amazone160x60x60 (janjdk)


Wat een triest verhaal Jan ik leef met je mee, en dan kort gezegd ook voor velen die het diep raken, en dat in een tijdsbestek van iets meer dan een jaar, bizar.
Ook niet om zielig te doen is dat ik mijn vrouw (61) en ikzelf 66 jaar enorm oppassen en ons houden aan de regels.

Mijn vrouw heeft Copd met de benodigde pufje's en door en met het gebruik van vele andere / overige medicijnen is haar gewicht in "korte tijd" toegenomen, moet er niet aan denken dat zij op de ic beland, maar ik wil niet vooraf door de angst te pakken genomen worden, maar het laat iedereen die er in hogere mate last van heeft niet los, beangstigend.
Verder heb je helemaal gelijk voor wat betreft de complotdenkers.

gr.bert
 
Veel mensen ontgaat het helaas dat de dodelijkheid van COVID compleet random is..
Gezonde sportbillies gaan er ook gewoon dood aan..

M’n beste vriend heeft ook COVID gehad, was altijd top-fit en nu komt hij amper de trap nog op....

Veel sterkte Jan, ik hoop dat je schoonvader het kan verwerken.
En wat je zegt over de bureaucratie was ik van op de hoogte (gelukkig) en hebben wij al vast laten leggen, 2e rangs mogen ervaren hoe moeilijk het is om wat geregeld te krijgen..
 
Dank jullie wel allemaal.
het is gewoon zo schrijnend om te zien hoe je schoonouders onderuit gaan, ze kunnen elkaar niet meer zien of troosten, niet meer een hand vasthouden en dat na 50 jaar lief en leed gedeeld te hebben.
Ze zijn plotseling uit elkaar gerukt, willen nog zo graag voor ze sterven elkaar zien, willen dank je wel voor het prachtige leven tegen elkaar zeggen....het gaat niet meer

Duizenden jongeren heeft mijn schoonvader les gegeven, hij stond als leraar electro techniek nog met 75 jaar 1 dag in de week voor de klas.
Triest als je dan avonds langs mc donalds rijdt....hier staat de jeugd allemaal bij elkaar want ze worden toch zo diep getroffen door covid.
Grote kans op elkaar besmetten en dan mee naar huis nemen, egocentrisch ten top....typerend voor hun onbenul en dommigheid.

Aan jullie allen, wees voorzichtig. Covid kan jullie leven op de kop zetten.
Ik wens jullie gezondheid toe, koop en gebruik N95 maskers ipv die flutdingen, was je handen en neem desinfectie gel mee.
Denk niet alleen aan je zelf, denk ook aan je ouders en familie...voorkom elkaar te besmetten.
 
Ik kan alleen maar zeggen hoe erg ik het vind voor jouw en je familie en ik doe iedere dag een schietgebedje dat het ons bespaard blijft die ellende want dat gun je niemand, ik wens je vooral veel kracht en wijsheid toe de komende periode
 
Verschrikkelijk dit allemaal te lezen Jan, heel veel sterkte voor jou en je familie.
 
Veel moed en sterkte voor jou en je familie
 
Jan,

Heel veel sterkte voor jou en de familie.
Heb jouw relaas vanochtend gelezen maar is mij de hele dag bijgebleven...

Walter
 
Jan,

Veel sterkte aan jou en je familie. Wanneer je zoiets leest blijft je dat bij.
 
Beste Jan,
Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie.
 
17-3-2021-1.jpg


17-3-2021-3.jpg


17-3-2021-4.jpg
 
Jan , ik ken je niet maar heel veel sterkte toegewenst
 
We zijn al een hele poos verder, veel gebeurd, veel veranderd in ons leven.
Mijn schoonmoeder is overleden, mijn schoonvader ligt nog steeds in het ziekenhuis.

Hij heeft met 85 jaar Covid besmetting overleefd, op zich al zeer bijzonder maar dat kwam ook deels door zijn enorme conditie...met 85 jaar reed die nog 1 tot 2 x per week op zijn fiets een rondje van 50 km.
Maar wat een ellende heeft covid achtergelaten, hij kan alleen nog maar met een rollator lopen, zelfstandig wonen zit er niet meer in. Hij krijgt een zelfstandig appartement in een zorgcomplex..
Het verzzorgeend en ondersteunend personeel verdiend meer dan een beetje klappen in de handen, zij doen zo goed hun werk in een uitgeholde verzorgingswereld....deze regering die alleen maar de boel afbreekt, nauwelijks respect heeft het volk en het ziekenhuis personeel gun ik nog niet eens een rollator.
Alleen maar bezig met zichzelf en hun stoeltje en macht oordelen ze over mensen die mensen bij staan...triest.
Niemand kan het zich voorstellen, voor iedereen is het een ver van zijn bed show...totdat je in het ziekenhuis terecht komt, en dan...dan pas gaan je ogen open....of voor eeuwig dicht.

Wij....ik ben al een maand weer aan het werk, mijn vrouw ook. Kost ons echt veel energie. Gaat langzaam bergop, maar savonds zijn we moe, doodmoe en gaan we vrijwillig om 21.00 naar bed.
Onze dochter, nog steeds geen reuk en smaak, maar ze is wel wijzer geworden....grote levensles. Sociaal was dit een eyopener voor haar....ze vind haar leeftijdgenoten maar een zielige vertoning die perse bier willen drinken, feesten en zich opwinden over vrijheid ed. Politiek boeide haar niet zoveel, nu nog minder want ze vind het een ...haar eigen woorden....toneelspel van mensen die de realiteit niet zien maar alleen bezig zijn met hun toneelopvoering.

Enigste positieve dat wij hieraan overgehouden hebben is het inzicht dat het leven meer is dan werken, geld verdienen en denken aan later.
Wij leven meer in het NU, en mijn pensioen haal ik nu 4 jaar voren.....ik ga echt niet tot mijn 67 werken.

Blijf gezond allen, laat je niet leiden door massa hysterie en geroep over vrijheid. wees voorzichtig, desinfecteer je handen frequent en vermijd contacten.
 
Zo kan je zien hoe alles heel anders word al je zoiets mee maakt, je kijk op het alledaagse leven veranderd daardoor, sterkte Jan en familie.
 
Veel wijze woorden Jan en je leest inderdaad vaak dat mensen zich rijk voelen met veel geld en bezittingen maar een goede gezondheid is veel meer waard. Net als genieten van het leven want niemand garandeert je dat je er morgen nog bent.
Goed dat het bij jullie weer de goede kant opgaat(y)(y)
 
Nog voor Corona had ik besloten mijn pensioen zoveel als mogelijk naar voren te halen, net als mijn vrouw.
We houden er een stevig spaarschema op na om zoveel mogelijk te kunnen investeren in ons woongenot en het drukken van de vaste lasten (extra aflossen, extra isoleren)

Om de politiek in te kunnen moet je ook de HTS (Hoge Toneel School) hebben afgerond, de verkiezingen is ook niet stemmen op de beste maar op de minst beroerde..

Ik hoop dat jullie wel volledig herstellen en dat je schoonvader zijn plekje kan vinden in het verzorgingshuis.
Je vrouw verliezen is al erg genoeg...
 
Jan, net alles even doorgelezen. Man wat hebben jullie veel meegemaakt in eigenlijk korte tijd en wat verwoord je het allemaal goed. Je slaat de spijker meerdere keren op zijn kop. Heb gelukkig nog niks meegemaakt in de familie qua corona, maar wij hebben helaas al genoeg verlies gekent in ons lezen. Iets waar wij nog iedere dag aan denken. Ik zeg vaak tegen mensen dat wat wij hebben meegemaakt een krater heeft achtergelaten. Deze raakt langzaam weer begroeid maar zal altijd zichtbaar blijven. Zelfs tijdens het typen schiet ik weer vol van al deze ellende.

Blijf positief Jan, geef het herstel de tijd die het nodig heeft. Geniet van je hobby en gezin, en deel regelmatig die prachtige gekleurde foto schijven met ons 💪.

Gr. Ed
 
Heftige tijden hebben jij en de jouwen te verduren gehad, Jan.
Dit inkijkje in deze Corona-ellende zou eenieder die twijfelt aan de vaccinaties moeten lezen.
Denk dat vaccineren de enige uitweg is uit deze pandemie. Ben blij dat ik as. zaterdag aan de beurt ben.

Hoop dat je nog veel en lang kan genieten van je mooie bak en zijn bewoners, Jan.
 
Jan, wat er bij mij door mijn hoofd schiet als ik een dergelijke uiteenzetting als die van jou leest is zo van deze mensen hebben de 2e wereldoorlog overleefd en jou schoonmoeder gaat er heel veel later aan, onderdoor door een in dit geval corona-griep, bizar.
 
Ik ga dit hoofdstuk afsluiten, was al een poos niet meer aktief.
Het Aquarium wordt te koop aangeboden, 500 euro compleet. Alleen de hardware zonder aquarium en meubel en vissen heeft al meer gekost.
Reden, ver gevorderde plannen om te emigreren nu ik binnenkort stop met werken.

Voor al diegene die dit topic hebben gevolgd...het was leuk om met jullie over onze hobby te praten en te filosoferen.
Blijf niet in het verleden hangen, kijk naar de toekomst en stap eens af van het gebruikelijke.
Het was voor mij een plezier om met jullie mijn ervaringen en inzichten te delen.

Blijf gezond, geniet van jullie leven, je eigen familie en als je ze nog hebt....ga naar je ouders toe en bedank ze.

Met vriendelijke en oprechte groet,

Jan
 
Heel veel succes en gezondheid voor jou en je gezin toegewenst Jan, en genoten van je foto's en informatie. Een rijk topic!

Gr. Ed
 
Ik wens je het allerbeste voor nu en in de toekomst.
 
Veel sterkte en ik wens je succes met je plannen, dat je kan doen wat je gelukkig maakt en geniet van je pensioen.
Ik heb je dagboek onlangs met plezier doorlezen, bedankt om je ervaringen hier te delen.
 
Ik ga dit hoofdstuk afsluiten, was al een poos niet meer aktief.
Het Aquarium wordt te koop aangeboden, 500 euro compleet. Alleen de hardware zonder aquarium en meubel en vissen heeft al meer gekost.
Reden, ver gevorderde plannen om te emigreren nu ik binnenkort stop met werken.

Voor al diegene die dit topic hebben gevolgd...het was leuk om met jullie over onze hobby te praten en te filosoferen.
Blijf niet in het verleden hangen, kijk naar de toekomst en stap eens af van het gebruikelijke.
Het was voor mij een plezier om met jullie mijn ervaringen en inzichten te delen.

Blijf gezond, geniet van jullie leven, je eigen familie en als je ze nog hebt....ga naar je ouders toe en bedank ze.

Met vriendelijke en oprechte groet,

Jan
Bedankt voor alles wat ik van je heb kunnen leren.
Succes met de emigratie, waar ga je heen?

Succes met het aquarium verkopen hoef ik je niet te wensen, dat gaat je makkelijk lukken met zo’n prijs.
 
Jan, een mooie toekomst toegewenst, in den vreemde...... Zal wel richting Azië worden, denk ik zo........

Je bak zal je vast zo kwijt zijn, dat moet geen probleem opleveren!

Dank voor alle leuke en leerzame momenten!
 
Jan ,Geniet van nu en de toekomst met mensen die je nauw aan het hart liggen.
 
Bedankt voor al je input op het forum Jan. Ik heb veel van je kennis en kunde opgestoken. Heel veel sterkte en succes met deze nieuwe stap in je leven. Het ga je goed.
 
Dank je wel vrienden,

Nee helaas het wordt niet China of Japan, dat zijn en blijven wel onze favoriete bestemmingen.

We gaan naar ....Spanje.
Het weer speelt een grote rol, maar ook het politiek en economisch klimaat.

Ik wens jullie allen een goede gezondheid, veel geluk en wijsheid toe.
Denk aan je naasten en familie, het leven kan plotseling een heel andere wending nemen.

Aan de jongeren denk niet te licht over je pensioen, het is nu wellicht nog ver weg maar vertrouw niet op een regering, en ook niet op een verzekeringsmaatschappij.
Wees wijs en hou zelf controle over je pensioen.

Jan
 
Dank je wel vrienden,

Nee helaas het wordt niet China of Japan, dat zijn en blijven wel onze favoriete bestemmingen.

We gaan naar ....Spanje.
Het weer speelt een grote rol, maar ook het politiek en economisch klimaat.

Ik wens jullie allen een goede gezondheid, veel geluk en wijsheid toe.
Denk aan je naasten en familie, het leven kan plotseling een heel andere wending nemen.

Aan de jongeren denk niet te licht over je pensioen, het is nu wellicht nog ver weg maar vertrouw niet op een regering, en ook niet op een verzekeringsmaatschappij.
Wees wijs en hou zelf controle over je pensioen.

Jan
zee bak opstarten in Spanje met zelfgevangen vissen :D

Success daar VAMOS!
 
Aan de jongeren denk niet te licht over je pensioen, het is nu wellicht nog ver weg maar vertrouw niet op een regering, en ook niet op een verzekeringsmaatschappij.
Wees wijs en hou zelf controle over je pensioen.
We gaan alles weer in een oude sok stoppen:pp
Veel plezier in Spanje Jan en doe mijn vriend de Sint de groeten als je hem tegenkomt;)
 

Terug
Bovenaan