AquaInfo updates

Nieuwe beschrijving: Amphiprion melanopus – Eenbandanemoonvis wordt maximaal zo'n 12 centimeter lang. Ze leven in symbiose met onder andere de Tepelanemoon:

 
Nieuwe beschrijving: Een van de fraai gekleurde Koraalklimmers uit de zeeën van de Indo-Pacific:

 
Nieuwe beschrijving: een fraai gekleurd visje uit de rivieren en beken van Borneo:

 
Voor de Vuurtetra (Hyphessobrycon amandae) hebben we de beschrijving helemaal opnieuw gemaakt en uitgebreid:

 
Nieuwe vertaling: Troebel of Dof water....dit wordt veroorzaakt door bacteriën in het water....op te lossen met de juiste filtering:

 
Misschien dat ik moet doorklikken maar volgens mij klopt het niet wat ik lees. Er staat Purigen werkt niet bij troebel water maar daarna dat het is geslaagd voor de test. Klopt dat of gaat de test niet over roebel water?

Purigen is niet effectief bij troebel water​


Een ander middel tegen troebel water dat vaak wordt aangehaald op sociale media is het toevoegen van een zak peperdure Seachem Purigen aan het filter. Dit werkt gewoon niet. Het werd getest en Purigen slaagde met vlag en wimpel voor de test. Hier is een link naar de test:


7.4.6. Purigen

 
:eek: ..... thanks:

Een ander middel tegen troebel water dat vaak wordt aangehaald op sociale media is het toevoegen van een zak peperdure Seachem Purigen aan het filter. Dit werkt gewoon niet. Het werd getest en Purigen zakte finaal door het ijs bij deze test. Hier is een link naar de test:

Komt denk ik door het sarcastische woordgebruik: failed the test with flying colors......flying colors wordt doorgaans alleen gebruikt als je de test heel goed hebt doorstaan.... soms zie je zelf niet meer wat je schrijft, leest etc.
 
Ach de warmte speelt vast ook een rol mee John en we maken allemaal fouten;)
 
:eek: ..... thanks:

Een ander middel tegen troebel water dat vaak wordt aangehaald op sociale media is het toevoegen van een zak peperdure Seachem Purigen aan het filter. Dit werkt gewoon niet. Het werd getest en Purigen zakte finaal door het ijs bij deze test. Hier is een link naar de test:

Komt denk ik door het sarcastische woordgebruik: failed the test with flying colors......flying colors wordt doorgaans alleen gebruikt als je de test heel goed hebt doorstaan.... soms zie je zelf niet meer wat je schrijft, leest etc.
Wel goed tegen verkleuring van het water door tanines.
 
Het visprofiel van Botia histrionica is geheel herschreven en aangevuld:

 
Nieuwe beschrijving: Een klein grondeltje voor in het zeewater aquarium:

 
Nieuwe beschrijving: Melanochromis lepidiadaptes is een van de fraaie maar territoriale rotsbewoners van het Malawimeer:

 
Terug
Bovenaan