Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


Ja plantjes zijn besteld en test koffer nu alleen nog even zoeken waar ik mijn co2 cylinder kan laten herkeuren en vullen.
 
Hier zit Chubb Varel en die vult voordelig maar ik weet niet of dit in de buurt is:

Businesspark Friesland-West 35, 8466 SL Nijehaske
 
ik zal wel even binnen kort kijken heb eerst naar een andere een bericht gestuurd voor de kosten en zo
 
Zo ook weer een stapje verder weet nu waar ik mijn fles kan laten keuren. Nu wachten op bericht terug van de kosten.
 
20190709_195859.jpg


beetje last van bacterie bloei.
Kosten voor herkeuren van mijn fles is 40 euro
 
Kleur wel mooi bruinig moet ik zeggen want vaak oogt zand lichter.
Dat viel mij ook al op toen ik een paar maanden terug mijn filterzand binnenkreeg, het is veel bruiner dan dat het een paar jaar geleden was (wat overigens niet erg is)
 
Laatst bewerkt:
Ok en hoe groot zijn de flesjes dan? Soms is een grotere vullen wel zo voordelig namelijk.
 
ja deze zij van 0,5 liter dus niet heel groot. Wil eens kijken wat een grotere fles kost
 
ja kijk hier ook nog even hier in Leeuwarden voor een ruil systeem of zo.
 
Dat is wel het mooiste en dan ben je ook van keuringen af inderdaad. Jammer genoeg zit dat hier niet in de buurt.
 
Bedrijven die las apperatuur leveren hebben het ook nu een gevonden hier in leeuwarden. las toorts.
 
ja, en hopen dat snel tc420 binnen komt want nu tijdelijk even 1 lamp op tijdklok gezet met 7 uren licht.
 
Laatst bewerkt:
zo co2 nu aangesloten en dit langzaam aan het opvoeren.
Water gemeten nog geen no2 gemeten en een kh van 14 dus die binnenkort naar beneden brengen
 
Dat is weer erg balen Jan. Dus het water is er bij de terugslagventiel of bellenteller uitgekomen begrijp ik.
Heb je nog schade nu aan laminaat ofzo?
 
nee geen schade ja kwam uit de bellen teller er uit die gister ook kapot was gegaan. Was allemaal nog van oude aquarium die ik voor grote aquarium had. Dus denk wat poreus geworden.
Morgen maar beginnen met ook deels met osmose water te gaan verversen om de kh naar beneden te krijgen. Weet alleen nog niet wat verstandig is gewoon helft verversen of kwart.
Kh is nu 14 does die moet zowiezo wel helft naar beneden naar 7 denk ik.
 

Terug
Bovenaan