Altispinosa's 200 liter bak.


Als je die tijgerlotus nóg mooier wil moet je hem plagen. D.w.z. regelmatig blaadjes bij de bodem weghalen. De plant wordt dan gedrongen en compact en groeit mooi vol. De plant met de rode blaadjes is een Alternanthera maar dat wist je wel? (Je noemt het telkens, plantje met de rode blaadjes...)
Bij de bodem bedoel je dan dat hij niet in de breedte mag groeien ofzo ?
Ja de Althernanthera maar net als Guppy101 vind ik de latijnse namen zo moeilijk om te onthouden maar er gaat nog een kleine wijziging gebeuren wat planten betreft omdat ik me de groene tijgerlotus en de Thaise lotus ga bestellen.
 
Druk bezig geweest. Maar dit is een tijdelijke inrichting en over 6 weken gaat die weer op de schop begrijp ik? Want lijkt me haast onmogelijk om zo vissen te vangen :juggle:
 
Druk bezig geweest. Maar dit is een tijdelijke inrichting en over 6 weken gaat die weer op de schop begrijp ik? Want lijkt me haast onmogelijk om zo vissen te vangen :juggle:
Hahahaha ja zo word het idd moeilijk vissen vangen dus ik zal nog zien wat ik dan uiteindelijk moet gaan doen maar ik ga toch wel de truck met de omgekeerde petfles toepassen al is het maar om de kleintjes er uit te kunnen vangen en de goeram's en de maanvissen zal ik er dan wel anders proberen uit te halen.
Maar aangezien maanvissen enorm vraatzuchtig zijn zou het wel kunnen dat ze ook in de petfles gaan.
En ja heb zaterdag wel een dagje watergebeuren gehad.
Binnenkort zwarte plakaatverf halen in de Action en de achterwand en 1 zijwand zwart verven want denk niet dat ik de achterwanden er in ga lijmen omdat daar vroeg of laat toch altijd vuil en smurrie achter kruipt wat je dan niet kan weg krijgen en dan ga ik me een nieuwe onderkast bestellen en de lichtkap los snijden met een breekmes om de bak te kunnen draaien dat de redelijk diepe zichtbare kras van achter op de ruit zit zodat die niet te zien zal zijn.
Dus nog wel wat werk aan en zoeken naar het geschikte stukje spiderwood.
Ik vind deze inrichting bijzonder mooi geslaagd al is het idd maar tijdelijk maar ik ga er wel wat van genieten voor ik de boel weer omgooi en natuurlijk ga ik genieten van de gepaste vissen(die ik nog ga bestellen)en de planten die ik ga bestellen.
 
Is het dan niet juist slim om gewoon de bak leeg te halen? Planten even in een andere bak en dan goed aan de slag te kunnen? Is ook een stuk makkelijker vangen, zeker met de corydoras (spreek uit ervaring). Daarnaast moet je met deze vissen rekening houden dat ze af en toe lucht moeten kunnen happen...

Heb hier de kap ook losgesneden, maar zou het absoluut niet aandurven met een (deels) gevulde bak. Zou de bak helemaal leeg halen, ook voor het geval er wat zooi loskomt bij het verwijderen van de kap. Kun je in 1x goed aan de slag en maak je het jezelf, naar mijn idee, een stuk makkelijker. Zowel qua vangen, als het draaien en verven van je bak.

Tevens heb ik hier de hele achterkant geverfd en pas toen dit droog was de kap weer geplaatst. Zo heb je niet een lijn op je glas waar er niet geverfd is en krijg je een mooie egale dekking omdat je water meestal toch wat hoger staat dan precies aan de onderkant van de kap, als dat logisch klinkt
 
Is het dan niet juist slim om gewoon de bak leeg te halen? Planten even in een andere bak en dan goed aan de slag te kunnen? Is ook een stuk makkelijker vangen, zeker met de corydoras (spreek uit ervaring). Daarnaast moet je met deze vissen rekening houden dat ze af en toe lucht moeten kunnen happen...

Heb hier de kap ook losgesneden, maar zou het absoluut niet aandurven met een (deels) gevulde bak. Zou de bak helemaal leeg halen, ook voor het geval er wat zooi loskomt bij het verwijderen van de kap. Kun je in 1x goed aan de slag en maak je het jezelf, naar mijn idee, een stuk makkelijker. Zowel qua vangen, als het draaien en verven van je bak.

Tevens heb ik hier de hele achterkant geverfd en pas toen dit droog was de kap weer geplaatst. Zo heb je niet een lijn op je glas waar er niet geverfd is en krijg je een mooie egale dekking omdat je water meestal toch wat hoger staat dan precies aan de onderkant van de kap, als dat logisch klinkt
Daar heb je 100% gelijk in maatje en ik ga je raad dan ook met alle plezier opvolgen alleen spijtig dat de bak dan leeg moet want hij staat er nu zo mooi en fris bij maar het is indd voor het gemak en ook om de vissen niet teveel te stressen en het resultaat zal dan achteraf nog veel mooier zijn.
De grote vissen gaan allemaal weg naar de persoon die mijn 1,20m bak heeft opgehaald en die bak moet ik eerst bij hem nog gaan opstarten en pas na 6 weken indraaien kunnen dan die vissen er maar in dus heb nog wel effe de tijd om van mijn vernieuwde bak te genieten.
De visjes die ik dan over hou die kan ik in de aqua40 en de superfish60 steken die ik nog beide staan heb en dan kan ik de 1m bak perfect en naar behoren afwerken.
Bedankt voor het meedenken Mike.
 
Bij de bodem bedoel je dan dat hij niet in de breedte mag groeien ofzo ?
Ja de Althernanthera maar net als Guppy101 vind ik de latijnse namen zo moeilijk om te onthouden maar er gaat nog een kleine wijziging gebeuren wat planten betreft omdat ik me de groene tijgerlotus en de Thaise lotus ga bestellen.
Nou, wat ik bedoel is, de plant groeit minder hoog waardoor je geen kale stelen zit maar prachtige bladeren. De plant wordt mooi compact dus. Welke hoogte precies bepaal je natuurlijk zelf.
 
Mooie bak! Maar ik vraag me af wat de reden is van de heftige filtratie. Ik heb op een zelfde bak alleen de tetra tec staan namelijk.
 
Nog grote werken in de nabije toekomst dus :thumbs:. Bij Mathias is er een lading hout binnengekomen moest je er nog zoeken ;)
 
Mooie bak! Maar ik vraag me af wat de reden is van de heftige filtratie. Ik heb op een zelfde bak alleen de tetra tec staan namelijk.
Ik heb ook op het ogenblik maar 1 Tetratec 800 plus staan maar wil er toch graag een 2de en dezelfde aansluiten want als er een filter uitvalt of in panne valt kan je altijd verder en bovendien heb ik ondervonden dat door een dubbele filter het water helderder is.
En ik ben super tevreden van het merk Tetratec want ze zijn niet duur en heel goed en muisstil en dat zal Killerfish(Mike)gerust kunnen beamen want die heeft er 3.
 
Nog grote werken in de nabije toekomst dus :thumbs:. Bij Mathias is er een lading hout binnengekomen moest je er nog zoeken ;)
Ja er wachten mij nog grote werkzaamheden maar de achterwanden die ik heb gekocht ga ik dan denk ik toch niet gebruiken als achter en zijwand want das een bron van vieze vuiligheid na verloop van tijd en dat gaat dan stinken enz.
Nee ik ga zoals gezegd mijn lichtkap los snijden met breekmessen en dan de kap er af halen zodat ik de bak kan omdraaien waardoor die diepe kras in de voorruit achteraan komt te zitten en dan verf ik die met zwarte plakaatverf van de action en ook 1 zijkant.
Dan heb ik een mooie ruit vooraan zonder krassen en dan kan ik verder werken met terrassen en spiderwood en welke stukken kienhout er in gaan komen weet ik nog niet want dat moet ik nog uit dokteren maar ik hoop toch dat ik het resultaat kan bekomen wat ik in mijn gedachten heb.
Bij Mathias in Lierde ja daar zou ik eens moeten langs gaan want das al lang geleden.
 
Al een tijdje geen update meer gezien Johnny .
Ja klopt maar ik ga de bak toch binnenkort helemaal leeg halen en de lichtkap los snijden en de bak omdraaien zodat de kras langs achter zit.
Is wel een serieus werkje en Mike kan er over mee spreken want die heeft het mij al voor gedaan en met succes.
 
Ja klopt maar ik ga de bak toch binnenkort helemaal leeg halen en de lichtkap los snijden en de bak omdraaien zodat de kras langs achter zit.
Is wel een serieus werkje en Mike kan er over mee spreken want die heeft het mij al voor gedaan en met succes.
Klopt, was hier vrij eenvoudig te doen en ben er nog steeds erg tevreden over :D
 
Effe een mooie foto van mijn Betta koppel.

20 november 2017 483.JPG
 
En wat vinden jullie van deze Betta ? Vind je dan nog steeds de Betta in mijn profielfoto het mooiste ?

betta-splenden-betta-hm-big-ear-ass.jpg

En die van mijn profielfoto oftewel Avatar.
Betta Splendens Big Ear smokey grey show kwaliteit zeer mooi Bij Aquaclaire in Halen in Limburg..jpg
 

Terug
Bovenaan