Wat is er nieuw

AquaInfo updates

Misschien dat ik moet doorklikken maar volgens mij klopt het niet wat ik lees. Er staat Purigen werkt niet bij troebel water maar daarna dat het is geslaagd voor de test. Klopt dat of gaat de test niet over roebel water?

Purigen is niet effectief bij troebel water​

Een ander middel tegen troebel water dat vaak wordt aangehaald op sociale media is het toevoegen van een zak peperdure Seachem Purigen aan het filter. Dit werkt gewoon niet. Het werd getest en Purigen slaagde met vlag en wimpel voor de test. Hier is een link naar de test:

7.4.6. Purigen

😱 ..... thanks:

Een ander middel tegen troebel water dat vaak wordt aangehaald op sociale media is het toevoegen van een zak peperdure Seachem Purigen aan het filter. Dit werkt gewoon niet. Het werd getest en Purigen zakte finaal door het ijs bij deze test. Hier is een link naar de test:

Komt denk ik door het sarcastische woordgebruik: failed the test with flying colors......flying colors wordt doorgaans alleen gebruikt als je de test heel goed hebt doorstaan.... soms zie je zelf niet meer wat je schrijft, leest etc.

Ach de warmte speelt vast ook een rol mee John en we maken allemaal fouten😉

😱 ..... thanks:

Een ander middel tegen troebel water dat vaak wordt aangehaald op sociale media is het toevoegen van een zak peperdure Seachem Purigen aan het filter. Dit werkt gewoon niet. Het werd getest en Purigen zakte finaal door het ijs bij deze test. Hier is een link naar de test:

Komt denk ik door het sarcastische woordgebruik: failed the test with flying colors......flying colors wordt doorgaans alleen gebruikt als je de test heel goed hebt doorstaan.... soms zie je zelf niet meer wat je schrijft, leest etc.
Wel goed tegen verkleuring van het water door tanines.

Nieuwe beschrijving: Eén van de beter houdbare soorten Koraalvlinder is Chaetodon kleinii. In het Nederlands ook wel Klein's Koraalvlinder genoemd. Eerlijk gezegd vind ik de Engelstalige naam mooier: Sunburst Butterflyfish, ofwel Zonnestraal Koraalvlinder :DD

https://aquainfo.nl/artikel/chaetodon-kleinii/

Nieuwe beschrijving: Brochis britskii is weer terug bij het geslacht Brochis. Voor deze wat hoger gebouwde soort hebben we een geheel nieuwe beschrijving.

Zoals altijd....verbeteringen en aanvullingen zijn altijd van harte welkom! Voor deze soort heb ik slechts 1 foto. Als er liefhebbers zijn die goede eigen foto's hebben dan plaats ik ze graag!

https://aquainfo.nl/artikel/brochis-britskii/

Blijkbaar vind Google het belangrijk dat echt alle pagina's op een website bruikbare informatie bevat....Naast de soortbeschrijvingen zal er daarom ook op de andere pagina's langzaam aan meer informatie te vinden zijn. Op zich zorgt dit wel voor een bredere kijk op de vissoorten en waar ze vandaan komen.

Dit is wat meer informatie over de Rio Acre in Zuid Amerika:

https://aquainfo.nl/ecosysteem/rio-acre/

Nieuwe beschrijving: Centropyge tibicen ofwel de Sleutelgat Dwergkeizersvis wordt maximaal zo'n 19 centimeter groot. Het is een protgyne hermafrodiet....oftewel....ze worden allemaal geboren als vrouw, leven in een harem en als het mannetje sterft, veranderd een vrouw in een man.

https://aquainfo.nl/artikel/centropyge-tibicen-sleutelgat-dwergkeizersvis/

Die denkt dat ie koraal is, vis met een identiteitscrisis dus.....

Ik las bij de Oranda het volgende:
Omdat ze de gehele dag op zoek zijn naar eten is het verstandig om ze gedurende de dag meerdere keren een klein beetje te voeren.

Voer ze 3 tot 5 keer per dag, per keer mag je ze zoveel voeren als ze in 5 minuten op kunnen.

Het is subjectief, maar is een klein beetje voeren en dan het advies van 3 tot 5 keer per dag wat ze in 5 minuten opeten niet erg veel?

Ik zie hier ( en in real life) vaker vissen die overvoert worden door zo’n advies dan dat ze in conditie blijven. Verder is de kans aanwezig dat beginners met dit advies een vieze bak krijgen wat de water waarden beinvloed.

T viel me gewoon op.

Ik las bij de Oranda het volgende:
Omdat ze de gehele dag op zoek zijn naar eten is het verstandig om ze gedurende de dag meerdere keren een klein beetje te voeren.

Voer ze 3 tot 5 keer per dag, per keer mag je ze zoveel voeren als ze in 5 minuten op kunnen.

Het is subjectief, maar is een klein beetje voeren en dan het advies van 3 tot 5 keer per dag wat ze in 5 minuten opeten niet erg veel?

Ik zie hier ( en in real life) vaker vissen die overvoert worden door zo’n advies dan dat ze in conditie blijven. Verder is de kans aanwezig dat beginners met dit advies een vieze bak krijgen wat de water waarden beinvloed.

T viel me gewoon op.
Hmm....ik ben het met je eens dat het veel is. Ik zet het artikel op de lijst om nog eens door te nemen en waar nodig aan te passen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan