Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


20210711_102437.jpg

is dit nou 0 of 10 of iets er tussen in.
Wie het weet mag het zeggen ik zie het niet. Denk er over om andere test te halen.
 
Bekijk bijlage 328196
is dit nou 0 of 10 of iets er tussen in.
Wie het weet mag het zeggen ik zie het niet. Denk er over om andere test te halen.
Colombotest he? Ja het is gokken en eigen interpretatie. Ik doe wel eens een dubbele portie van alles. Dus 20 ml water, en dan 10 druppels van elk en 2 schepjes poeder.
 
Colombotest he? Ja het is gokken en eigen interpretatie. Ik doe wel eens een dubbele portie van alles. Dus 20 ml water, en dan 10 druppels van elk en 2 schepjes poeder.
Maar als je alles verdubbelt dan verandert dat toch niks aan de kleur van de uitslag? Alle verhoudingen blijven dan gelijk zou ik denken.
 
Maar als je alles verdubbelt dan verandert dat toch niks aan de kleur van de uitslag? Alle verhoudingen blijven dan gelijk zou ik denken.
ja lijkt me ook maar is er dan een betere test die makkelijker af te lezen is. Hanna is er niet dacht ik voor zoet water
 
Op basis van deze foto zou ik ook zeggen 5 a 6. Duidelijk niet 0 in elk geval.
 
ja lijkt me ook maar is er dan een betere test die makkelijker af te lezen is. Hanna is er niet dacht ik voor zoet water
Het geeft een nauwkeuriger resultaat. Heb ik hier op t forum ook wel eens gelezen als ik me goed herinner
 
oke zal ik dat nog eens proberen
 
ja lijkt me ook maar is er dan een betere test die makkelijker af te lezen is. Hanna is er niet dacht ik voor zoet water
Ik meet de nitraat in de zeewaterbak ook gewoon met een test voor zoet maar of die van Hanna anders reageren met zoet durf ik niet te zeggen.
 
Maar als je alles verdubbelt dan verandert dat toch niks aan de kleur van de uitslag? Alle verhoudingen blijven dan gelijk zou ik denken.
Je krijgt dezelfde kleur. Alleen heb je ipv 10ml kijklengte 20ml kijklengte.
Dus de kleur is intenser als je er door de lengte heen kijkt.

Dus je ziet dan meer de kleur 10. Maar moet het dan wel door 2 delen.
 
Mooie visjes jan en het eendenkroos doet het vast ook goed ;)
 
Haha, ik ben hem liever kwijt dan rijk want als je die eenmaal hebt dan kom je er haast niet meer vanaf. Het kan wel maar dan moet je dagelijks scheppen.
 
Nou ik heb het ook gehad en schepte het er met een klein theezeefje af. Dan de dag erna kijken of je nog losse stukjes ziet en dit een aantal dagen herhalen en dan kun je het prima de baas worden denk ik Jan.
 
Heb nu een mooi makkelijke nitraat test gevonden om af te lezen alleen weet niet of die wel goed accuraat is voor zoetwater. De zoutwater test van salifert
 
Volgens mij kan dat want ik gebruik voor de zeewaterbak de zoetwatertest ook.
 
oke ja kwam in iedergeval geen hele rare waarden uit die niet in de lijn lagen wat ik verwachte.

20210718_132641.jpg

klaar voor de zomer.
 
Handig Jan want vaak heb ik een cooler nodig op de zeewaterbak want anders zit ik snel over de 25-26 graden heen. Maar goed met zo n brede cooler gaat het prima hoor omdat die is aangesloten op zo n "thermostaat".
 
Handig Jan want vaak heb ik een cooler nodig op de zeewaterbak want anders zit ik snel over de 25-26 graden heen. Maar goed met zo n brede cooler gaat het prima hoor omdat die is aangesloten op zo n "thermostaat".
ja heb ik ook zoon cooler maar dit is veel makkelijker ook voor me zelf wel lekker
 
27 februari overgestapt op een 2kg fles co2 en vandaag kom ik er achter dat die leeg is. Dus mooi dat ik er een half jaar mee kan doen. Alleen kan hem nu niet vullen lfs is dicht. Gelukkig wel reserve fles op voorraad
 
Ja dat is bijna 5 maanden Jan en vaak voordeliger dan kleine flessen.
 
Balen Jan en was ze ziek of ouderdom? Sterkte in ieder geval natuurlijk want je zult dr wel gaan missen.
 
Sterkte Jan, een huisdier is nooit leuk om in te laten slapen!
 
Ahh, die van mij vorig jaar in laten slapen, was 14 jaar. Bleek diabetes te hebben. Mooi bakkie trouwens!
 

Terug
Bovenaan