AquaInfo updates


AquaInfo

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2003
Berichten
2,225
Locatie
Zwaag
Website
aquainfo.nl
In dit topic zal ik af en toe wat updates plaatsen van AquaInfo.

Als eerste hebben we een heel fraai kweekverslag van een vis die wat lastiger te kweken is: Farlowella vittata. Het laten uitkomen van de eieren is redelijk eenvoudig. Het grootbrengen van de jonge visjes is een ander verhaal: https://www.aquainfo.nl/de-kweek-van-farlowella-vittata-met-vallen-en-opstaan/
 
Ik weet dat jullie nog druk bezig zijn John maar ik zie op diverse pagina s tekst overlapt worden door foto s.

upload_2018-5-10_20-7-57.png
 
Ik heb het met Chrome, Edge en Iphone geprobeerd maar hier staat hij goed? Voor de zekerheid heb ik de cache van die pagina geleegd. Zou je hem nog eens kunnen proberen? Waarschijnlijk een tijdelijk hikje in de browser?
 
Ik zie het nog steeds hoor hier:

upload_2018-5-11_7-55-15.png
 
Hier staat ook alles goed.
 
Vreemd maar ik heb hier ook chrome inderdaad.
 
Als je in Chrome zit, zou je dan eens kunnen drukken op CTRL+Shift+Del Je krijgt dan het scherm om de browser geschiedenis te wissen. Als je alles aanvinkt en op gegevens wissen klikt dan verwijderd hij alle tijdelijke bestanden van alle sites. Websites laten sommige onderdelen van een site opslaan op de computer zodat je niet steeds dezelfde bestanden hoeft te downloaden.
 
Geschiedenis is nu helemaal leeg maar geen verandering.

upload_2018-5-11_9-1-54.png
 
Nou als verder niemand hier last van heeft dan is het verder prima hoor;)
 
Dit is een oudere versie van Chrome op XP, zou wellicht daar aan kunnen liggen. Hier is ook alles prima op Windows 10 nieuwe Chrome.
 
Nieuwe beschrijving: Labidochromis sp. Perlmutt

Een van de leuke redelijk vredelievende en kleinblijvende Malawi cichliden is de Labidochromis sp. Perlmutt. Vooral om zijn kleur een leuke aanvulling op de veelal blauwe tinten van de andere Malawi cichliden:

https://www.aquainfo.nl/artikel/labidochromis-sp-perlmutt/

Als er mensen zijn die mooie foto's van de Perlmutt hebben dan zouden we die graag bij het artikel plaatsen!
 
Nieuw artikel: Benitochromis nigrodorsalis. Deze cichlide uit Afrika komt eens niet uit een van de grote rivieren. Het is echter wel een muilbroeder....maar niet zoals je van bijvoorbeeld Malawi cichliden gewent bent ;) :

https://www.aquainfo.nl/artikel/benitochromis-nigrodorsalis/
 
In Mexico hebben ze door de afgesloten delen van waterpartijen af en toe bijzondere vissoorten. Zo ook de Herichthys minckleyi die afhankelijk van de voedselschaarste 3 verschillende types kent. Een zeer uitgebreide beschrijving door Rene Beerlink met foto's van Bruce Vandeweghe:

https://www.aquainfo.nl/artikel/herichthys-minckleyi/
 
De hoogte van de foto's verschilt en dat geeft verspringing in de layout.
Verder netjes :thumbs:
 
Ja als ik een stukje heb gelezen en naar beneden scroll dan gaat ie inderdaad omhoog naar de foto.
 
Ja als ik een stukje heb gelezen en naar beneden scroll dan gaat ie inderdaad omhoog naar de foto.
Heb je de laatste versie va. Chrome?

Niks vervelenders voor een web bouwer als mensen die met oude browsers blijven werken.
 
Nee niet de laatste maar een van ver daarvoor natuurlijk:D:D. Volgens mij ga ik niet zo met de tijd mee:sorry:
 
Volgens mij loopt er een ajax script de boel her te indelen nadat de pagina al is weergegeven.
Check ff je console.

Ajax script laden vaak later in en voeren dan pas layout wijzigingen toe. Vaak op te lossen door je initiële layout wat meer fixed te maken ten opzicht van je uiteindelijk layout .
 
Het is al een hele uitdaging om die dingen redelijk werkend te krijgen voor desktop/tablet/mobiel.....laat staan dan ook alle oude versies.....dat gaat gewoon niet lukken.

@Dirk Bazuin : Je bedoeld de hoogte van de foto's op de voorpagina en de categorieën?....dat kan ik helaas niet anders instellen, dat is een soort Masonry grid zonder andere opties.
 
De hoogte van de foto's verschilt en dat geeft verspringing in de layout.
Verder netjes :thumbs:
Even of het artikel gescand, mooi onderwerp. Met Windows 10 geen last van verspringende tekst.
 
Het is al een hele uitdaging om die dingen redelijk werkend te krijgen voor desktop/tablet/mobiel.....laat staan dan ook alle oude versies.....dat gaat gewoon niet lukken.

@Dirk Bazuin : Je bedoeld de hoogte van de foto's op de voorpagina en de categorieën?....dat kan ik helaas niet anders instellen, dat is een soort Masonry grid zonder andere opties.
Welk systeem gebruik je?

Ik werk met Drupal en daar heb je de mogelijkheid om afbeeldingen exact op een bepaalde maar te maken.
 
Alles werkt vanuit hier prima :thumbs:
 
John doet sowieso al niet mee. Zijn addblocker en Norton kan alles al veranderen.
Overigens lijkt het bij John zijn voorgaande printscreens dat scripts niet uitgevoerd mogen worden. Ik durf te wedden dat als hij chrome naar fabrieksinstellingen zet en Norton eraf mikt dat het wel werkt.

John :D Doe eens ff bij je neefje de ITer langs gaan.
 
Ik gebruik Wordpress....Je kunt inderdaad wel alle afbeeldingen hard croppen in een een bepaald formaat. Dat is me niet echt bevallen :)
 

Terug
Bovenaan