AquaInfo updates


In de Zeeën en Oceanen zwemmen niet alleen hele grote vissen rond, ook hele kleine....deze Goby wordt slechts 2,5 centimeter maar is wel heel opvallend door de kleur van zijn oog. Hij is ook nog eens geschikt voor Nano aquariums:

 
Ja, geen idee, ik heb niets veranderd maar nu maakt hij er knappe linkjes van :D
 
De software waar we formulieren mee maakten was gratis maar hopeloos ingewikkeld......doordat we weer sponsoren op de website hebben, is deze software nu vervangen. Een aantal formulieren is nu aangepakt.

Heb je foto's van vissen die we nog niet in de database hebben, wil je een beschrijving maken en uploaden? Dat kan nu eenvoudig via deze pagina. De AquaInfo Database is gemaakt voor en door hobbyisten! Maak je wel eens gebruik van AquaInfo? Help ons dan om de website verder uit te bouwen!

 
Voor de zeewater liefhebbers hebben we dit keer een beschrijving toegevoegd voor de Zebrasoma velifer ofwel de Zeilvindoktersvis:

 
Voor de volgende soort zoek ik nog goede foto's. Heb je goede eigen foto's of weet je iemand die ze mogelijk heeft? Laat het dan even weten!

 
Ken je dat? Ben je een beschrijving aan het maken voor foto's die ik heb gemaakt....blijkt dat de naam van de soort in de winkel niet correct is geweest. Daar kan de winkel niet altijd wat aan doen, ze krijgen de namen en vissen geleverd en de vraag is dan of de naam of vis wel de juiste zijn. In dit geval is het verschil ook wel subtiel te noemen. Bij deze dus twee beschrijvingen :)


 
Wederom een update met twee pagina's....dit keer geen vissen maar interactieve kaartjes. Op de eerste staan aquarium verenigingen. Op de tweede winkels. Staat jouw vereniging of favoriete winkel er nog niet bij? Boven het kaartje staat een link waarmee je zelf ook adressen kunt toevoegen. Zodra die zijn goedgekeurd worden ze ook op de kaart gezet.


 
Met dank aan @G-j van Beek voor de foto's, een mooie beschrijving gemaakt voor Corydoras seussi:

Welke vinden jullie mooier....Corydoras seussi met de spitse snuit of Corydoras gossei met de ronde snuit?

 
Ik ben geen liefhebber van die spitse snuit John:sorry:
 
Voor jou dus liever de Corydoras gossei als je moet kiezen.....gelukkig zijn er heel veel soorten, maten, vormen en kleuren. Voor ieder wat wils :)
 
Een vrij recent beschreven tetra die zeer geschikt is voor het gezelschapsaquarium: Hemigrammus rubrostriatus ofwel de Roodstreep Tetra:

 
Dit geel/witte visje haalt de plaagdieren uit het zeeaquarium. 's Nachts slaapt hij onder het zand. Ook in het zeewater heb je nuttige visjes rondzwemmen ?

 
In een van mijn projecten wilde ik een link maken naar de Afrikaanse Rugzwemmer....maar blijkbaar had ik daar nog geen beschrijving voor gemaakt.....nu even de tijd genomen om er een uitgebreide beschrijving van te maken:

 
Corydoras orcesi is officieel geen separate soort maar een synoniem van Corydoras pastazensis....door het verschil in tekening wordt niet uitgesloten dat het toch ieder hun eigen soort is, meer daarover in onze nieuwe beschrijving:

 
Voor de liefhebbers van een nano aquarium is dit mogelijk een leuk klein visje....lees er meer over in onze nieuwste beschrijving van de Mekong Rijstvis ofwel Oryzias mekongensis:

 
Nieuwe beschrijving! Deze Anemoonvis blijft helder oranje/rood, ook als hij wat ouder wordt! Zeker een aanrader voor in het zeewater aquarium!

 
Metriaclima pyrsonotos is een redelijk felle Mbuna. Ze verdedigen hun territorium tussen de rotsen en proberen hun vrouwen daarheen te lokken. De rood/oranje rugvin steekt heel fraai af tegen de blauw gestreepte flank van deze soort.

 
Waarschijnlijk kennen veel van jullie dit plantje wel.....maar dan onder de oude naam ?

Wie heeft hem in zijn aquarium gehad? En uiteraard zijn verbeteringen aan het artikel van harte welkom!

 
Nieuwe beschrijving voor een wat groter wordende Keizersvis....de Zesstreep Keizersvis:

 

Terug
Bovenaan