Wat is er nieuw

Aquarium van BettaFish96 60x30x30

• Onderwerp starter Onderwerp starter BettaFish96
  • Startdatum Startdatum
Als je bak stabiel is zie ik ook geen probleem. Ik zou mijn bak voor de zekerheid meten op stoffen die problemen kunnen geven (no2 bijvoorbeeld). Is het ok? Gewoon extra verversen en weggaan. Weet niet of er iemand voert, zo ja dan wel zorgen dat ze dat doen zoals jij en niet meer! En je kunt nooit garantie hebben dat er geen vis doodgaat of ziek wordt, maar als het goed gaat met je bak is die kans niet groot. Als een vis raar op de bodem ligt of raar zwemt ziet een leek denk ik ook wel dat er iets niet klopt.

Wanneer je aquarium goed loopt, dan kan je gemakkelijk een week overslaan. Ik heb ben ooit 4 week weggeweest, aan het aquarium was niks gebeurd qua onderhoud maar wel 2x per week voer.

De bak was wel helemaal verandert in een jungle, maar verder niks geks qua waterwaardes!

De meeste vissen zijn niet vaak ziek, dus gewoon weg gaan en zorgen dat de vissen in goede conditie zijn als je hun alleen laat.

NB. dode kleine vissen(neontetra e.d.) zijn niet snel schadelijk voor het water als zij overleven. De slakken zullen binnen een dag zon visje weggewerkt hebben...

Ik heb mijn bak ene keer 3 weken alleen gelaten en dan ook echt alleen, vissen op vakantie voer en mijn buurman keek om de dag even of de filter etc het nog deed. Toen ik terug kwam was hel wel een oerwoud maar iedereen leefde nog (was zelfs voer over) dus je kan hem prima alleen laten 😉

Toen ik na 2 weken thuis kwam heb ik gelijk ff een testje gedaan. Alles was goed behalve no2 en no3 die waren licht roze en iets donkerder roze.

Had toen 50% waterwissel gedaan.

De planten zijn enorm gegroeid en nu weer een week later heb ik ff een foto gemaakt.

Er zijn wat planten omhoog gekomen terwijl ik er niet was alleen is er niet echt plek om ze terug te plaatsen.
foto:
7-ilTKCViBzYdW9nIFlbl8BqHsAdyJ15.png

(sorry voor het oerwoud haha)
Ik ga binnenkort de bak ff netjes maken en alle slakken doden want mijn ma heeft tijdens de 2 weken veel te veel eten gegeven.

De waardes vandaag zijn:
no3 30 (weer zo hoog 🙁
no2 0,1 of 0,2 denk ik. hij is wel wit maar niet wit wit 😛 als je begrijpt wat ik bedoel
gh 8d
kh 9d
ph 7,8
cl 0

Ik ga eerst de vaatwasser leeg maken en dan doe ik een waterwissel

Mooi hoor, ik ben een groot voorstander van het oerwoud! :thumbs:

Nahh in het echt ziet het er erger uit 😛 ik vond mijn bak mooi zoals de 1e foto van de 1e bladzijde.

Ik laat alles groeien tot het elkaar echt in de weg gaat zitten of het boven de bak uit gaat komen 🙂

Ja dat heb ik nu dus achter in de bak. Daar groeit het horizontaal en voor zit het snoeisel van vorige x dat was toen nog kort.

Heb dus een grote kom met water en daarin mn snoeisel. En ik wil wat water bijvullen dus loop met die kom naar beneden. Stap ik mis waardoor ik verswik en PETS ik val van de trap met de kom water en planten. Al het snoeisel kapot en water over de nieuwe vloerbedekking op de trap en muur nat..

godver... mn nieuwe vallisneria zat er ook bij en die is ook kapot.

Mn ouders zijn er niet dus weet iemand of water op de muur goed droogt en vloerbedekking?

met mij is alles goed alleen pijn in mn enkel en wat schaafwondjes.

Met deze warmte gaat het hard ,hoor. alles open zetten.

op de trap handdoeken leggen. kan het erin trekken.

Bertus zei:
Met deze warmte gaat het hard ,hoor. alles open zetten.

op de trap handdoeken leggen. kan het erin trekken.

Doet nu wel pijn als ik erop sta maar ik ga wel op 1 been naar de trap haha. Handdoeken liggen helaas allemaal boven grrr.

Als het gewoon water is dan zal dat denk ik wel goed opdrogen hoor. Ik zou eerder aan mn eigen enkel denken hoor.
Tja, je hebt zomaar een ongelukje zoals je ziet. Sterkte ermee natuurlijk.

En met de kat alles nog goed? Op je aquarium? 😀

@Jessicapilon
Bedankt, het is idd gewoon water alleen wel veel.

@Bertus
Die lag gewoon op de vensterbank en kwam helemaal niet helpen 🙄

Vandaag heb ik een mooie betta gezien naja 2 leuke. 1 van donker blauw en had hele mooie vinnen. De ander was ook een kleur blauw met rode lange vinnen.
Ik heb ze niet gekocht want ik weet het nog niet zeker of ik een betta erbij neem. Ik wil namelijk graag af van mijn black molly's omdat deze blijven voortplanten :l en ik ben bang dat ze de vinnen van de betta gaan opeten en die zijn juist zo mooi. Ik wil denk ik een leuk klein groepje tetra's en dan 1 betta en een ander klein soort visje die je meestal in een nano ziet en daar een groepje van.

Donkerblauwe betta:
qLJAxaIV-crcE3bg0s9VBPWj9sjCgSfg.jpeg

Blauwe betta met rood:
2jcevzp.png

(ze zijn mooier in het echt en als ze hun vinnen uitstrekken.)

Wel heb ik 2 grote plantjes gekocht 1 met grote bladeren en dit bleken 2 planten te zijn hahah dus 1 heb ik linksachter en de ander voor het filter rechts.Ook heb ik een plukje valisneria gekocht van die dunne slierten en die heb ik ook in 2 delen verspreidt in de voorhoek links en voorhoek rechts.

Het is nog steeds een jungle maar beter dan wat ik eerst had en al die kale plekken.

Ik vind het een mooie jungle, mijn bakken zien er soms ook zo uit. Verwildert maar toch mooi. Ik vind je bak momenteel een plaatje. Je planten zien er ook heel gezond uit! 🙂

@dolle ancistrus dankjewel!

Mooi bakje hoor! 😀
Ik zou inderdaad wachten met de betta tot de molly's weg zijn. Betta's en molly's zijn niet hele goede combinaties. Betta's houden van ene beetje rustige medebewoners en levendbarende vissen zorgen vor heel wat stress met hun overdosis hormonen etc, en van stress worden betta's ziek.
Dus het is inderdaad slimmer even te wachten en dan een Bette met een paar tetra's te nemen 🙂

Wil iemand in Den Haag misschien mijn black molly's overnemen? De grote zijn al 2 jaar oud en 4 kleintjes zijn denk ik een jaar en 2 baby's van een paar maanden.

UH1TrQxs6n-3ntw-iZtloWz1a5c8BxBw.jpeg

@aquapjotr

Thanks 😀 😀

Dankje!

Mooi ingericht, het aquarium ziet er leuk uit 🙂

even een update
Cl2: 0,3
pH:7,0
KH: 8d
GH: 8d
NO2:0
NO3:10

Ben hier even een kijkje komen nemen..... mooi hoor!

Ik ga plantjes bestellen en heb onder andere deze in mijn winkelwagen:

Alternanthera reineckii
-(ik wil wel eens rode planten om het groen te doorbreken 😛)
-Hiervan wil ik er 2 en deze wil ik een beetje ver van elkaar planten.
-Qua temperatuur en pH past hij in mijn bak maar ik zie dat hij CO2 nodig heeft..

Bacopa amplexicaulis
-Deze had ik al in mijn bak (zie foto) maar door omstandigheden is deze samen met alle andere planten de prullenbak in gegaan 😛 dus nu weer opnieuw bestellen.
- 1 stuk
-Qua temperatuur en pH past hij in mijn bak en deze groeide ook goed!

Cabomba aquatica
- De wel bekende zuurstofplant kan natuurlijk niet ontbreken! zeker nu in de opstart fase..
- 1 stuk hiervan want hij groeit als een malle 😛

Ceratopteris thalictroides
- komt uit zuid-azie dus perfect voor mijn betta denk ik dan
- 2 stuks

Heteranthera zosterifolia (sterrenkruid)
- Deze ziet er ook wel mooi uit
- 1 stuk

Hydrocotyle leucocephala
- Deze vind ik zo tof - braziliaanse klimop
- 1 stuk

Lysimachia nummularia "aurea"
- 1 stuk

En nog een mooi tapijtplantje
Micranthemum micranthemoides
- las dat iemand 1 stuk had gekocht en zijn 60 cm bak een mooi vol tapijtje had.

Verder zoek ik nog drijfplanten die koop ik op mp omdat ze daar stukke goedkoper zijn 😛

Nou wat vinden jullie ervan?
Welke planten zou ik beter niet kunnen kopen en welke hebben extra dingen nodig?

ps. In mijn bak zit nu zwart grind, nog wat geredde stekjes , 2x Echinodorus amazonicus die ook opnieuw groeien, en denk zo'n 6 vallisneria met wat uitlopers.
De bak draait nu 1 week in nog wat weken te gaan voordat ik een betta ga uitzoeken (dat duurt nog wel ff want ik wil wel een mooie 😛)

pps. Wat ik nu gebruik voor het water: kraanwaterverbeteraar, profito voor de planten die er nu in zitten, bacteri�n uit zo'n pomp flesje.

ppps. de vissen die in de bak zatten zitten nu in een 30 cm bak met het oude water, grind, oranamenten etc. en lijken het goed te doen.

pppps. en ja ik weet dat ik verkeerd bezig ben maar dit was een noodgeval dus ik moest het hele aquarium leeghalen en schoonmaken. En ik hoop dat iemand binnenkort de black molly's kan ophalen dus daar wacht ik nog op. Wil namelijk alleen een betta nu

Is er iemand hier met Limnobium laevigatum die hij/zij kwijt wilt? Ik neem het graag over voor een prikkie

Ben benieuwd wat het gaat worden 🙂
Als CO2 kan je easy carbo gebruiken of zo'n systeem met 2 flessen of zo.
O ja ik raad je aan niet te veel planten te nemen, aangezien alles nog gaat groeien heb je je bak zo vol. (Spreekt uit ervaring), ik zal persoonlijk 5 of 6 verschillende soorten nemen en dan eventueel uitbreiden over een maandje als het nog niet mooi genoeg is of zo 😉

Die ben ik weg aan het doen, maar niemand wilt ze meh

Ik heb er 5 en zijn nog klein omdat het nakweek is.

Alternanthera reineckii
staat op mn lijstje om te bestellen.. zie nu dat het een moeilijk plant is en co2, ijzer en voedingsbodem nodig heeft.
Wat raden jullie aan? Ik heb die 3 dingen niet namelijk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan