Anders kan het ook.


Edwin68

Well-known member
Lid geworden
18 december 2021
Berichten
3,625
Leeftijd
56
Locatie
Amsterdam
Ik wilde dit maar eens proberen
16629755529791191025583.jpg
een potjefilter staks in de 2 m ploppen😀geen slangetjes maar meteen met pijpjes als een stevige batterij biofilm en filterij.
Maar nou zegt buurvrouw dat ze niet van zulke smerige potten naast zich kan laten wonen.
Meer zegd ze dat dat je dat ding gewoon erin kunt laten of met ze eigen te beconnecteren🤣🤣🤣🤣
 
Wtf soms, ofja vaak volg ik je niet helemaal.. wil je dat ding als intern filter laten draaien op die modderpoel?
Zou gelijk even pootje baden, je word echt niet geelectrocuteerd ik zweer het hoor!
 
Kijk dit is wat ik ervan ga maken
1662982075588557411183.jpg
ik ben echt een influenzer hoor,
Reuzensterren en dwegsterren passen allemaal erin😀
 
Wtf soms, ofja vaak volg ik je niet helemaal.. wil je dat ding als intern filter laten draaien op die modderpoel?
Zou gelijk even pootje baden, je word echt niet geelectrocuteerd ik zweer het hoor!
Je bent gek😍maar niet heus natuurlijk ik wou gaan die pot leuk weggewerkt in de 2 m van me plaatsen zonder slangen gewoon kaal maar wel dat inzettend om LEUK😟 NOU IK DENK DAT IK RIJP GA WORDEN
 
Hvo querido genoeg gepest geweest zo hoor .
U mag het overnemen.
 
Zet me oma uit de krochten,. Wat zet je me nou kleinkind ?heet dat halve zooitje daar zich het accuzuurforum of zowat ze nog geen did verstand van kunnen DDN.😝😯😝3x
 
Ik wilde dit maar eens proberenBekijk bijlage 348242een potjefilter staks in de 2 m ploppen😀geen slangetjes maar meteen met pijpjes als een stevige batterij biofilm en filterij.
Maar nou zegt buurvrouw dat ze niet van zulke smerige potten naast zich kan laten wonen.
Meer zegd ze dat dat je dat ding gewoon erin kunt laten of met ze eigen te beconnecteren🤣🤣🤣🤣
Nu ben ik niet de slimste maar vaak kom ik toch nog wel redelijk mee. Vind je het erg dat ik het bovenstaande verhaal maar ook de vervolgposten niet begrijp? Misschien kan je nog eens proberen uit te leggen wat je nou precies wilt?
 
Ik hoor net dat die kameraden van me uit die vliegnagedachtenis vd jankeesbevolking vroeger ook wel eens werden buitengesloten, maaar ze hebben uiteindelijk wel goed gemikt op die twinnetjes want wat kunnen sommige mensen toch in de weg staan voor iets goeds...

Temp me vr13
 
Nou ik wilde iets in de hobby maar als er zo snel mensen in staat zijn om mij dan onserieus te nemen dan word ik ik ook een beetje jokerig en gaat ik die stupide dingen op reageren, maar als je goed naleest dan zie je ook welke personen met name zich ervoor hebben willen in spannen om mij op op dit forum maar gedrietjes hebben willen voortzetten mij het leven zuur te maken .

Weet je als iem zich een leiding durft te noemen en dan mij aan het begin van me topic de boel probeert te ver×××××ren, is niks meer waard, dan gaan wij ook zo doen huts niffa😬
Er is niks mis mee wanneer je iets wilt in de hobby maar ik poogde, en dat is geen grap, te ontdekken wat je bedoeling was en is. Vandaar mijn reactie op je eerste post. Want mogelijk wilde je iets wat ook nuttig kan zijn voor anderen. Daarentegen kan het ook zijn dat het iets zou zijn wat niet mogelijk is. Dus mijn vraag blijft: Wat wil je gaan doen?
 
Ik ,wilde, die 2217 inde bak zetten op beavanceerd creatieve biologische en esthetiese manier.
Maar de kritiek heeft me al weer doen denken dat die pot te rond is voor me 4kante bak , ik kan het niet zo
1662993297553910928539.jpg
soms wens ik dat er een hoger segment hier bestond zonder ruimte voor vertrappende flauwigheidjes van iq 100-
 
Dus in die pot vol met keramise pijpjes dikke biofilm en dat over de gehele bak steeds langzamerstroomwervelend over het grind en de planten een 3 tot 4 dubbel effect qua planten groei bereiken , dan later meer of langer licht en meereisende planten ik wil eerdaags weer rode en tijgerlotus .
Althans.
 
Ik ,wilde, die 2217 inde bak zetten op beavanceerd creatieve biologische en esthetiese manier.
Maar ja Edwin zo n grote pot in de bak is toch geen gezicht? Nog buiten de werking om die je voor ogen hebt. De meeste mensen willen de techniek zoveel mogelijk verstoppen namelijk maar zo n grote pot in de bak heb ik dan ook nog nooit gezien.
 
Daar moest ik me kunsten vh camoufleren ook op practiceren hebben gaan , maar me inspiratie gaat soms heen in een vogelvlucht.
Pakte ik veeel hooi op de vork maar het komt nog wel s een keertje.
 
Ok nou goed.
Er is nog een trigon350 op de grond in de binnenkruidentuin.
Wou ik ten einde raad de 2217 maar op in zetten.
Het is wel standaard 12u en te lelijk om waar te worden.veel rood licht.
Dus uitdaging, om 5voor5 start.
Ook het standaard ledpakketje van juwel bij.
Beetje blauw😎
 
Die koppen waarin de motor van Eheim filters zijn van binnen wel af geseald maar ze zijn niet gemaakt om onder water te zetten. Bovendien weet ik ook niet hoeveel invloed het heeft op de aanzuigende werking. Normaal staat zo'n pomp onder de bak waar z'n pomp aanzuig én druk principe op gebaseerd is. In de bak valt dit weg.
 
Die zijn niet geseald hoor, bij de grotere kun je de zwartebeschermkap erzo afklikken.
Soort of submercible canister-filters.
Een pot van eheim of meestal welke dan ook kan rechtstreeks in de bak.
Geen gezicht maar ook geen weerstand door wat slangen, werkt wel uitermate efficient
 
Eigenlijk ben ik van die grote potten af.
Qua energiebesparing houd ik het liever allemaal in de bak.
 
Die zijn niet geseald hoor, bij de grotere kun je de zwartebeschermkap erzo afklikken.
Soort of submercible canister-filters.
Een pot van eheim of meestal welke dan ook kan rechtstreeks in de bak.
Geen gezicht maar ook geen weerstand door wat slangen, werkt wel uitermate efficient
De sealing vind je, bij elke filter, op het spanningsdeel, niet op het "kop" omhulsel.
 
Waterdicht dus anders zouden ze dat echt niet aan ons verkopen😀
 
Waterdicht dus anders zouden ze dat echt niet aan ons verkopen😀
Tuurlijk het is 1 groot complot om ons te weerhouden potfilters in onze aquariums te gebruiken. Luister Edwin ik zeg het nogmaals experimenteren is prima, maar als jij straks de pijp aan Maarten geeft omdat je bak op 220 staat kom dan niet bij mij spoken. Ik heb je gewaarschuwd ;)

Kan zijn dat het goed gaat, kan zijn dat het fout gaat, wat ik wel weet is dat deze dingen niet gebouwd zijn om langdurig onder water te staan.

1+1 zou in dit geval 2 moeten maken.

Dat je een intern filter in je bodem steekt is een heel ander verhaal, enige risico dat je daar loopt is dat hij verstopt. Dit is een iets ander verhaal imo.

Als je jezelf dan echt niet kunt weerhouden.. hou me op de hoogte ik vind het wel leuk om te volgen. 😜
 
Alleen een gebroken aquarium verwarmingtje geeft een schok .
Die dingen kunnen eeuwig onderwater vergis je niet.
Hoogstens zijn de aansluitkabels eens versleten , dat is easy te repare
 
Kijk eheimpowerhead, niks aan toetevoegen hier en moet niet in die moreskop laten toetreden dat het zooitje hier electrocutaties aan ga l****n
 
Edwin, gewoon lkkr doen man. Jouw feestje toch? Hou ons op de hoogte, ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

Ik hou er wel van, out of the box denken. Of in dit geval in the box.., aquarium......
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan