Aquarium 1600 liter met inheemse vissen


oh en hoe is het met de 1600 liter bak?
 
Hierbij toch nog een update van ergens vorige week (is wel baggerkwaliteit)
Dat is ook gelijk de laatste , want er zwemt geneen meer in deze bak .
2 karper en de 4 voorntjes zitten nu op de koivijver .
de riviergrondels zitten op een andere vijver samen met de brasemachtige .
De zonnebaarzen heb ik in "de zonnebaarzen opvang" losgelaten .
De 5 exotische grondels zijn niet meer (dit was een vrij kort verblijf van enkele maanden om gedrag enzo te beoordelen)

 
Wat gaat er nu met de bak gebeuren Erwin?
 
Zit vol koibroed nu John (sinds een kleine week)
Denk een stuk of 200-300 .
Op zich best wel blij met de kleurtjes ervan , ik heb best veel gave oranje exemplaren , hopen dat deze niet meer gaan bijkleuren .
Je kan nu al goed zien wat de patronen bij de andere gaan worden .
Ik heb ook wat "bruintjes" erin gelaten , want die zijn bij nader inzien horizontaal verdeeld in kleur , namelijk geheel zwart boven en onder de zijlijn zijn ze gelig gekleurd .

In de bak in de serre heb ik er nu 350 zitten en buiten ook nog wel wat , al de rest heb ik opgevoerd aan mijn eendjes (en mijn oom en buurman ook van oranje exemplaren voorzien)
Die bak in de serre is nu ook ingedraaid met een trickle na welgeteld 3,5 dag 👍
Was iets apart in elk geval want die bak draait al 2 weken denk ik , echter starte ie heel slecht op .
Ik heb al het filtermateriaal er gewoon uit gehaald en vervangen door nieuwe siporax , en slechts enkele steentjes overgezet van de oude opzet .
Nu na 3 dagen is alle nitriet weg (was ook niet echt hoog hoor 0,7 max) en kan ik gewoon door , de belasting is nu toch niet hoog , dus kan de trickle rustig mee aangroeien naargelang het voergedrag .

Op mijn aquarium heb ik trouwens ook de trickle terug opgestart , want daar zat enkel een 2217 op en een klein wervelbedje .
Op die trickle kan ik tot 3 kuub/h sturen op een oppervlak van 15x15cm , nu nog op de laagste stand overigens .
Want hoeveelheid voer stelt natuurlijk nog niet veel voer met die visjes van 3cm .
 
Net een fimpje gemaakt van die guppies in het aquarium .
Ze zijn nou net 1 maand oud .

 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
dacht eerst alemaal zelfde kleur waren maar dat is rap aan het veranderen mooie erwin gaan ze voor de verkoop of echt voor je vijvers
 
dacht eerst alemaal zelfde kleur waren maar dat is rap aan het veranderen mooie erwin gaan ze voor de verkoop of echt voor je vijvers

Gij denkt al verder na dan ik 😊
Weet ik nog niet , over paar maanden eens zien .
Ga er natuurlijk wel een deel loslaten op mijn 2 vijvers .

Ik heb nog niet ververst deze maand buiten wat emmers voor onderhoud enzo.
Ik heb nog niet echt het idee dat ze achterblijven in groei .
 
Wat een heerlijk project
 
Bedankt Joff ,

Planten zijn eruit gehaald , nu enkel een zandbak om in te grondelen .
Ook gestart met verversen .
 
Zo dat grut van dik 5 weken groeit als kool zeg.
 
Zo dat grut van dik 5 weken groeit als kool zeg.

Doen het goed idd , ook nog geen uitgevallen (binnen en in de kas en de vijvers) buiten een paar die ik verpompt heb (te grof aanzuigmateriaal).
 
Vandaag het hoopje wat kleiner gemaakt , er zitten er nu nog pakweg 85-90 stuks in .
Het is ineens kaal in de bak . Maar mijn 2 eenden volgen me al heel de dag , hoe zou dat komen 😊
Deel ervan wel in de bak in de serre losgelaten (die zijn (nog) niet opgevoerd)
 
Je voert je eenden de jonge kois? Of lees ik dar verkeerd
 
Ja, de eenden waren al een keer naar voren gekomen als hulp😅
 
Je voert je eenden de jonge kois? Of lees ik dar verkeerd

Ja idd , dat is hun favoriete voer .
Vanmorgen hebben ze er weer 30 gehad (dat duurt welgeteld 10-20 seconden en dan zijn ze weg)
En als ze weten dat je ook vissen hebt , dan geven ze zelfs aan dat ze liever vis hebben dan granen . Pieren zijn ze ook zot op .
Dan tikken ze op het emmertje waar normaal de vis ingaat ipv van het bord met granen .
En na het voeren volgen ze je overal , gisteren half uur mee gaan wandelen 😊 En ze vliegen ook met stukjes , helemaal te gek .
 
eenden eten kleine visjes als ze de kans krijgen
als je regelmatig langs de waterkant vertoeft kan e dat ook in de natuur waarnemen
 
Hier nog eens een update , was al weer even geleden .
De meeste kleintjes heb ik in de vijvers losgelaten , we zien wel wat het wordt .
In het aquarium laat ik er wat zitten (deze zie je in het filmpje) , dan heb ik nog wat te doen in de donkere avonden 😊

 
Wat een grote korrels voers.

Mvg ronald
 
Wat een grote korrels voers.

Mvg ronald

Deze voer ik nu sinds 3 weken ofzo .
Ik vind het nog wel meevallen voor vissen 15 tot 25cm .
Ik voer overigens ook nog kleine korrels hoor .
 
Zo zeg die lijken wel uitgehongerd:DD
 
Ik heb inmiddels alle vis uit het aquarium gehaald en staat de bak enkel op de opvoerpomp in laagste stand te draaien .
 

Terug
Bovenaan