Ik zie het belang van koeling ook niet zo,net als weergegeven door @ schot,,laat lekker gaan,welk Aquarium zoetwater heeft nu echt koeling nodig,indien nodig gebruik dan een ventilator voor de kleine bakje's.,De belangrijkste koeling ligt op het vlak van en voor de zee-waterhobby,zij moeten zich voorbereiden en een koeler aanschaffen.En een Airco aanschaffen in combinatie met de omgevings temperatuur in en voor de vissenbak,echt niet,nooit bij mij opgekomen.
Vorig Jaar gelezen,waar weet ik effe niet is dat sommige Zee-water hobbyisten het met de "grotere" bakken dit hebben opgelost met ventilatoren,,en dat geloof ik dus niet,maar goed een ieder zijn gelijk,en daarbij veel succes, zonder een aquariumkoeler.
Als het mis gaat in een Zee-Waterbak vanwege te hoge temperaturen terwijl zij weten wat te doen zullen we zelden een melding krijgen dat het drastisch fout ging,dit forum gaat toch meer over de geslaagde omstandigheden,,toch,drama's komen we zelden tegen,maar in de Zomer gaat er op zoutwatergebied/hobby vaak wel iets fout door de temperatuur die te hoog wordt,maar dat zien zij weer enkele maanden later.