Ik ga plantjes bestellen en heb onder andere deze in mijn winkelwagen:
Alternanthera reineckii
-(ik wil wel eens rode planten om het groen te doorbreken 😛)
-Hiervan wil ik er 2 en deze wil ik een beetje ver van elkaar planten.
-Qua temperatuur en pH past hij in mijn bak maar ik zie dat hij CO2 nodig heeft..
Bacopa amplexicaulis
-Deze had ik al in mijn bak (zie foto) maar door omstandigheden is deze samen met alle andere planten de prullenbak in gegaan 😛 dus nu weer opnieuw bestellen.
- 1 stuk
-Qua temperatuur en pH past hij in mijn bak en deze groeide ook goed!
Cabomba aquatica
- De wel bekende zuurstofplant kan natuurlijk niet ontbreken! zeker nu in de opstart fase..
- 1 stuk hiervan want hij groeit als een malle 😛
Ceratopteris thalictroides
- komt uit zuid-azie dus perfect voor mijn betta denk ik dan
- 2 stuks
Heteranthera zosterifolia (sterrenkruid)
- Deze ziet er ook wel mooi uit
- 1 stuk
Hydrocotyle leucocephala
- Deze vind ik zo tof - braziliaanse klimop
- 1 stuk
Lysimachia nummularia "aurea"
- 1 stuk
En nog een mooi tapijtplantje
Micranthemum micranthemoides
- las dat iemand 1 stuk had gekocht en zijn 60 cm bak een mooi vol tapijtje had.
Verder zoek ik nog drijfplanten die koop ik op mp omdat ze daar stukke goedkoper zijn 😛
Nou wat vinden jullie ervan?
Welke planten zou ik beter niet kunnen kopen en welke hebben extra dingen nodig?
ps. In mijn bak zit nu zwart grind, nog wat geredde stekjes , 2x Echinodorus amazonicus die ook opnieuw groeien, en denk zo'n 6 vallisneria met wat uitlopers.
De bak draait nu 1 week in nog wat weken te gaan voordat ik een betta ga uitzoeken (dat duurt nog wel ff want ik wil wel een mooie 😛)
pps. Wat ik nu gebruik voor het water: kraanwaterverbeteraar, profito voor de planten die er nu in zitten, bacteri�n uit zo'n pomp flesje.
ppps. de vissen die in de bak zatten zitten nu in een 30 cm bak met het oude water, grind, oranamenten etc. en lijken het goed te doen.
pppps. en ja ik weet dat ik verkeerd bezig ben maar dit was een noodgeval dus ik moest het hele aquarium leeghalen en schoonmaken. En ik hoop dat iemand binnenkort de black molly's kan ophalen dus daar wacht ik nog op. Wil namelijk alleen een betta nu