aquafish Home 60 van Khopstaken


K

Khopstaken

Guest
Beste allemaal,

Ik had gisteren al een topic geopend mbt een geschikt visbestand voor in een aquafish home 60.
Ik ben vandaag al gelijk begonnen met de voorbereidingen om binnen nu en korte tijd het aquarium op zijn plek te zetten en in te kunnen gaan richten.
Zo heb ik er vandaag het interne filterhuis uitgehaald en heb ik er met behulp van een zwarte kartonnen plaat een achterwand achter gemaakt. Klinkt heel goedkoop maar het is wel zeer effectief en het neemt geen ruimte in, in het aquarium. Heb dit al eens eerder gedaan en je ziet niet eens dat het karton is.
Voor de bodem wil ik toch weer gaan kiezen voor zand. Echter ben ik er nog niet helemaal aan uit of ik zwart zand wil of toch gewoon normaal zand. Met zwart zand zouden de bewoners wel veel meer opvallen maar ik weet niet of de vissen dan hun natuurlijke gedrag gaan vertonen omdat ze nou juist zo veel opvallen.
Ook wil ik er een paar mooie stukjes hout in zetten en wat mooie plantjes die vrij makkelijk zijn in onderhoud. Hierbij denk ik aan echinodorus soorten en het een en ander aan snelgroeiers. Ook zal ik er vlotvarentjes in doen als drijfplanten.

Weke inwoners wil ik:

..x Gymnocorymbus Ternetzi gold.
..x Corydoras Panda.

De hoeveelheid weet ik nog niet wat zouden jullie adviseren?
Deze vissen wil ik dan gaan houden zonder al te veel gebruik te maken van een verwarming. Ik hang deze er wel in maar deze zal pas aanspringen wanneer de temperatuur onder de 20 graden zakt. Beide soorten houden van koudere temperaturen dus dit zit wel goed. In de zomer zal de temperatuur helaas wel oplopen maar hier ontkom ik helaas niet aan omdat de woonkamer vrij snel warm word door de serre die aan het huis vast zit.

Genoeg gepraat hierbij al het een en ander aan foto's

0


0


0


Het is nog niet heel veel maar het begin is gemaakt hahaha.
Alvast bedankt voor het bekijken voor mij foto album en hoor graag tips en eventueel aantallen voor het beoogde visbestand.

Gr. Kevin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je foto's nou nog zichtbaar zouden zijn ;)
 
Ow raar dat jij ze niet ziet dan want ik zie ze wel gewoon. Heb ze via mijn laptop erop gezet en kan ze op mijn telefoon ook gewoon zien :S
 
Ik kan ze helaas ook niet zien :(
 
Ow raar zal morgen eens kijken of ik er iets mee kan
 
Ik zie toch ook geen foto's hoor.
 
Ow raar dat jij ze niet ziet dan want ik zie ze wel gewoon. Heb ze via mijn laptop erop gezet en kan ze op mijn telefoon ook gewoon zien :S

De url waar de foto's staan begint met mail.google.com. Dat is een beschermd adres. Met andere woorden: als je ingelogd bent op jouw google mail account (zoals jij op de telefoon waarschijnlijk bent), kun je ze zien. Als je niet ingelogd bent (zoals wij gelukkig) kun je ze niet zien. Om de foto's te laten zien moet je ze op een publieke plek uploaden, zoals bijvoorbeeld dit forum of een site als imugr.com.

In de tussentijd beginnen wij wel erg nieuwsgierig te worden ;).
 
Ik zie ook geen plaatjes..

Naast plaats reactie staat upload bestand. Klik daarop, dan kun je foto's oploaden van je computer, en heb je ook geen andere programma's nodig;)
 
Het foto probleem is al met Khopstaken opgenomen en word spoedig opgelost.
 
Zijn de foto's nu wel te zien?
Heb het nu op een andere manier gedaan.

Hoor het wel :thumbs::thumbs:
 
Ja hoor, kan ze zien!:thumbs:
 
Oke toppie!
 
Ja inderdaad ook dat maar het neemt echt ontzettend veel ruimte in beslag en met inrichten is het ook niet echt handig.
Ik heb verschillende interne filter liggen alleen twijfel ik welke ik moet nemen. Heb het orginele binnenfilter van dit aquarium nog en dat is de aquafish bioflow 200.
Ben alleen bang dat dit echt een golfslagbad word. Heb ook nog de aquafish bioflow 100 liggen misschien dat ik deze maar ga gebruiken.
Voor een extern filter heb ik geen plek dan staat deze naast de zuil waar het aquarium op komt te staan en dit vind ik en mijn vrouw echt niet mooi.

Gr. Kevin
 
Ik gebruik in diverse 60cm bakjes de SF Aquaflow 100 en die volstaan prima al heeft het niet echt veel over.
 
Voor een extern filter heb ik geen plek dan staat deze naast de zuil waar het aquarium op komt te staan en dit vind ik en mijn vrouw echt niet mooi.


Op de filterpot kun je dan misschien een leuk plantje zetten voor je vrouw:D:D;)
 
Misschien dat ik dan toch maar kies voor de 200 en dan het uitstroombuisje verlengen zodat de stroming minder word.
En dan stop ik in het filter extra poreus filtermateriaal ivm meer bacteriën.

Nou ook dat gaat hem niet worden ze wil echt geen filter buiten het aquarium hahaha :p Meer kans op water over de vloer en daar kan de vloer echt niet tegen :p
 
Ja ik denk dat ik dan niks tegen de argumenten van je vrouw kan inbrengen:sorry:. Maar op zo n bakje zal een interne ook prima volstaan hoor.
 
Nee inderdaad ik ook moet al blij zijn dat het aquarium terug mag hahaha.

Dan neem ik er 8 maar dat duurt nog wel even aangezien ik het aquarium rustig een maand in wil laten draaien.

Gr. Kevin
 
Ik denk dat het wel goed zal gaan met dat filtertje van Superfish, de stroming zal na verloop van tijd toch wat minder worden. En daarnaast kun je de uitstroom altijd wat richten zodat je de stroming iets kan verminderen.
 
Zo vandaag druk bezig geweest met het aquarium. Op zijn plek gezet naar de LFS geweest voor zand, hout en planten en vervolgens alles op zijn plaats.
In eerste instantie stond het hout rechts maar heb dit naar links gezet zoals jullie kunnen zien op de foto.
Hoor wel wat jullie er van vinden.
Van de week nog drijplanten halen en dan lekker 4 weken in laten draaien.

IMG_0881.JPG


IMG_0880.JPG
 
Ik vind het hout op de 2e foto er echt gaaf bijstaan!
 
Dankjewel voor je reactie. Ja klopt maar dan kwam het met planten enzo helemaal niet mooi uit. Het hout lijkt op de onderste foto ook meer op te vallen maar dit komt doordat er ook nog geen water in zat.
Ook valt de techniek nu helemaal niet meer op nu het hout aan de linkerzijde staat.

Gr. Kevin
 
Zo staat het aquarium er vandaag bij. Heb vanochtend drijfplantje gehaald en deze worden op zijn plek gehouden door visdraad die ik aan elke kant van het aquarium geb vastgezet met een zuignapje.
Nu alles maar lekker laten groeien.
Is het handig om vanaf dag 1 vloeibare plantenvoeding toe te voegen of wat is normaal? Welke plantvoeding geven jullie.
Bij de echinodorussen zitten voedingbolletjes dus die krijgen hun voeding maar welke voeding is handig voor snelgroeiers?
Hoor het wel.

Gr. Kevin

IMG_0887.JPG


IMG_0888.JPG


IMG_0889.JPG
 
Dankjewel voor je leuke reactie!
Ja inderdaad de planten rechts zijn snelgroeiers en of deze erin blijven is nog maar de vraag. Misschien alleen met de opstart.
Vind de plant in het midden wel heel mooi alleen de rechter niet zo. Heb ze puur genomen omdat ze er voor zorgen dat het aquarium snel stabiel word.
Misschien met der tijd aan de rechter kant ook een echinodorus Bleheri net zoals links.
 
Mooi ingericht.
Denk alleen dat de Echinodorussen wat te groot zullen worden in verhouding.
 
Dankjewel!
Het is een voordeel dat je echinodorussen makkelijk uit kunt dunnen en zo dus ook de grotere bladeren eraf kan halen zonder dat de plant er al te veel last van heeft.
Mochten ze uiteindelijk toch te groot worden zal ik op zoek moeten naar een alternatief.
 
Dankjewel! Las dat de rouwtetra's dit wel op prijs konden stellen :p
 
Het ziet er allemaal mooi groen en fris uit :thumbs:
 
Staat er strak bij. Mooi meubel ook!
 
Dat ziet er al leuk uit! Mooi stuk hout heb je daar!

Ik zou nu al beginnen met het toevoegen van sporenelementen, ook plantjes moeten eten.
 
Dankjewel voor je leuke reactie!!
Ja was er zelf ook gelijk helemaal weg van. Het is van binnen ook helemaal hol dus misschien dat ik er met der tijd nog een anubias in zet. Nu zit er zolang een steen in om het hout onder water te houden.
Is easy carbo voldoende of heb je echt meer nodig? Ben namelijk niet zo thuis in de plantenvoeding haha.
Hoor het wel :thumbs:

Gr. Kevin.
 

Terug
Bovenaan