Wat is er nieuw

Aquarium van BettaFish96 60x30x30

• Onderwerp starter Onderwerp starter BettaFish96
  • Startdatum Startdatum
B

BettaFish96

Guest
Foto-album van mijn bak.
Mijn aller eerste foto-album is ooit verwijderd dus die foto's heb ik niet meer.

60x30x30 juwel

Vissen:
4x kardinaal tetra
8x Black Molly
-
poelslakken
torenslakken

Tetra Tetramin bio active vlokken

Waterwaarden: (strips)
no3: 20
no2: 0
Gh: 8d
KH: 9d
PH 7,5
Cl : 0

Planten:
Anubias nana mini
Vallisneria tiger
waterpest
cambomba
Salvinia natans
Hygrophila corymbosa
Hygrophila polysperma
riccia fluitans
Echinodorus bleheri

Easylife profito
Aquasafe

Foto's
Eg60BE-WSd2QGflTE7yGvegW6qMlLjEp.jpeg

2zxp2tt.jpg

2lj3i3l.jpg

Sorry voor het plantenzooitje in mijn aquarium, want ik moet het nog mooi neerzetten.
En ik ben nog op zoek naar meer planten en een stuk hout die ik mooi vind.
Ik kan niet alle planten benoemen misschien een van jullie wel.

Wel een lekkere groene bak hoor. Hebben de vissen ook een sleutel van het huis 😉?

Bedankt!
Dat Chinese tempeltje bedoel je? Daar kunnen ze doorheen zwemmen en onderdoor 😛
Daarachter staat een ander chinees beeldje waar ik de riccia op had gebonden maar is losgeraakt en zweeft nu naar boven/ bij het filter.

Dankjewel

Die kat leert het ook nooit,he. 😀
Blijft maar springen. :stom:

Planten ,hebben wel mooie kronen,van boven af. :thumbs:

Groeit als kool. Was toen ik het plantte tot de helft van de bak en nu zit het al aan het oppervlak. Kan ik het gewoon afbreken en weer in de grond steken?

ja snelgroeiers kun je gewoon toppen en herplanten weer.

Ik merk nadat ik nu easylife profito toevoeg. Sommige planten zwarte bladeren krijgen. Wat doe ik verkeerd?

Welke plant en heb je een foto hiervan??

Die kleine grassprietjes voorin en die net voor de stenen rechts. Niet die helemaal in de hoek maar iets meer naar links voor de stenen.

Zit ff lekker te kijken naar de visjes. Zie ik 4 baby black mollys achja die worden vast opgegeten. Miss zijn het er meer. Mijn bak is zoo vol met planten en stenen.

Leuk dat je kleintjes spot hoor.
Ik kan die plantjes op de foto niet echt duidelijk zien, maar misschien dat die net te weinig licht krijgen in een 60cm. Ik heb ook weleens dat een plant om welke reden dan ook niet echt aanslaat en die vervang ik dan maar gewoon.
Ik weet dat naaldgras weleens moeilijk is maar dat is het niet denk ik zo te zien.
Zelf heb ik ook een paar van 60cm staan en dan merk je dat de planten die wat meer tot gemiddeld lcht vereisen het moeilijk doen.
Je hebt namelijk vrij weinig licht in deze bakjes. 15W op dik 50 liter is vrij weinig.

Kijk er niet van op als er tussen de planten nog wel meer kleintjes zwemmen.

Ja heb er 4 gezien en er kwam er een visje uit een black molly heel raar om te zien. Eerst gingen de andere tegen die zwangere vis aan zwemmen bij dat gaatje. En toen gingen ze haar laten schrikken en beuken en steeds kwam er meer stuk vis uit haar en toen vloep was het visje eruit en zwom snel naar een hoekje.

Mooie wilde planten zo. Ik hou daar wel van. Hoe heet die ene plant, lijkt een klimop achtig iets. Vind dat wel wat hebben.

Wordt al heel mooi 😀
Lysanne dat is Braziliaans klimop 😉

Dankje. Gelijk noteren. Vind het wel apart.

Ja hij groeit best snel nog paar cm en hij heeft de top bereikt. Hij was maar 1,90!

Fijn dat ie zo snel groeit dan. Deze wil ik ook echt in mijn bakkie hebben. Zo mooi.

Grappig bij mij groeit hij in de breedte sinds de laatste snoeibeurt (vind ik niet erg geeft wel een leuk effect)

Waar koop jij je planten zoo goedkoop? Ik betaal altijd rond de 3 euro 😱

Das nogal een prijsverschil. Misschien zit er ook wel verschil in de hoeveelheid stekken en de grootte ervan dus dat het in verhouding even veel is.... Ik denk maar wat.

Volgens mij ligt het gewoon aan de winkel....
Hoeveel ze willen verdienen, volgens mij zijn het aantal stekjes altijd ongeveer hetzelfde....

Hij was best groot hoor zoals je m ziet staan kreeg ik m was gewoon een bosje met paar stekken in schuimpje en loodstaafje. Daar had ik 5 planten voor 1,90 per stuk gekocht en 1tje was 2.50 volgensmij naja bij elkaar 12 euro voor dus de planten die je ziet en paar plantjes had ik van een forumlid 25 cent perstuk gekocht.

Als ik planten koop, bij aquaplantsonline. bestel ik er gelijk meer.

Dan heb je 1 x de porto, plus je krijg punten, die je in kunt leveren.
Of voor korting,of minder porto.

Zo bestelde ik plantvoeding, eheim onderdelen, en 10 x Cabomba.

Gaat in 1 x.
Ben je altijd goedkoper uit.

Wilde ik ook doen met die punten maar ik wil de planten gewoon echt zien. Gaat niet met dat plaatje op beeldscherm.

Door crash is wat weg uit dit forum.
Snoeien:
gQp-N0aSpHl0bzUDBsO5vC6hELIlOSXc.jpeg

Terugplaatsen:
gQp-N0aSpHl0bzUDBsO5vC6hELIlOSXc.png

1 wat grotere baby black molly is dood omdat ik het zielig vond hij had al sinds de avond ervoor iets groot uit zich hangen.

heb wel 4 baby blackmolly's die ik zie zwemmen.

Zie steeds meer baby black molly's en zie nog 2/3 vrouwelijke molly\s met dikke buiken -.-

Je hebt flink gesnoeid zo te zien!

Vandaag heb ik van een fles een stofzuigertje gemaakt. Er lag namelijk achter de 2 stenen een hoop vuil.
Dit kwam eruit:
UMwrM9g2bYY5PzkB5A6JQHNmUlJQMBRx.jpeg

ehh bah

schoon!!

snoeisel en losgekomen stengels.

Alles weer teruggezet:

Alle black molly's zijn bevallen en zie ongeveer 10 kleintjes

Achter die stenen staat geen stroming en zal het zich snel ophopen.
Ziet er weer netje uit zo.

Kan mijn bak 2 weken zonder water verversen?
Gaat mijn bak niet dicht groeien met planten?

Als dat voor 1 keer is (vakantie bijvoorbeeld) kan dat gemakkelijk. Vlak voor je gaat eventueel wat extra snoeien en wat extra verversen, en je kan met een gerust hart 14 dagen weg, geen probleem

ok

Wat als mijn vissen ziek worden/ een dood gaat. Mijn moeder ziet niet wanneer een vis ziek is hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan