Gij kent mij niet goed😊 , systeem is alweer geheel aangepast ....schiet maar op erwin hahah lenten begin al weer bijna 😆
Gij kent mij niet goed😊 , systeem is alweer geheel aangepast ....schiet maar op erwin hahah lenten begin al weer bijna 😆
Het is idd wel wat kouder geworden 😊 maar nu overdag met de verwarming en verlichting toch stilgevallen maar niet gestegen .oh jeh zal wel snel gaan. doe dat ook wellis met kraan water in de winter om het op te warmen aleen dat gewoon met tuin slang
vis er tussen;p?Het is idd wel wat kouder geworden 😊 maar nu overdag met de verwarming en verlichting toch stilgevallen maar niet gestegen .
Doe eens een gokje .
Ik bedoelde gewoon een gok naar temperatuur 😊vis er tussen;p?
8c ?? heb het weer bericht er bij gepakt 😀Ik bedoelde gewoon een gok naar temperatuur 😊
Ik heb de verlichting ook eens wat ingekort , van 8.30 tot +-19.00 , dat strookt wat beter met de realiteit .
Normaal brand het tot 22.30h .
Bedankt .gaaf project, ziet er goed uit!
Het water in de slangen is koud vijverwater . over het aquariumwater in de spiraal maak ik me geen zorgen .Zolang het blijft stromen in die buizen zal het wel goed komen, ze komen uit het relatief warme binnen en zolang is de inhoud van die buis nu ook weer niet onderweg. Stromend water bevriest erg moeilijk.
Ja , vind ik ook .Zo mooi, die inheemse vissen. Ik heb rietvoorntjes altijd mooi gevonden, en zo komen ze inderdaad extra goed uit![]()
Tja , als ze dat niet doen als je voor de bak staat , dan is er iets niet goed 😊zitten wel elke keer voor aan zouden ze denken voer tijd 😛
dat is een goeie erwin zou best wellis kunnen mijn planten trekken vuil aan en daar zie ik dan ook geen garnalen onder zitten of in de buurt laats die plant was tijdje van de bodem af en zaten de garnalen wel gewoon in het vuil ik heb ook bijna geen stroming in die bak dan valt dat ook beter opIk heb eens een vraag .
Was net wat fonteinkruiden aan het planten .
En het viel me op dat het filterzand rondom de waterlelie die er staat wat donker verkleurd is .
Op zich slibt filterzand niet snel dicht , ik heb wel een hele fijne soort erin liggen .
Ik zit nu te denken dat misschien de waterlelie zelf dit milieu creeert , dus een zuurstofarmere omgeving rond de wortels om zo beter voeding te krijgen .
Op andere plaatsen is er niks te zien aan het zand .
haha dat heb ik nog nooit op ga anders effe proeven ben wel benieuwt 😛Ik herken het eigenlijk enkel bij waterlelies , bij andere wortelende planten niet echt zoiets gezien .
Waterleliestok stinkt ook altijd (bij de wortels , stok zelf kan je zelfs eten volgens mij) , dus ik kan er goed inkomen dat het wel mogelijk is dat dit zich zo afspeelt .
Kon het toch weer niet laten .
Ik heb wat klein schot van de karpertjes in mijn oude stekkenbak gestoken .
Die kan je daar mooi in voeren en dikwijls .
Draait mee op het aquarium zelf .
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.