Wat is er nieuw

Aquarium van BettaFish96 60x30x30

• Onderwerp starter Onderwerp starter BettaFish96
  • Startdatum Startdatum
Die heeft ook CO2 nodig staat er.. en ik ga geen co2 gebruiken omdat dit best duur is

Mooi aquarium!
Die ene reactie dat iemand een mooi tapijtje had voor haar 60 cm was ik XD
Je moet er wel veel licht boven hebben want anders gaat hij enorm de lucht in (dat is bij mij het probleem)
Groeit wel lekker snel!

Haha wat grappig dat jij dat was, heb je een link naar je bak?

Ik heb geen eigen fotoalbum, op dit moment ziet het aquarium er niet uit omdat er allemaal planten bovenin hangen omdat na het snoeien van mN vaders bak er wel eens wat planten bij mij belanden XD
Ik stuur dus ff een foto van een paar weken geleden.
http://nl.tinypic.com/r/wsnthg/9
Vlak na het planten ( 1 bosje)

Ik zit maar te zoeken maar ik kan geen goede recente foto vinden, ik maak er morgen wel 1 als de lampen weer aan zijn en ik het aquarium wel een beetje heb "opgeruimd "
Op youtube heb ik een video geupload toen ik het openmaakte: https://youtu.be/NRz3COqnNUI

Kan je zien hoe veel het is.

Oke en dat wat je overal hebt verspreid over de bak heb je dus zelf gedaan (in stukjes geplant)
Ik dacht eerst dat het vanuit 1 plek langzaam over de bodem is gegroeid..

Ik heb het idd in stukjes gedaan, ik heb het wel in te kleine stukjes gedaan. Dat zou ik dus niet doen. Helemaal in zijn geheel lijkt me ook geen goed plan omdat fan bij de binnenste blaadjes geen licht kan komen ...

Ja nee snap ik zou het natuurlijk wel in stekjes planten maar dan wel dicht bij elkaar 1cm afstand enzo

Ja dat lijkt mij ook beter, ik ga het er morgen ook ff verplaatsen en ik heb er meer bij gekregen van mijn vader dus dat moet er ff bij

Top zo'n vader!

Jaaaaa
Leuk om de hobby in je familie te hebben.

Aha van daar ja ik ben ook begonnen door mijn vader die er vroeger 1 had maar al lang niet meer.. Ik probeer het zelf op te starten allemaal en maak ook fouten maar daar leer ik ook weer van 😛

Ik heb het andersom, ik begon en mijn vader ging toen een week later ook beginnen. Haha
We helpen elkaar, hij mij met filters en verlichting en ik hen met planten (namen) en vissen (namen)

Haha grappig. Heb je Latijns op school gehad?

Planten zijn besteld! alleen andere dan die ik op de vorige pagina noemde.

Latijns bestaan niete het is Latijn 🙂
Welke planten zijn het geworden?

Iemand idee hoe ik mijn filter 'lager' of 'langzamer' kan zetten? er zitten geen knopjes op.
Het is voor de betta die komt en wil dan wel weten of dit kan

het is de JUWEL-pomp 280

Zover ik weet is de interne van Juwel niet te regelen.

Ik heb hier een witte man en die heeft als hobby tegen de stroming inzwemmen van de filter. Maar in de regel hebben ze graag weinig stroming.

Kan ik er niet gaas over spannen? met wat gaten

Dat werkt niet, dan perst hij wat harder Door de andere gaten heen...

hmm zal ik het tuutje dan naar beneden of boven richten? of tegen de achterwand aan?
Schuin misschien?

Tegen de achterwand aan wil wel helpen!
Moet je er wel op Letten dat je geen kaam laag krijgt
P's welke planten zijn het geworden?

Ze zijn er nog niet, hoop dat alles wat ik heb besteld ook in voorraad is bij de kweker :engel:

Wil er wel een dicht beplantte bak van maken

Hallo ik heb mijn planten, zit er best weinig uit zo op het eerste gezicht.

Ik ben 1 bosje gaan wassen en er komen allemaal kleine groene blaadjes vanaf soort drijfplanten of beestjes. Ik pakte er 1 op mijn vinger en t bewoog dacht ik dus schrok wel haha. Weet iemand wat het is?

Ja het is groen maar lijkt toch eerder op blaadjes, had ff beter gekeken en heeft geen pootjes en is heel dun

Kroos misschien? Of is het nog kleiner?

Het is heeeel klein idd

Bij het planten van alles heb ik wel zitten woelen in de bodem.... ben dus bang dat alle bacterie die zich daar hebben genesteld dus weer weg zijn... Ik heb de bak 2 weken laten indraaien zal ik daarvan 1 of 2 weer eraf halen?

Ik zag namelijk allemaal zuurstof en deeltjes naar boven drijven.

2kg koolzuurgas kost slechts � 13 Daar doe ik een half jaar mee (aquarium 200 liter). Valt dus wel mee toch?
Overigens regel ik de toevoer pH gestuurd met een afsluitklep op de cilinder. pH altijd rond de 7.

De planten groeien goed! alleen de vallisneria word bruin en laat de blaadjes los. Ook zit er wat bruine alg op (van die kleine stekeltjes of haartjes). Die heb ik namelijk laatst verplaatst dus waarschijnlijk iets met de wortels die naar boven staan denk ik.

De drijfplanten daar zat wat blauws achtig omheen lijkt op dit:
( van internet heb ik ff opgezocht)
HpZI0vyWo-j0Ihw6npnlCzRG_ylANnpw.jpeg

verder had 1 plant enorm veel slakkeneitjes op de stengels en heb zo veel mogelijk eraf gehaald, zie nog geen slakken gelukkig.

Ik zit er aan te denken om zuurstof aan de bak toe te voegen. Dit kan toch geen kwaad en een te veel is toch niet erg?

BettaFish96 zei:
De drijfplanten daar zat wat blauws achtig omheen lijkt op dit:
( van internet heb ik ff opgezocht)
h4Ho56zQbD1N_WByTxm9RRUDBmhbPTcn.jpeg

Dat is blauwe alg

Van de Vallisneria moet je nog wel iets van de wortels kunnen zien, anders gaat hij rotten

En zuurstof toevoegen zou ik niet doen. Hiermee jaag je de eventueel aanwezige CO2 het water uit

Heb je die plantjes besteld ergens?? Zoals Aquavisie al zegt is dat blauwalg.

Oh nou ik heb het eraf gehaald en toen de drijfplanten in de bak gezet. Dus moet wel goed zijn zo :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan