelde.
Wat ik persoonlijk het beste vind is om dingen zelf te proberen. Of het werkt of niet zal de TS dan zelf wel merken. Als hij zijn ervaringen hier dan deelt, kunnen anderen er weeral wat van leren.Mascha&Ivo zei:Maargoed dit uitstapje terzijde, voor de vraag van topicstarter is belangrijk: ook jij geeft eigenlijk aan gewoon doen die kleibollen. Toch?
~ Ivo
Wharfedale zei:Een bodem proper houden is zowat het meest foute wat je kan doen.
Daar hoor je niets aan te doen.
Zo zuig ik bv nooit de bodem af. Alles moet netjes bezinken.
Zo komt er ook leven in de bodem zoals borstelwormpjes en torenslakken. Als je deze zitten hebt wordt het oas helemaal top.
Geen kritiek, gewoon even mee geven. 😉
backplay zei:Mij ook! Nu moet je wel wat tonen natuurlijk.
Low-tech heeft niets met het aantal planten te maken.
Hoe meer licht, CO2 en toeters en bellen, hoe sneller er iets mis kan gaan.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.