Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
2,823
Leeftijd
41
Locatie
leeuwarden
Hierbij nog een keer het foto album van mijn aqualantis Fusion 70.
Deze heb ik aangeschaft als vervanging van mijn 600 liter aquarium.
Kwa inrichting ben ik er nog niet helemaal uit wat ik er van wil maken.

Gister nog als dimmer de tc 420 besteld en 3,5 A 24V adapter voor beide lampen aan te kunnen sturen
Vrijdag wil ik nog zand bij hornbach of wildkamp gaan halen en kijken voor een mooie donkere achterwand.
 
20190701_164708.jpg
20190701_164651.jpg
20190701_164334.jpg
 
Zit alleen even te tweivelen over de ahterwand. Want wil in eerste instantie gewoon het interne filter gaan gebruiken alleen die kan het makkelijkste tegen de achterkant gemonteerd worden.
Maar dan kan ik er geen interne achterwand in plaatsen.
 
Vindt je een buitenfilter niet mooier Jan want een interne neemt ruimte in en is optisch ook vaak niet alles.
 
Mooie bak Jan, zal je plezier mee gaan hebben, succes.
 
is een jbl 700l/h goed genoeg voor mijn aquarium of beter zwaarder.
 
Met netto zo n 150 liter lijkt me dat meer dan voldoende Jan. Zit je op bijna 5x bruto.
 
Leuke achterwand Jan maar ik werk zelf altijd met posters omdat je soms zo snel algen op die achterwanden krijgt.
 
achterwand vind ik zelf mooier lijken als een poster. Maar aar heb ik ook nog wel naar overwogen als ik geen extern filter zag staan op marktplaats voor 25 euro
 
Zit nu alleen nog even met de invoer en afvoer van het filter of die beie aan een kant moeten of niet.
 
Ik heb ze in de meterbak aan dezelfde kant en in de 80cm juist niet en ik merk weinig verschil hoor. Vaak heeft men ze wel aan dezelfde kant.
 
Dan laat ik ze eerst aan de zelfde kant zitten en kan ik ze altijd nog wel veranderen
 
Zou ik ook doen Jan en de spraybar net onder het oppervlak en iets naar beneden gericht.
 
Misschien een idee om de achterkant met zwarte verf van de action te verven? Ziet er heel strak uit uit, neemt geen extra centimeters in beslag en is heel makkelijk te verwijderen door een sopje met een spons erop te deppen als je t zat bent. Ook blijven er aan zulke achterstanden vaak wel algen zitten zoals John aangaf. Wel een erge gave bak! Veel plezier ermee :)
 
Misschien een idee om de achterkant met zwarte verf van de action te verven? Ziet er heel strak uit uit, neemt geen extra centimeters in beslag en is heel makkelijk te verwijderen door een sopje met een spons erop te deppen als je t zat bent. Ook blijven er aan zulke achterstanden vaak wel algen zitten zoals John aangaf. Wel een erge gave bak! Veel plezier ermee :)
oke bedankt maar heb hem er nu al in gekit.
 
Je kunt wel leuk planten op de achterwand laten groeien :deal:
 
Wat zijn goede watertesten om in huis te halen of een test doos waar alles in zit.
 
Kijk eens op google voor die van Colombo want die is voordelig en bij Wesdijk kun je losse reagens erbij kopen.
 

Bol.com verkoopt deze voor 35 euro incl porto.
 
Wij gebruiken dit om de tuinslang op zijn plek te houden, weet je tenminste zeker datie er niet uit floept, gebruiken hem overigens ook bij het afhevelen
 

Bijlagen

  • slangenklem.jpg
    slangenklem.jpg
    89.4 KB · Weergaven: 276

Terug
Bovenaan