Amfa4000


Alles op basis van magneten rondom de leiding is rommel.
Kalk is niet magnetisch.
Ookal valt het uiteen in positieve en negatieve ionen. Dan zou je dus een ophoping krijgen met als gevolg een verstopte leiding rondom de magneet.

Waterontharder moet met harsen werken.
 
Alles op basis van magneten rondom de leiding is rommel.
Kalk is niet magnetisch.
Ookal valt het uiteen in positieve en negatieve ionen. Dan zou je dus een ophoping krijgen met als gevolg een verstopte leiding rondom de magneet.

Waterontharder moet met harsen werken.
Als ik nou bv zo een voorfilter idee koop van bv sera of aliexpress. Ik gooi daar purigen in of hars. Laten we het op purigen houden.

Zou dat zijn werk doen na 1x contact?
 
Beter osmose zoals John zegt.
Met hars bedoel ik dan een anion/kation voorfilter, daar komt puur water uit alleen de harsen moeten zo af en toe opnieuw gegenereerd worden.
@Akwarium kan je er alles over vertellen.

Iig zou ik niet zoals jij voor stelt water door een voorfilter laten lopen met zaken als purigen erin.
 
Purigen haalt organische stoffen uit je water maar verlaagd zover ik weet geen kh of ph.
 
Ik ken purigen verder niet hoor, maar ik ben geen voorstander van allemaal noodgrepen.
Om zacht water te krijgen zijn wat mij betreft de volgende opties:

- het water komt goed uit de kraan, niets doen
- osmose, geeft wat afvalwater maar ja kost toch amper wat dat water
- anion/kathion om puur water te krijgen, moet je wel hergenereren

Zaken als zuren werkt ook zoals zoutzuur of eikenextract, maar ik ben er geen voorstander van.
is op de lange termijn duurder en je blijft aankloten om het een en ander goed te krijgen.
 
Ja ik zag het op FB die waterontharder vandaar dat ik het vroeg, mijn ph uit kraan is al 8, wat behoorlijk hoog is. En met de ph druppel zit ik op 7.5 in en pen is 7.3
 
Ja ik zag het op FB die waterontharder vandaar dat ik het vroeg, mijn ph uit kraan is al 8, wat behoorlijk hoog is. En met de ph druppel zit ik op 7.5 in en pen is 7.3
Dan is je pH gewoon 7.3, maar das niet belangrijk, waar het om gaat is de KH.
Wat is dat.

Want bij mij is de pH in rust ook 7.5.
Maar bij mijn KH van 4.25 en CO2 erbij kan ik die makkelijk richting pH 6.4 of 6.3 laten zakken als ik dat wil.
 
Zal Osmose dan niet helpen om ph te verlagen?
Nee de KH gaat omlaag maar de pH wil graag richting het natuurlijk balans en dat is rond de 7.0.
Pas als de KH echt laag is zo 1 a 2 Zal je zien dat de pH zakt en een lagere waarde heeft zo rond de 6.8 a 6.9
 
Nee de KH gaat omlaag maar de pH wil graag richting het natuurlijk balans en dat is rond de 7.0.
Pas als de KH echt laag is zo 1 a 2 Zal je zien dat de pH zakt en een lagere waarde heeft zo rond de 6.8 a 6.9
Dus dan zou osmose niet mijn vraag naar ph verlagen voldoen dus
 
Wat mij betreft hoeft je KH niet omlaag en dus is osmose of ontharding niet nodig.
Gewoon CO2 erop met een magneetventiel.
Bij voorkeur met een pH controller.
 
draai hier al jaren op een kh van 6 en ph van 6,85 door middel van co2 toevoeging
uit de kraan is het hier 7,8 tot 8.0
co2 wordt geregeld via profilux mini ph probe en magneetventiel
 
Totaal geen benul van co2 systeem en hoe daarmee om te gaan:(
 
Als ik het kan dan lukt jou dat ook wel Liran.
haha er moet toch ook een ander manier zijn? vind het best een hoop geld om enkel voor ph naar beneden te doen. want voor mijn planten doe ik het niet.
 
Waarom moet de pH omlaag dan?
Enige reden die ik kan voorstellen zijn de planten.
 
Niet boeiend vind ik.
Stabieler water hebben ze meer aan.

Zet ik CO2 uit en dat deed ik tien mijn discus kwam was het ook 7.5

Heeft me wel mijn planten gekost natuurlijk.
 
aha oke. dan laat ik mijn PH waarde gewoon op 7.3 :)
 
Of PH verlagen echt nodig is zal erg afhankelijk zijn van wat voor visjes en wat je doel er mee is. De meeste gekweekte vissen kunnen prima op een PH van 7.3 want die zijn dat inmiddels wel gewend. Wildvang is vaak een ander verhaal en ook indien je wil gaan kweken is het soms nodig om aan de water waardes te sleutelen.

Behalve Co2 zijn er nog wat andere, maar ook wel ingrijpende methodes. Filteren over turf, hout en catappabladeren zullen allemaal je PH iets verlagen en met een combinatie hiervan kom je best een eind. Of denk aan een PH verlagende bodem, de werkt dan een paar jaar maar zal aan de hand van hoe vaak je water ververst wel uitgeput raken en moet dan vervangen worden. Het is ook geen goedkope bodem.
 
Aha oke. Catappa is nog een idee. Elsenproppen ook dacht ik maar daar wordt je water weer bruin van
 
Bruin water, ja alles wat je water natuurlijk zuurder maakt.. maakt je water weer bruin. Is ook een eigenschap van de leefomgeving van die beestjes (blackwater). Wil je dat niet dan is de eerder aangegeven optie van Co2 een goed en makkelijk te automatiseren alternatief. Al is het wel een investering. 'Next level' spul, want je gaat dan ook meer voeding willen toedienen en meer licht.
 
Catappa heeft hier nul komma nul effect gehad.
Maar ik heb ook een berg water natuurlijk.
Elzenpropjes werkt wel maar kleurt inderdaad.
Bij de zijn voor mij noodgrepen.
Het is snel uitgewerkt en dus schommelt je pH te veel .
Turf werk wel goed en wat langer.
Maar voorzichtig doseren want het kan extreem werken.
Ook daar kan kleur af komen.


Liever niks doen
 
Bij deze laat ik lekker mijn bak op een PH van 7.3 en de vissen doen het er maar mee :) en anders mogen ze huur betalen zodat ik daarmee een co2 set kan kopen met controller. zat al te kijken op MP maar ik vind haast niks.,
 
hallo,

Weet iemand wat voor effecten een Amfa4000 heeft op je waterkwaliteit zoals ph enz?


Ben benieuwd,
Ik ben er ook van overtuigd dat de Ampha4000 voor onze aquaria niets toevoegt.
Maar voorkomt de magneet wel kalkaanslag op bijvoorbeeld sanitair, wasmachines en de vaatwasser?
 
Ik ben er ook van overtuigd dat de Ampha4000 voor onze aquaria niets toevoegt.
Maar voorkomt de magneet wel kalkaanslag op bijvoorbeeld sanitair, wasmachines en de vaatwasser?

Nee, doet niets en is een nutteloos product.

Wil je ontharden in huis, kijk eens naar o.a. Auqacell
 

Terug
Bovenaan