amazone160x60x60 (janjdk)


ah juist ja. Waarom gebruikt kan dan nog een TC420 ernaast? Mogelijk had hij die al.
Dacht dat hij de mitras gebruikt, dan zijn je kanalen al in gebruik en zou je dus een uitbreiding moeten plaatsen om meer licht kanalen te gebruiken.

maar Jan reageert vanzelf met het verlossende antwoord
 
Laatst bewerkt:
sorry jongens....COVID besmetting heeft mij plat gelegd.

Ik gebruik een GHL LIGHT.
Hier zitten twee Slimlines aan gekoppeld.....kan dus zowel link als rechts apart aansturen maar uiteindelijk stuur ik ze beiden gelijk aan.
GHL Controlcentre is de software....en daar draait alles letterlijk en figuurlijk om.

daarnaast een TC420 maar meer bedoeld om iets met extra kleuren en lichteffect te spelen.
Die led met TC420 is in verhouding niets tov de mitras slimline, zijn maar een paar lummen extra.
 
Mooie bak jan, mijn complimenten voor alles wat je kan bereiken op dit gebied en de hobby. kan niet veel beter.
gr bert
 
Net nagenoeg alles even doorgelezen wat ik heb gemist Jan. Zeer bruikbare info, deze neem ik zeker even mee in een nieuw op te zetten aquarium. Verder beterschap en hopelijk herstel je snel en goed 🤞.

Gr. Ed
 
het gaat weer redelijk, ben echt doodziek geweest. Koorts en hoesten. Kreeg een deja vu van mijn longonsteking...3 x gehad.
Yara onze dochter heeft geen smaak en geur meer, Ingeborg mijn vrouw was het snelst op de been maar heeft veel last van voorhoofd.
na de koortsperiode kregen we last van onze ogen, tranen en daarna kurkdroog brandend.
Nu zijn de ziekteverschijnselen weg, alleen heel snel vermoeid....wordt een langzaam herstel.
Gisteren aquarium onderhoud gedaan, waterwissel.....was doodmoe.
Nog steeds in isolatie, GGD neemt frequent contact op met ons alle drie ...protocol ook al wonen wij in 1 huis.
 
1-3-2021.jpg
 
Hoe gaat het hier....covid heeft er bij mijn gezin flink ingehakt.
Onze dochter is haar geur en smaak kwijt, zou na een aantal maanden weer terug kunnen komen zegt me, maar is niet zeker.
En ik kan je zeggen, geen geur en geen smaak meer is gevaarlijk en beïnvloed je leven enorm.
Mijn vrouw heeft veel last van haar voorhoofd, en net als ik zeer snel moe....om 20.00 avonds liggen we uitgeblust op de bank.
Mijn schoonvader ligt op IC, vecht voor zijn leven, schoonmoeder is koorts gedaald maar is mentaal en fysiek zo verzwakt dat ze niet meer terug naar huis kan.
Voor al diegene die denken dat het een complot is, dat ze denken toch niet ziek worden, dat het nu echt tijd wordt dat ze naar de kroeg kunnen gaan..... Ik gun je het virus, en dan niet mild en dat je daarna jouw familie het als cadeautje geeft.
 
Hoe gaat het hier....covid heeft er bij mijn gezin flink ingehakt.
Onze dochter is haar geur en smaak kwijt, zou na een aantal maanden weer terug kunnen komen zegt me, maar is niet zeker.
En ik kan je zeggen, geen geur en geen smaak meer is gevaarlijk en beïnvloed je leven enorm.
Mijn vrouw heeft veel last van haar voorhoofd, en net als ik zeer snel moe....om 20.00 avonds liggen we uitgeblust op de bank.
Mijn schoonvader ligt op IC, vecht voor zijn leven, schoonmoeder is koorts gedaald maar is mentaal en fysiek zo verzwakt dat ze niet meer terug naar huis kan.
Voor al diegene die denken dat het een complot is, dat ze denken toch niet ziek worden, dat het nu echt tijd wordt dat ze naar de kroeg kunnen gaan..... Ik gun je het virus, en dan niet mild en dat je daarna jouw familie het als cadeautje geeft.

Jan, jij en al je dierbaren sterkte, ik ben zelf in oktober goed ziek geweest door de Covid, en ben er ook nog steeds niet. Geen/weinig geur en ook nog steeds heel veel vermoeidheid. Forceren heeft echt geen zin, dus geef het de "tijd en ruimte" en geniet van de dingen die wel gaan!
 
Erg naar allemaal Jan. :( Beterschap voor jullie en sterkte.

Zal jouw verhaal eens laten lezen aan mijn vriendin. Die wil er nog altijd niet aan dat corona gevaarlijk kan zijn voor gezonde mensen... zucht...
 
Sterkte gewenst voor de gehele familie. En Beterschap.👊
 
Heel veel beterschap!
Gelukkig heb je schitterende vissen om naar te kunnen kijken. :smitten:
 
Dank je wel voor de berichtjes en steun.
Covid is zo lastig en kan zo snel de situatie veranderen......mijn schoonmoeder was fysiek zo zwak dat gisteren alle alarmbellen zijn afgegaan, ze is in coma geraakt en wij hebben afscheid moeten nemen...er is geen weg terug.
Niet om zielig te doen, maar om je een beeld te vormen....
Schoonvader ligt op de IC in een ander ziekenhuis, heeft zijn vrouw na de opname niet meer gezien, zal ze ook nooit meer zien, zal nog niet eens bij de begrafenis zijn en hoe die zal verlopen is ook triest.
Wij hopen alleen dat hij er weer bovenop komt, maar de situatie is erg onzeker.
Heel veel dingen moeten wij nu regelen, en dat gaat niet...privacy gedoe ondanks dat je dochter bent, voor alles moeten machtigingen ondertekend worden door....mijn schoonmoeder die in coma ligt, mijn schoonvader die kritiek op de IC ligt. Dit land is wat betreft dit soort bureaucratie veel te ver doorgeschoten.
Gelukkig hadden we in het verleden al gezorgd dat bankzaken wel door mijn vrouw afgehandeld kunnen worden, ik raad iedereen die oudere ouders heeft aan om dit te regelen als ze nog leven.
Afscheid nemen, daar sta je dan, ingepakt van kop tot teen, protocollen voor toegang, hygiëne en weer weggaan. Afscheidzoen....gaat niet, met handschoenen aan de laatste keeer de hand van je moeder vasthouden, geen warmte geen genegendheid, geen troost kunnen geven.
En dan zie je beelden van mensen die demonsteren, berichten van complotdenkers, berichten van verontwaardigde mensen die nu eindelijk uit die lockdown willen want ze hebben zon behoefte aan dat biertje op het terras om naar andere langslopende mensen te kijken.
Laat ze gaan kijken op de IC, laat ze kijken op crisisopvang, geef ze beelden van echtpaar die door covid na 50 huwelijk elkaar niet meer zien, geen afscheid kunnen nemen.
Dan mogen ze daarop proosten en hun leven aanlachen....
 

Terug
Bovenaan